به گزارش پارس به نقل از فارس رضا عنایتی درباره آخرین وضعیت واگذاری باشگاه استقلال و اتفاقات و حاشیه‌هایی که در چند روز اخیر به وجود آمده، صحبت‌های زیر را مطرح کرد.
فارس: بالاخره یک مشتری هم برای استقلال پیدا شد، نظر شما در این باره چیست؟
خدا را شکر که حداقل دو شرکت با پشتوانه برای خرید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پا پیش گذاشتند. وقتی این دو شرکت خواستار خرید استقلال و پرسپولیس شدند، حتما تفکری پشت سر آن بوده که مسئولیت به این بزرگی را قبول کردند. اگر ایران‌خودرو و سایپا برنده شوند، مطمئن باشید از لحاظ تبلیغاتی به نفع هر دو طرف خواهد بود و اتفاق خوبی رخ می‌دهد. این دو سازمان پشتوانه خوبی دارند و در مدیریت‌شان در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید خیلی دقت کنند.
فارس: امسال بعد از قرارداد با استقلال چند درصد پول گرفتی؟
(می‌خندد) فقط دو درصد! خدا را گواه می‌گیرم امسال حتی یک بار هم برای خودم حرف نزدم و اگر به دفتر باشگاه رفتم یا با قلعه‌نویی و افشارزاده صحبت کردم، به خاطر بازیکنان بود. چون این روزها را می‌دیدم. انصافا بچه‌های استقلال خیلی محجوب بودند که صدایشان درنیامد و در این مدت فقط یک بار با امیر قلعه‌نویی درباره مشکلات مالی صحبت کردند. من به افشارزاده و قلعه‌نویی گفتم که این شرایط خطرناک است و دیدید که آخر این مشکلات زخم باز کرد و چه کاری دستمان داد. به خصوص این اواخر فصل که روی کل تیم اثر منفی گذاشته بود. از طرف دیگر می‌دیدم که افشارزاده هم تحت فشار است، چون اسپانسر پولی نمی‌داد، ولی باور کنید شرایط خیلی عجیب و غریب بود و دیدید که آخر چه اتفاقاتی افتاد.
فارس: تو سال‌های زیادی در استقلال بودی، آیا چنین شرایطی را تجربه کرده بودی؟
واقعا تا به حال این مدلی ندیده بودم، من سال‌های وحشتناکی را از لحاظ مالی با استقلال تجربه کردم، ولی واقعا شرایط به این سختی نبود. به قول معروف، تا یک حد می‌توان با ریش‌سفیدی و قول دادن همه چیز را هموار نگه داشت، ولی دیدید که آخر این موضوع کار دست ما داد. شاید باور نکنید اما مشکلات مالی من در حال حاضر از تمامی بچه‌های استقلال بیشتر است، ولی هرگز در مورد خودم صحبت نمی‌کنم و چون شما این سوال را پرسیدید جواب دادم.


فارس: در این چند روز اتفاقات زیادی افتاده و خیلی‌ها علیه هم موضع گرفتند، از مجیدی گرفته تا شاهرخ بیانی و دیگران؛ نظرت در این موارد چیست؟
شما به این مسائل توجه نکنید بهتر است، فوتبال ما دچار این چالش‌ها هست و این دعواها چیز جدیدی نیست. از قدیم بوده و هیچ‌وقت هم راه‌حلی برای آن نداشتیم، فقط منتظریم یک اتفاقی بیفتد تا همه واکنش نشان دهیم. هیچ‌کس کمکی نمی‌کند و من هم نمی‌خواهم در مورد چیزهایی که همیشه اتفاق می‌افتد صحبت کنم.
فارس: به نظر شما دستیاران امیر قلعه‌نویی در نتایج استقلال مقصر هستند یا اینکه فقط قلعه‌نویی باید پاسخگوی این انتقادات باشد؟
همه جای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد، امیر قلعه‌نویی با استقلال و تیم‌های دیگر مرتب جام گرفته است، ولی زمانی هم می‌رسد که او موفق نشود. یورگن کلوپ با دورتموند هم جام آورد و هم بهترین نتایج را گرفت، اما امسال در آستانه سقوط بود و جامی هم نگرفت؛ ولی شما دیدید که کسی به او بی‌احترامی نکرد. نظر من این است که حرمت‌ها باید حفظ شود و همه اتفاقات را به گردن یک نفر نیندازیم. به نظر من هم مدیریت، هم سرمربی و هم کادر فنی و دستیاران به یک اندازه مقصر هستند.
فارس: تکلیف شما چه شد؟ فصل بعد در استقلال هستی؟
من یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارم و باید ببینم چه کسی سرمربی می‌شود. البته مهم مجموعه باشگاه استقلال است، چون این تیم میلیون‌ها هوادار دارد و باید به خاطر این هواداران هر کاری انجام داد، من هم هنوز تصمیم خاصی نگرفته‌ام.