به گزارش پارس به نقل از فارس مقداد نجف‌نژاد پس از جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: فصلی را پشت سر گذاشتیم که نتایج چندان دلخواه نبود باید با بررسی مشکلات روندی را در پیش بگیریم که فصل آینده برای استقلال باشکوه باشد هواداران حمایت همه جانبه کردند و دوست داشتند تیمشان روی سکو برود اما اینطور نشد. البته استقلال روزهای بزرگی را هم پشت سر گذاشته است اما نباید دیگر افسوس بخوریم و باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر فصل بعد را با موفقیت به پایان برسانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که گزینه‌های فصل بعد سرمربیگری استقلال چه کسانی هستند، گفت: ما در جلسه امروز فقط روی کلیات بحث کردیم و آسیب‌شناسی صورت گرفت. هیأت مدیره همیشه کنار تیم استقلال بوده و در هر موقعیت بهترین گزینه را پیش‌بینی کرده است. امروز هم بحث‌هایی صورت گرفت و قرار شد هیأت مدیره تا هفته‌ آینده گزینه‌های داخلی و بهترین گزینه‌های خارجی را بررسی و آنچه صلاح است را رقم بزند.

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا قلعه‌نویی هم می‌تواند جزء گزینه‌ها باشد یا خیر، گفت: او هم می‌تواند برنامه‌هایش را بدهد. قرار شد هیأت مدیره گزینه‌ها را معرفی کند.

نجف‌نژاد در مورد اینکه آیا با این کار مخالف کمیته فنی هستید یا خیر، گفت: هیأت مدیره به عنوان سیاست‌گذار مسائل را بررسی می‌کند می‌خواهیم فصل آینده با شکوه باشد حتماً باید نقاط ضعف را برطرف کنیم. افرادی که جزء گزینه‌ها باشند دعوت می‌شوند و ما بهترین برنامه را انتخاب خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه با 135 امضاء قرار است خصوصی‌سازی در مجلس برگزار نشود، گفت: من 10 سال است کنار باشگاه استقلال هستم نمی‌گویم بیش از همه اما از خیلی‌ها روی دو باشگاه اشراف دارم.کنار باشگاه استقلال هستم و به خیلی از مسائل اشراف دارم. دو باشگاه کارخانه زنجیره‌ای نیستند که واگذار کنیم و بعد از 6 ماه ورشکست شوند. سرخابی‌ها 20 میلیون هوادار دارند و همین موقعیت را حساس می‌کند باید موشکافانه بررسی کنیم. نمایندگان مجلس هم که حامی ورزش هستند طرح دو فوریتی ارائه دادند در قانون مزایده چهارم پیش‌بینی نشده و باید طرف دیگر را در نظر بگیرند. اینکه چه کسی و با چه مبلغی بخرد اصلاً مهم نیست بلکه آینده این دو باشگاه مهم است.اگر در مورد آینده آنها اطمینان حاصل شود، مجلس هم آمادگی کمک دارد.

وی در مورد اینکه مزایده چهارم برگزار می‌شود یا خیر، گفت: این موضوع را باید از سازمان خصوصی‌سازی بپرسید، استقلال و پرسپولیس پیشانی ورزش کشور هستند. همین موضوع می‌طلبد که با حساسیت مسائل را بررسی کنیم. اگر آینده آنها تضمین شود فراکسیون ورزش هم که 135 عضو دارد و در دو ساعت دو فوریت را به امضاء رساند همراه خواهد بود.

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال تأکید کرد: کسی که می‌خواهد استقلال یا پرسپولیس را بخرد باید اهلیت داشته باشد چه اخلاقی چه مدیریتی و چه فنی، دوم اینکه از نظر قابلیت حداقل‌ها را فراهم کند.ما خودمان خصوصی‌سازی را در مجلس مصوب کردیم مزایده برگزار شود. از نظر ما دولت تکلیفش را عمل کرده است.

نجف‌نژاد گفت: اگر کارخانه‌ای را به فروش رساندید 6 ماه بعد ورشکست شد شاید قابل جمع باشد این احتمال وجود دارد که خریدار هم فوت کند. در این صورت مالکیت به ورثه می‌رسد اما در مورد استقلال و پرسپولیس این ابهام وجود دارد که مایملک چگونه شود.شموشک یک تیم پویا بود اما بعد از فوت مرحوم درویش فقط اسمی از آن مانده است. همین نگرانی‌ها باعث می‌شود موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم.

وی در مورد اینکه خادم گفته است قلعه‌نویی باید فصل آینده در استقلال بماند، گفت: من چنین چیزی نشنیدم اگر ما در باشگاه مسئولیت داریم اختیار هم با خودمان است.

رئیس هیأت مدیره استقلال در مورد اینکه آیا شما خودتان موافق حضور قلعه‌نویی هستید یا خیر، گفت: من جدا تصمیم نمی‌گیرم در این فصل اگرچه کمبودهایی داشتیم اما از هیچ کمکی فروگذار نکردیم امروز هم می‌گوییم تصمیمات به صورت جمعی خواهد بود.

وی در پایان در خصوص اینکه آیا وزارت ورزش در تصمیم‌گیری‌ها دخالت می‌کند یا خیر، گفت: آنها هرگز چنین کاری نخواهند کرد، من خودم هم با گودرزی وزیر ورزش صحبت کرده‌ام و هیأت مدیره اختیار تام دارد.