به گزارش پارس به نقل از ایسنا فرانک لمپارد که فقط یک بازی دیگر در لیگ برتر انجام خواهد داد و سپس راهی لیگ آمریکا می‌شود در گفتگویی از زندگی فوتبالی خود سخن گفت.

 فرانک لمپارد هافبک سابق چلسی و فعلی منچسترسیتی در پایان فصل به نیویورک خواهد پیوست تا فوتبالش را در ینگه دنیا ادامه دهد. این هافبک گلزن در گفت‌و‌گو با دیلی میل درباره شرایط خود گفت: فوتبال بخش بزرگی از زندگی مرا تشکیل می‌دهد و این چیزی است که به من کمک کرد تا با مرگ مادرم کنار بیایم. من با فوتبال می‎توانستم همه چیز را از ذهنم دور کنم. من یک فوتبالیست بودم و با آن می‎توانستم چیزی را که نمی‌خواهم از خود دور کنم. تنها یک هفته از مرگ مادرم گذشته بود که باید در دیدار برگشت رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا با لیورپول در استمفوردبریج بازی می‌کردیم. شب قبل از بازی سرمربی تیم به اتاقم آمد و گفت نمی‌خواهد مرا در ترکیب قرار دهد. من به او التماس کردم اجازه دهد بازی کنم. استیو کلارک، دستیار وی با این مربی صحبت کرد و متقاعدش کرد که بازی کنم و من در وقت اضافه از روی ضربه پنالتی گل زدم.

او ادامه داد: مرگ مادرم نقشی محوری در زندگی و طرز تفکرم داشت. من همواره به موضوعات اصلی فکر کرده و در خصوص آنها نگرانی داشته‎ام. فوتبال می‎تواند نگرانی‎های مرا تغییر دهد. مرگ مادرم برای من کمی ترس به همراه داشته چرا که خیلی ناگهانی اتفاق افتاد و بر زندگی همه آنهایی که اینگونه اتفاقات برایشان رخ داده، تاثیر گذاشته است. من اکنون با مقداری ترس از اینکه خبر بدی بشنوم، زندگی می‎کنم. این یک چیز وحشتناک است.

لمپارد درباره جدایی خود به روزنامه "سان" گفت: من روزهای خیلی خوبی در چلسی داشتم و توانستم به قهرمانی زیادی برسم که آن‌ها را فراموش نمی‌کنم. دوست داشتم در این تیم بمانم اما شرایطی به وجود آمد که مجبور شدم چلسی را ترک کنم. به هیچ‌وجه نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. حتی مادرم هم وقتی زنده بود در روزهای پایانی عمرش به من گفت که چلسی را هیچ‌وقت ترک نکن و من این گفته او را فراموش نمی‌کنم. 13 سال در چلسی بودم که زمان کمی نیست. هیچ حسرتی هم بابت دوران حضورم در چلسی نداشته‌ام فقط یک حسرت دارم و آن این است که نشد خیلی خوب با هواداران این تیم خداحافظی کنم و آن طور که در شأن آنهاست با آن‌ها وداع کنم.

هافبک سابق چلسی ادامه داد: جدایی از این تیم و پیوستن آن به منچسترسیتی اتفاقی بود که فکرش را نمی‌کردم به وقوع بپیوندد اما برای حفظ آمادگی‌ام خواستم تا در سیتی بازی کنم.