به گزارش پارس به نقل از کاپ پائولو مالدینی از پیشنهاداتی که از لیگ برتر انگلیس برای بازی کردن و مربی گری داشته است گفته و اعلام کرده که من یونایتد هم او را می خواسته است: من پیشنهادی از منچستریونایتد داشتم، اما مستقیما با آن ها صحبت نکردم. لوکا ویالی زمانی که مربی چلسی بود، مرا می خواست، سال 1998 بود. ما فصل خیلی بدی داشتیم. پیشنهاداتی هم از آرسنال بود که هرگز با آن ها مستقیما صحبت نکردم.

مالدینی اما مدعی شده که با وجود رد کردن پیشنهاداتش مایل بوده که روزی در لیگ انگلیس بازی کند: به هر حال من به آن ها نه گفتم. ویالی دوست من بود و تنها کسی بود که مرا وادار به فکر کردن کرد. من هم در آن زمان با تیم و هواداران کمی مشکل داشتم. فقط یک روز فکر کردم. بدم نمی آمد در انگلیس بازی کنم. اما بعد سریع گفتم نه.

آخرین صحبت های مالدینی  درباره پیشنهاد مربی گری در  چلسی بود: این پیشنهاد به فاصله یک هفته بعد از آخرین بازی ام برای میلان رسید. آماده نبودم. نمی خواستم خانواده ام را به لندن منتقل کنم. با آقای آبراموویچ صحبت کردم. با ری ویلکینز هم همین طور. در میلان با او بازی کرده بودم. نمی دانم. اما تصمیم گرفتم این پیشنهاد را قبول نکنم.