به گزارش پارس به نقل از فارس عدم حضور فرناندو گابریل هافبک برزیلی تیم فوتبال پرسپولیس در دربی 80 در ابتدا به دلیل مصدومیت این بازیکن عنوان شد و شاید هفته پایانی لیگ برتر، پیروزی پرسپولیس در دربی 80 و همچنین اتفاقاتی که در ورزشگاه تبریز رخ داد همه و همه دست به دست هم داد تا کمتر ذهنی به این سمت و سو برود که چطور این بازیکن برزیلی ناگهانی مصدوم شد به طوری که دربی 80 را از دست بدهد.

این مسائل در حالی عنوان می‌شود که زمزمه‌هایی وجود دارد که دلیل بازی نکردن گابریل در پرسپولیس نه تنها مسائل مربوط به مصدومیت این بازیکن نیست بلکه پای مسائل انضباطی در میان است هرچند که کسی در تیم فوتبال پرسپولیس هنوز به صورت شفاف و دقیق در این باره صحبت نکرده است.

در این میان دلیل بازی نکردن گابریل هرچه می‌خواهد باشد، باشد. اما چیزی که مهم است این است که برانکو ایوانکوویچ سرمربی کارکشته پرسپولیس قصد ندارد در آستانه بازی حساس تیمش مقابل الهلال عربستان تیمش را دچار حاشیه کند و به همین دلیل نباید از او انتظار داشت تا دلیل اصلی غیبت این بازیکن برزیلی و تأثیرگذار تیمش را به صورت رسمی اعلام کند.

در این خصوص صحبت‌هایی از گوشه و کنار شنیده می‌شود که گابریل به دلیل مسائل مالی موضوع مصدومیت را بهانه کرده تا فعلاً بازی نکند و این موضوع به مذاق برانکو خوش نیامده و به همین دلیل این طور شنیده می‌شود که برانکو قصد ندارد فعلاً از گابریل برزیلی استفاده کند.

در این خصوص برانکو گفته است که او گابریل را وارد لیست سیاه خودش کرده و به دلیل تمارض به مصدومیت سرمربی پرسپولیس قصد دارد بازیکن برزیلی تیمش را کنار بگذارد، گفت: گابریل مصدوم و تحت نظر پزشکان تیم است و حتی این مسئله را در نشست خبری هم عنوان کردم و به نظر می‌رسد با این مصدومیتی که برای او به وجود آمده این فصل برای گابریل تمام شده است چرا که او نمی‌تواند هر روز تمرین کند و حتی امروز هم پای این بازیکن درد داشت.

وی خاطرنشان کرد: گابریل باید سالم باشد تا بتواند تمرین کند اما وقتی این بازیکن تمرین ندارد چطور می‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود؟ اگر گابریل همین امروز درد داشته باشد 3 روز زمان لازم دارد تا بتوان به شکل ایده‌آل برسد و این 3 روز یعنی دقیقاً همان روزی که می‌خواهیم  عربستان برویم و این یک ریسک بزرگ است که ما بخواهیم برای این بازیکن چنین برنامه‌ای را در نظر بگیریم.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: محسن بنگر در این باره یک نمونه است او یک ماه دور از تمرینات بود و الان هم با آمپول در بازی حاضر می‌شود تا اگر نیاز بود بتوانیم از او استفاده کنیم و نه گابریل و نه هیچ بازیکن دیگری نمی‌تواند در این شرایط برای تیمش بازی کند حالا این بازیکن می‌خواهد لیونل مسی باشد یا لوکا مودریچ.

در حالی که پرسپولیس در 8 روز آینده دو بازی حساس رفت و برگشت مقابل الهلال عربستان دارد از یک مربی حرفه‌ای مثل برانکو انتظار نمی‌رود با گفتن برخی مسائل بخواهد تیمش را وارد حاشیه کند و به نظر می‌رسد او در این شرایط بهترین پاسخگویی برای این مسئله را همین صحبت‌ها انتخاب کرده است.