رای تراکتور بیش از 100 درصد است/توهین به خانواده فردوسی پور
اول:برگردیم به چند سال قبل. باشگاه تراکتور بعد از 8 سال به لیگ برتر فوتبال صعود کرده بود. شور و شوق زیادی آذربایجان رو فرا گرفته بود. استادیوم یادگار امام تبریز در هفته های اول لیگ مملو از تماشاگران پرشور تراکتور بود. همون زمان سوال نظرسنجی برنامه نود در مورد پرطرفدارترین تیم لیگ برتر بود. همون طور که انتظار میرفت پرسپولیس و استقلال بیشترین رأی رو آوردن و تراکتور با یازده درصد آرا سوم شد. در بازی هفته بعد استادیوم یادگار امام، هشتاد هزار هوادار تراکتور به فردوسی پور و خانوادش توهین کردن. اونها معتقد بودن سهم تراکتور بیشتر از 11 درصده.
گزارشگر نود بین تماشاگران رفت. ویدئوی اون گزارش معروف هنوز به عنوان یک فیلم طنز بین مردم دست به دست میشه. هواداران عصبانی تراکتور معتقد بودن چون هشتادهزار هوادار استادیوم یادگار رو پر کردن، پس سهم اونها بیشتر از 11 درصده و حتی بالاتر از صد در صده و طرفداران تراکتور از منچستر و بارسلونا هم بیشتره. حتی یکی شون اعتراض داشت که چرا فردوسی پور بعد از اعلام نتایج می خندید. فردوسی پور اون شب گفت که اون فحاشی ها به خانواده اش رو هرگز فراموش نمیکنه.
توهین به کریم باقری با اخلاق، مرحوم قایقران و بقیه
دوم: داستان استادیوم یادگار در ادامه وارد فاز جدیدی شد. فاز فحاشی و توهین به اسطوره های فوتبال ایران. کریم باقری در همه ایران معروفه به یک بازیکن با اخلاق. در هیچ استادیومی حتی در انزلی و آبادان هم هرگز هواداری به کریم باقری توهین نکرده. کریم این قدر برای فوتبال ایران زحمت کشیده که حتی هواداران استقلال هم هرگز به اون توهین نکردن. ولی کریم در شهر خودش تبریز از هواداران تیم سابقش تراکتور، بدترین فحش ها رو شنید. به چه جرمی؟ به جرم بازی کردن در پرسپولیس. آن هم از طرفداران تیمی که حتی یک بازیکن تبریزی در ترکیب تیمشان حصور نداشت. ای کاش ماجرا به کریم ختم میشد. به علی کریمی، مهدوی کیا، علی دایی و حتی مرحوم سیروس قایقران هم در یادگار امام تبریز فحاشی شد. باورتون میشه هنوز هم وقتی ملوان به تبریز میره، به مرحوم قایقران فحاشی میکنند؟ مرحوم قایقران کاپیتان با اخلاق تیم ملی چه بدی در حق هواداران تراکتور کرده؟ علی دایی بعد از فحاشی بهش در یادگار امام حرف جالبی زد. اون گفت اگر از نصف حاضرین در استادیوم بپرسی، نمی دونند بازی چند چند شده. [این حرفها ضد ترک بودن نیست. علی دایی، خودش ترک است.]
حتی اگر برای آنها چیزی ثابت شده باشد، از حرف غلط خود برنمیگردند
سوم: در فوتبال دنیا یک رسم قدیمی وجود داره که بازیکنی که همسرش حامله ست، بعد از گل زدن توپ رو میذاره زیر پیراهنش و این جوری گلش رو به همسر باردارش تقدیم میکنه. طرفداران واقعی فوتبال این صحنه رو زیاد دیدن. پریرا مهاجم برزیلی سابق فولاد خوزستان بعد از گل زدن به تراکتور در یادگار امام، توپ رو به رسم معمول همه دنیا زیر پیراهنش گذاشت و گلش رو به همسر باردارش تقدیم کرد.
هواداران تراکتور این حرکت اون رو توهین قلمداد کردن و به پریرا توهین کردن. سردار جعفری مدیرعامل وقت تراکتور به برنامه نود زنگ زد و مدعی شد پریرا به مردم آذربایجان توهین کرده!
فردوسی پور چند ویدیو نشون داد که این حرکت در سرتاسر دنیا معموله و خیلی از بازیکن ها این کار رو میکنند. مدیرعامل تراکتور باز هم اصرار میکرد که این حرکت در ایران رسم نیست و پریرا به مردم آذربایجان توهین کرده. فردوسی پور در ادامه برای اینکه به جعفری نشون بده این حرکت در ایران هم مرسومه، شادی پس از گل جواد نکونام بعد از گلش به تیم ملی لبنان رو نشون داد که توپ رو زیر پیراهنش گذاشته بود. جواب جعفری چی بود؟ باز هم اصرار که پریرا به مردم آذربایجان توهین کرده. پریرا به خاطر شکایت باشگاه تراکتور سه جلسه محروم شد!
قهرمانی مهندسی شده (!) سپاهان
چهارم: بعد از اتفاقات هفته آخر لیگ امسال، هواداران تراکتور معتقدن که قهرمانی سپاهان مهندسی شده بوده. عده ای از هواداران این تیم معتقدن که فدراسیون و حکومت مرکزی ایران اجازه نداد تراکتور قهرمان بشه. حال سوال این است که آیا حکومت به آندو تیموریان که یک کارت زرد داشته گفته که به سیامک کوروشی فحاشی کنه و کارت دوم رو بگیره و اخراج بشه و کمر تیم تراکتور رو بشکنه؟ آیا این مسأله که بازیکنان تراکتور جلوی هشتاد هزار هوادار پرشور نتونستن برتری سه بر یک رو حفظ کنند، تقصیر حکومته؟ آیا اعتماد نیمکت تراکتور به منابع غیرموثق کنار زمین و انتقال خبر دروغ مساوی سپاهان به بازیکنان و تماشاگران تقصیر حکومته؟ آیا عدم توانایی حامد لک در خروج از دروازه و دفع ارسال های زیبا و بی نقص ایمان مبعلی، تقصیر حکومت و فدراسیونه؟
این چه جور دشمنیه که حکومت و فدراسیون با تراکتور دارن که هر سال اول فصل گلچین بازیکنان جوان و خوب لیگ رو از تیم هایی مانند فولاد میگیره و برای خدمت سربازی به اجبار به تراکتورسازی می فرسته؟ حالا گیرم فولاد باشگاه نظامی نیست ولی راجع به دو بازیکن سرباز خیلی خوبی که امسال تراکتور از تیم ملوان گرفت چی میشه گفت؟

انتقاد به تراکتور یعنی نژاد پرستی و توهین به ترکها
پنجم: چرا کوچک ترین انتقادی به یک باشگاه و هوادارانش بلافاصله تعبیر به توهین و نژادپرستی میشه؟ از کی تا حالا باشگاه تراکتور و هوادارانش مقدس شدن که ما از آن بی خبریم؟