پايگاه خبري تحليلي «پارس»- کیمیا علیزاده در آخرین روز رقابت‌های مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان در روسیه با پذیرش شکست مقابل مایو هامادا از ژاپن در مرحله نیمه نهایی وزن منهای ۵۷ کیلوگرم با نتیجه ۵ بر ۳ برنز گرفت و اولین مدال تاریخ تکواندوی زنان ایران را در مسابقات قهرمانی جهان کسب کرد.

 علیزاده2

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، او در دور اول با ماگدالنا لپروسکا از لهستان مبارزه کرده و موفق شده بود این حریف را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست دهد.

علیزاده در مرحله دوم با تکواندو کار کروات روبرو شد و پس از تساوی ۳ بر ۳ در راند دوم، موفق شد حریف خود را در راند طلایی مغلوب کند و به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد.

 علیزاده1

او در مرحله یک هشتم نهایی مقابل چینه لویس از آمریکا قرار گرفت و با پیروزی ۵ بر ۴ مقابل این تکواندوکار راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

نماینده ایران در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم در یک چهارم نهایی مقابل جید جونز قهرمان المپیک لندن و نفر اول رنکینگ المیپک و جهان قرار گرفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۹ این تکواندو کار را شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

در بخش مردان هم ابوالفضل یعقوبی با شکست در مرحله نیمه نهایی منهای ۶۳ کیلوگرم با شکست ۹ بر ۸ مقابل جواد اچاب از بلژیک مدال برنز گرفت.

 علیزاده

تیم ملی تکواندوی مردان ایران با کسب سه مدال طلا، یک برنز برای دومین بار قهرمان مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان شد.