به گزارش پارس به نقل از مهر، تيم ملي تکواندو ايران که تا پايان روز ششم مسابقات تکواندو قهرماني جهان ۲۰۱۵ - روسيه در صدر جدول رده‌بندي قرارداشت، موفق به کسب عنوان قهرماني اين رقابتها شد. تنها تيم‌هايي که مي‌توانستند قهرماني ايران را تهديد کنند، کره‌جنوبي و روسيه بودند که نمايندگان وزن هشتم هر دو کشور در مرحله مقدماتي از دور مسابقات کنار رفتند تا تيم ملي ايران قهرمان زودهنگام مسابقات لقب گيرد.

مهدي خدابخش نماينده ايران در وزن ۸۰- کيلوگرم (وزن ششم) در اين مسابقات دور نخست استراحت داشت و سپس به ديدار "نيکولاس توزلس" از يونان رفت و با کسب پيروزي ۵ بر ۳ راهي دور سوم شد.
در اين وزن "شاخبانوف" روس بعد از يک دور استراحت به نماينده چين تايپه باخت و "کيم بونگ" کره‌اي هم از نماينده صربستان شکست خورد تا با وجود دو نماينده از کشورمان در جدول رده‌بندي، در فاصله چند ساعت به پايان مسابقات، تيم ملي تکواندو ايران دومين قهرماني خود بعد از سال ۲۰۱۱ را در اين رقابتها جشن بگيرند.
شکرانه ايزدي هم صبح امروز در دور نخست وزن ۶۲- کيلوگرم "تيما برائون" از مجارستان را ۱۴ بر صفر شکست داد اما در مبارزه با "ايرم يامان" دارنده مدال طلاي قهرماني اروپا از ترکيه، در راند چهارم با امتياز طلايي بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت.
عصر امروز و در مرحله نيمه نهايي، ابوالفضل يعقوبي و کيميا عليزاده براي صعود به ديدار پاياني به ترتيب با نمايندگان بلژيک و ژاپن پيکار مي‌کنند.
براي تيم ملي ايران فرزان عاشورزاده و مسعود حجي‌زواره تاکنون موفق به کسب مدال طلا شده‌اند، روحان، خدابنده، نصر، کاظمي، اخلاقي، عميدي و مرداني هم بدون کسب مدال از دور مسابقات کنار رفتند.

اين دوره از مسابقات از روز ۲۲ ارديبهشت‌ماه در ۸ وزن جهاني با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از ۱۳۶ کشور به ميزباني روس‌ها آغاز و دوشنبه (۲۸ ارديبهشت‌ماه) به پايان مي‌رسد.