به گزارش پارس به نقل از ایسنا پیشکسوت استقلال معتقد است که حضور یک مربی خارجی با کلاس در مقایسه با یک مربی داخلی می‌تواند به موفقیت آبی‌پوشان در فصول آینده کمک بیشتری کند.

 

سیدعلی موسوی درپاسخ به این سوال که به نظرش بهترین گزینه برای هدایت استقلال در فصل آتی کیست؟ گفت: به نظرم بهتر است که یک مربی خارجی بیاورند و برنامه‌ای سه ساله از او بخواهند. یک مربی خارجی صاحب سبک که بتواند سیستم و پایه خوبی در تیم ایجاد کند. امیر قلعه‌نویی با آن همه تجربه و موفقیت‌های مختلف در اواخر فصل قبل جمع کردن استقلال برایش سخت شده بود، وقتی کسی مثل او نتواند تیم را جمع کند، طبیعتا یک مربی جوان هم چنین کاری را نمی‌تواند بکند. من مطمئنم با حضور یک مربی با کلاس و موفق خارجی استقلال وارد فاز جدیدی می‌شود.

وی درپاسخ به این سوال که نظرش راجع به دستیاری مجیدی در استقلال چیست؟ عنوان کرد: برای من مهم است که مجیدی در استقلال موفق شود. او سال‌ها برای این تیم زحمت کشیده و با او همبازی بوده‌ام. با این‌حال بهتر است که او دستیار یک مربی خارجی خوب شود نه یک مربی داخلی. یکی از بزرگترین مشکلات ما در ایران این است که هواداران استقلال و پرسپولیس همیشه توقع قهرمانی دارند و این مساله به تیم ضربه می‌زند. در گذشته گلچین‌های لیگ به این دو تیم می‌آمدند و این توقع به حق بود اما الان گاها می‌بینیم که بازیکنان مازاد تیم‌های دیگر یا بازیکنان بدون تیم در لیگ به استقلال و پرسپولیس راه پیدا می‌کنند و همچنان آن توقع قهرمانی سرجایش هست.

او افزود: من مجیدی را دوست دارم ولی همانطور که گفتم بهتر است که در کنار یک مربی با کلاس خارجی باشد تا سرمایه سوزی هم نکنیم. من شنیده‌ام که شاید مجیدی دستیار مظلومی شود. من نمی‌گویم مظلومی بد است یا قلعه نویی خوب است. نه، هردو این مربیان، مربیان خوب و با افتخاری هستند اما من فکر می‌کنم که ما وارد یک سیستم چرخشی شده‌ایم و هروقت از قلعه‌نویی ناراحتیم، مظلومی را می‌آوریم و هروقت از مظلومی خسته‌ایم، به سراغ قلعه‌نویی می‌رویم. این مساله به ما کمکی نمی‌کند چراکه سیستم غلطی است.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اینکه نجف‌نژاد در واکنش به انتقادات مجیدی از خودش گفته که وقتی هر کسی جای خودش نباشد هر اظهارنظری می‌کند، چیست؟ گفت: آقای نجف‌نژاد باید بداند که پیشکسوتان استقلال در بین مردم محبوب هستند و بهتر است اگر با انتقادات آنها مشکل دارد، این مساله را با احترام جواب دهد. مجیدی تجربه 15-20 سال حضورش در فوتبال را گفته و نظرش این هست که سیاسی‌ها نباید وارد فوتبال شوند ولی جواب آقای نجف نژاد کمی توهین آمیز است. انگار یک جور دعوا شکل گرفته و همه می‌خواهند برای کم نیاوردن با هر نوع ادبیاتی جواب طرف مقابل را بدهند. این نوع جواب دادن به نفع فوتبال ما نیست و بهتر است نگاه کم نیاوردن را در مقابل تیم‌های آسیایی داشته باشیم تا در آنجا دچار مشکل نشویم.