به گزارش پارس به نقل از فارس «ژوزه مورینیو» بعد از آنکه نتوانست تیم استمفوردبریجی را در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مراحل نهایی برساند و تنها قهرمانی لیگ برتر جزیره را از آن خود کرد، فرصت کافی برای حرف زدن پیدا کرده است.

وی که به خاطر رفتار و گفتار همیشه عجیب‌اش به «آقای خاص» معروف است، در تازه‌ترین اظهارنظر خود حرف‌ جنجالی تازه‌ای را پیش کشیده است.

این که اگر بارسلونا و رئال مادرید یعنی دو تیم بزرگ اروپا و جهان که در مرحله نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته‌اند، به جای لیگ اسپانیا، در انگلیس فعالیت می‌کردند، امکان قهرمانی بدست نمی‌آوردند.

مورینیو اظهار داشت: من در اسپانیا بوده‌ام ولی لذتی نبردم. چون یک عنوان قهرمانی با رکورد 100 امتیاز و 121 گل زده کسب کردم. اما ما فقط 3 یا 4 بازی واقعی در کل فصل کردیم. بعد یک عنوان قهرمانی را با 92 امتیاز از دست دادم در حالیکه فقط 4 یا 5 بازی واقعی کردیم.

او ادامه داد: شما در آنجا فشاری را برخود حس می‌کنید که مجبورید در هر بازی برنده شوید. چون نمی دانید قهرمان نیستید. آنجا باید ببرید، بیرید و بازهم ببرید. اما این وسط یک فاصله عظیم بین مدعیان با سایر تیم‌ها وجود دارد.

مورینیو آنگاه گفت: در بازی‌ های کشورهای دیگر می‌تواند برنده باشید حتی وقتی که در بازی فشاری وارد نکرده و به نحوی هم در حال تجدید قوا هستید. در اسپانیا و ایتالیا ، من بسیاری از بازی‌‌ها را در این حالت برنده شدم. همان جاهایی که فکر می‌کنید بازی بعدی چه خواهد بود. لیگ‌های که شما قبل از حضور در رقابت‌های اروپایی حتی به بازیکنان‌تان استراحت می‌دهید و در بازی‌های داخلی از آنها استفاده نمی‌کنید. اما در همین فصل جاری، من مقابل برادفورد به چند بازیکن چلسی استراحت دادم و از این تیم شکست خوردم. این خود نشان می‌دهد فوتبال انگلیس چه تفاوتی با سایرین دارد. جایی که شما ابتدا در بازی 2 بر صفر پیش هستید و اگر ناخواسته یک گل دریافت کنید، باید نگران باشید که در چند دقیقه پایانی گل مساوی را هم می‌خورید و با کسب تساوی 2 بر 2 به یکباره 2 امتیاز از دست تان خارج می‌شود.

آقای خاص تصریح کرد: واقعیت فوتبال انگلیس همین است. اینجا شما زمان ندارید. اصلا بحث تعداد بازی مطرح نیست. بحث تمرکز و ثبات است. فقط هم تمرکز و ثبات فیزیکی در میان نیست. چون باید ثبات روحی را در تیم خود ببینی. از این جهت فکر می‌کنم تفاوت عمده‌ای میان لیگ برتر و لالیگا وجود دارد. حال اگر بپرسید بارسلونا یا رئال مادرید می‌توانند قهرمان لیگ برتر باشند، جواب خواهم داد، شاید. شاید بله. شاید نه.