به گزارش پارس به نقل از مهر علی کفاشیان در مورد دیدار عصر امروز رئیس شورای المپیک آسیا با مسئولان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برخی از روسای فدراسیون فوتبال کشورهای مختلف عضو شورای المپیک آسیا هستند. این افراد به همراه نفراتی که توسط خودمان دعوت شده اند در دیدار عصر امروز حضور خواهند داشت. این دیدار فرصت خوبی است تا بتوانیم از آن بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: در این دیدار که در محل آکادمی برگزار می شود، بازدیدی هم از محل آکادمی تیم های ملی فوتبال و اردوی تیم ملی خواهند داشت. ضمن اینکه رئیس شورای المپیک آسیا به صورت تخصصی از آکادمی تیم های ملی فوتبال بازدید کرده و نشستی را هم برگزار می کند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ۳-۲ سال است با فدراسیون های آسیای مرکزی و برخی کشورهای دیگر در حال مکاتبه هستیم. در این اجلاس کشورهایی مانند کره، ژاپن و مالزی و برخی کشورهای آسیای میانه حضور دارند که می توانیم هماهنگی های خوبی را انجام دهیم و به توسعه فوتبال، پیشرفت و رشد آن و همچنین ارتباطات بیشتر کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتباطات مهمترین حرف را در ورزش امروز جهان می زند، صحبت های خود را ادامه داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی ۳-۲ سال گذشته ارتباطات خوبی میان OCA و AFC برقرار شده است. یکی از نقاط قوت بسیار خوب این است که شیخ احمد به عنوان رئیس OCA عضو هیات اجرایی فیفا است. این می تواند نقطه قوتی برای فوتبال آسیا در آینده باشد.

کفاشیان تصریح کرد: ما برگزار کننده ۶-۵ دیدار مسابقات انتخابی المپیک هستیم، ضمن اینکه برگزار کننده دیدارهایی هم از کشورهای دیگر مانند ازبکستان، افغانستان و ژاپن خواهیم بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اردوی ترکیه گفت: این اردو به مدت ۸-۷ روز برگزار می شود و در ادامه تیم ملی در ازبکستان و ترکمنستان نیز اردو خواهد داشت.

وی در مورد دلایل سفر خود به زوریخ گفت: سه شنبه هفته آینده به زوریخ می رویم تا در کنگره فیفا شرکت کنیم، در این کنگره تصمیماتی گرفته می شود وما هم برنامه هایی ارائه خواهیم کرد. در این کنگره مذاکراتی با برخی کشورهای آسیایی و اروپایی خواهیم داشت که می تواند در ارتباط ما کمک کند.

کفاشیان در مورد استعفای عسگری گفت: متاسفانه مدت زیادی هماهنگی لازم بین کمیته داوران و دپارتمان داوری وجود نداشت که این موضوع اختلافاتی را موجب شده بود. چندین بار در این زمینه هشدار دادیم اما در نهایت یک ماه و نیم پیش عسگری استعفا داد که البته به خاطر برگزاری لیگ با آن مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: عسگری عملکرد خوبی داشت اما با توجه به اینکه برای انتخاب داور میان او و کمیته داوران اختلاف نظر وجود داشت در نهایت تصمیم گرفتیم اصلاحاتی در دپارتمان داوری داشته باشیم.

کفاشیان در مورد فغانی و اینکه مشکلات پیش آمده در تبریز به این داور ربط داده می شود، گفت: ما فکر می کنیم اعضای کادر فنی و مدیریت تراکتور به این موضوع دامن زده اند به همین منظور تذکر لازم را به آنها داده ایم، ضمن اینکه فغانی هم به کمیته داوران جهت بررسی عملکردش معرفی شده است. البته این به معنی محکوم کردن وی نیست، در صورتی که کمیته داوران اعلام کند عملکرد وی مشکلی نداشته، با آن موافقت می کنیم، در غیر این صورت برابر قانون عمل کرده و برای مجازات یا محرومیت در نظر می گیریم.

وی در مورد صحبت های وزیر ورزش مبنی بر تکرار احتمالی این دیدار، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و در جریان هم نیستم اما به طور حتم این دیدار تکرار نخواهد شد.

کفاشیان در مورد این موضوع که برخی از نفرات تیم امید به بزرگسالان دعوت شده اند، گفت: این یک نقطه قوت است که نشان می دهد عملکرد کادر فنی تیم امید خوب بوده است. البته باید هماهنگی را میان تیم امید و تیم ملی ایجاد کنیم تا همزمان دو تیم خوب داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد غیبت کیروش برای دیدن دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا گفت: او خسته بود اما فیلم بازیها را می بیند و ۱۰ بار بررسی می کند.