به گزارش پارس به نقل از مهر چندی پیش فدراسیون كشتی آمریكا با ارسال دعوت‌نامه رسمی به فدراسیون كشتی ایران از همتایان خود خواست تا زمینه اعزام تیم منتخب كشتی فرنگی به شیكاگو و حضور در جام كوربی را مهیا كنند.

متولیان برگزاری این تورنمنت بین‌المللی حتی اعلام كردند تمامی هزینه‌های اعزام و اسكان تیم ایران بر عهده آنهاست و فرنگی‌كاران كشورمان می‌توانند در مدن زمان حضورشان در شیكاگو، علاوه بر حضور در تورنمنتی تداركاتی، یک اردوی مشترک آماده‌سازی با فرنگی‌كاران آمریكایی هم داشته باشند.

اما به تازگی از سوی برخی اعضای شورای فنی تیم‌های ملی كشتی فرنگی مخالفت‌هایی به گوش می‌رسد كه چندان هم غير منطقی و بی‌راه نیست. برخی از گوش شكسته‌های پیشكسوت ایران بر این باورند كه اعزام فرنگی كاران منتخب و گاها اصلی در برخی از اوزان به آمريكا،‌ آن هم در آستانه رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس كه آمريكا ميزبان آن است، هیچ توجیه منطقی ندارد و شايد حریفان آمریكایی قصد دارند طی این سفر، خود را برابر توان تیمی ایران تجهیز و آماده كنند.

این گمانه‌زنی در شرایطی مطرح شده كه بسیاری از چهره‌های شاخص و عنوان دار كشتی فرنگی ایران همچون حمید سوریان،‌ امید نوروزی،‌ سعید عبدولی و قاسم رضایی  در برنامه این سفر نیستند و تنها حمید سوریان به عنوان میهمان وي‍ژه به شیكاگو دعوت شده،‌ اما نباید فراموش كرد قرار است در برخی از اوزان،‌ نفرات اصلی و تنها داشته‌های كشتی فرنگی به آمریكا اعزام شود.

آنچه مسلم است فدراسیون كشتی و اعضای شورای فنی تیمهای ملی كشتی فرنگی طی روزهای اخیر تصمیم نهایی خود را اتخاذ كرده و نسبت به اعزام يا لغو سفر فرنگی كاران به تورنمنت كوربی آمریكا تصمیم گیری خواهند كرد.

بر این اساس کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، تركیب نهایی تیم اعزامی به آمریكا را به شرح زیر اعلام كرده است:
وزن ۵۹ كیلوگرم: محمد نوربخش
وزن ۶۶ کیلوگرم: محمدعلی گرایی
وزن ۷۱ کیلوگرم: رامین طاهری
وزن ۷۵ کیلوگرم: افشین بیابانگرد
وزن ۸۰ کیلوگرم: پیام بویری
وزن ۸۵ کیلوگرم: حبیب اله اخلاقی
وزن ۹۸ کیلوگرم: مهدی علیاری
وزن ۱۳۰ کیلوگرم: بشیر باباجان زاده

گفته می‌شود فرنگی‌كاران اعزامی با توجه به نتایج جام جهانی و جام تختی انتخاب شدند و اسامی آنان برای طی مراحل اداری نيز به فدراسیون کشتی آمریکا ارسال شده است.

این مسابقات به صورت تیم به تیم با حضور چند کشور از جمله ایران و آمریکا در روز ۶ تیرماه در شهر شیکاگو برگزار خواهد شد و بر خلاف اخبار قبلی، تیم ایران قبل و بعد از این مسابقات در هیچ اردوی مشترک شرکت نمی کند.