به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران بازیکن سابق پرسپولیس و تراکتورسازی به دلیل نگرفتن طلبش از این دو باشگاه به فیفا شکایت کرد.

اشپتیم آرفی چند وقت پیش مبلغ 4000 هزار یورو به حساب فیفا واریز کرد تا از طریق فیفا به شکایتش رسیدگی شود. این در حالی است که پرونده شکایت آرفی در کمیته انضباطی باز بود و مسئولان نمی‌توانسته طب این بازیکن را از باشگاه‌ها دریافت کنند.

وکیل آرفی: 7 روز دیگر حاکم کسر 6 امتیاز پرسپولیس و تراکتور صادر می‌شود

طرزی وکیل آرفی گفت: 7 روز دیگر حکم فیفا صادر خواهد شد و مسئولان هر دو باشگاه باید طلب این بازیکن را پرداخت کنند. البته حکم فیفا لازم‌الاجرا بوده و در صورتی که فدراسیون فوتبال امتیازی از دو تیم قرمزپوش کسر نکند، تعلیق خواهد شد.

وی افزود: از زمان مدیرعاملی رحیمی منتظر هستیم تا حق و حقوق این بازیکن پرداخت شود اما اتفاقی نیفتاد و تا به الان که از مدیرعاملی رحیمی، رویانیان و سیاسی می‌گذرد قرارداد بازیکن سابق پرسپولیس پرداخت نشده است.

طرزی ادامه داد: به دنبال مذاکره با هر دو باشگاه هستیم و اگر می‌خواهن امتیازی از پرسپولیس و تراکتور کسر نشود تا قبل از صدور حکم فیفا باید نظر آرفی را جلب کنند.

در صورت کسر 6 امتیاز، تراکتور سهمیه آسیا را از دست می‌دهد

در صورتی که از تراکتورسازی 6 امتیاز کسر شود تبریزی‌ها از رتبه دوم جدول با 58 امتیاز به رتبه پنجم نزول خواهند کرد و آن وقت سهمیه آسیایی را از دست می‌دهند. از طرفی دیگر هم پرسپولیسی‌ها با 30 امتیاز بالای استقلال خوزستان سقوط کرده قرار خواهند گرفت  30 امتیازی می‌شوند. باید پرسپولیسی‌ها چه اقدامی می‌کنند تا امتیازی از آن‌ها کسر نشود.

بدهی میلیونی تراکتورسازان

باشگاه تراکتورسازی مبلغی حدود 200 میلیون تومان باید به آرفی بدهد و در همین راستا مسئولان باشگاه تبریزی در صددند تا با گذاشتن جلسه‌ای با وکیل آرفی به این مشکل رسیدگی کنند و با توافق مانع صدور حکم کسر 6 امتیاز شوند.

بدهی 400 هزار یورویی پرسپولیس به آرفی

بر اساس شنیده‌ها و اعلام منبع آگاه غیررسمی باشگاه پرسپولیس 400 هزار یورو باید به اشپیتم آرفی پرداخت کند و این پول حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان می‌شود و با توجه به این رقم قرارداد و مشکل بی‌پولی پرسپولیسی‌ها بعید است سرخ‌پوشان توان پرداخت یک میلیارد را داشته باشند و احتمال فراوان باید باشگاه پرسپولیس با آرفی به صورت توافقی به این مشکل رسیدگی کند.

مدیر روابط بین‌الملل: نامه کسر 6 امتیاز قرمزپوشان به فدراسیون نرسیده است

کسرایی امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: تا به الان نامه‌ای از فیفا به دست‌مان نرسیده و هر زمان که حکم فیفا به فدراسیون برسد، آن وقت تصمیم خواهیم گرفت چون نمی‌دانیم چه متنی در نامه فیفا قید شده نمی‌توانیم تصمیم قاطعی بگیریم.

مدیر رسانه‌ای تراکتور: نمی‌گذاریم 6 امتیاز از ما کسر شود

شهریاری مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی گفت: قرار است که باشگاه تراکتورسازی طلب این بازیکن را پرداخت کند. البته نه تنها آرفی بلکه هر بازیکنی که از باشگاه خبرنگاران طلبکار باشد، به موقع به پولش خواهد رسید.

وی افزود: مطمئن باشید نمی‌گذاریم سهمیه آسیایی از دست تراکتور بپرد و به مانع صدور حکم کسر 6 امتیاز خواهیم شد.

چه کسی راست می‌گوید؟

حرف‌های ضد و نقیض در خصوص بدهی دو باشگاه پرسپولیس و تراکتورسازی به بازیکن آلبانیایی به گوش می‌رسد وکیل آرفی به ما خبر داده که تاکنون مسئولان باشگاه نسبت به پرداخت طلب این بازیکن هیچ اقدامی نکردند، اما تبریزی‌ها می‌گویند حتی در خطر کسر 6 امتیاز قرار ندارند و طلب اشپیتم آرفی را به صورت قسطی پرداخت می‌کنند.

این دوگانگی به وجود آمده در صحبت‌های طرفین سوال را ایجاد می‌کند که روی حرف چه کسی استناد کنیم.