به گزارش پارس به نقل از کاپ خبرنگار بخش بین الملل وب سایت گل معتقد است که رفتن ژاوی به قطر درست نبوده است.

 کریس وواکس

«فراتر از باشگاه»، این نوشته روی صندلی های نیوکمپ است. مدت هاست که کاتالانی ها خودشان را فراباشگاه می دانند. اگر این درست باشد پس باید به راحتی ژاوی را هم فرابازیکن نامید.

این هافبک در بهترین نسخه بارسا یکی  از بهترین بازیکن ها بوده است. در حالی که هنرپیشه اصلی موفقیت های بارسا و رسیدن این تیم به چهارمین قهرمانی در لیگ قهرمانان مسی است، نمی تواند از نقش چشم گیری هافبک بازی ساز و کاپیتان این تیم چشم پوشی کرد.

ژاوی اولین بار زمانی که 11 ساله بود به لاماسیا رفت و 24 سال از عمرش را در بارسلونا گذراند. در این سال ها کارنامه ای که ژاوی برای خودش درست کرده قلب هر کس را به تپش می اندازد.

اما حالا، در حالی که بارسلونا توانسته چهره زیبایی از خودش در دنیا به جای بگذارد، ژاوی یک گل به خودی می زند. باشگاه از فعالیت در بازار نقل و انتقالات محروم است و نمی تواند بازیکن جوانی به خدمت گیرد، مدت هاست که درگیر پرونده نیمار است و ممکن است جریمه شود و ده ها میلیون به خاطر آن جریمه شود.

اما ژاوی با کاری که کرد چهره زیبای باشگاهی که اجازه خطا کردن ندارد را از بین برد، البته با احترام به تمام کشورهای عربی. روز پنج شنبه او اعلام کرد که می خواهد 3 سال در السد قطر بازی کند و در آکادمی آن ها هم فعالیت کند. همچنین قرار است نقش سفیر برای رقابت های جام جهانی 2022 قطر را بازی کند. جام جهانی ای که خودش بحث برانگیز است و به ادعای روزنامه ساندی تایمز دست های پشت پرده و کمک های مدیران اجرایی فیفا باعث رسیدن آن به قطر شده است.

ژاوی اما در یک دستش فساد فیفا و انتخاب نادرست قطر به عنوان میزبان جام جهانی را می بیند و در دست دیگرش قراردادی 30 میلیون پوندی را.