به گزارش پارس به نقل از ایسنا تراکتورسازی با چهار پله صعود و گسترش فولاد با یک پله سقوط نسبت به لیگ سیزدهم، چهاردهمین دوره لیگ برتر ایران را به پایان رساندند.

چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور، در حالی با حواشی مختلف خود به پایان رسید که تراکتورسازی در این دوره به عنوان نایب قهرمانی مسابقات دست یافت و گسترش فولاد نیز در رده یازدهم جدول قرار گرفت.

تراکتورسازی تبریز در این فصل از رقابت‌ها، کارش را با رسول خطیبی آغاز کرد و پس از کسب نتایج درخشان در نیم فصل اول، موفق شد قهرمانی نیم فصل را جشن بگیرد و خود را برای کسب اولین قهرمانی در لیگ برتر آماده کند. اما با آغاز نیم فصل دوم، رسول خطیبی نتوانست نتایج خوب بازی‌های دور رفت را تکرار کند و در پی چند باخت و البته حذف از رقابت‌های جام حذفی، جای خود را به تونی اولیویرای پرتغالی داد.

با حضور اولیویرا در راس کادرفنی سرخپوشان، این تیم موفق شد نتایج بسیار خوبی در لیگ بگیرد و تیمی که به رده ششم جدول سقوط کرده بود، با چند پیروزی پشت سر هم موفق شد دوباره خود را در کورس قهرمانی و در جمع مدعیان ببیند.

تراکتورسازی بالاخره در هفته‌های پایانی موفق شد در صدر جدول قرار بگیرد و می‌توانست با پیروزی در هفته پایانی مقابل نفت تهران، اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را جشن بگیرد، اما با تساوی مقابل نفت و پیروزی سپاهان در بازی مقابل سایپا، زردپوشان اصفهانی موفق شدند به مقام قهرمانی برسند و شاگردان اولیویرا با 58 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفتند.

تراکتورسازی در این فصل با انجام 30 مسابقه، 17 برد، 7 تساوی و 6 شکست در کارنامه ثبت کرد و با به ثمر رساندن 58 گل، عنوان بهترین خط حمله لیگ را صاحب شد. این تیم با دریافت 34 گل در این 30 بازی، تفاضل گل مثبت 24 از خود ثبت کرد و بهترین تفاضل گل را نیز در بین 16 تیم حاضر در لیگ چهاردهم از آن خود کرد.

سرخپوشان تبریزی فصل گذشته تیم پرستاره‌تری داشتند و در نهایت با 45 امتیاز از 30 بازی، در رده ششم جدول قرار گرفتند و رتبه این فصل تراکتور، نشان از پیشرفت خوب این تیم را می‌دهد.

گسترش فولاد، دیگر تیم تبریزی نیز که امسال دومین تجربه حضور در لیگ برتر را پشت سر گذاشت، کار خود را در آغاز فصل با مهدی تارتار شروع کرد و این مربی جوان نتوانست انتظارات را برآورده کند و با کسب نتایج ضعیف، از هدایت آبی پوشان کنار گذاشته شد و فراز کمالوند جانشین وی بر روی نیمکت گسترش فولاد انتخاب شد.

این تیم که در منطقه خطر سقوط به لیگ دسته یک حضور داشت و هفته به هفته کارش سخت‌تر می‌شد، بالاخره در هفته‌های پایانی لیگ چهاردهم با کسب چند پیروزی دلچسپ موفق شد بقای خود در مسابقات لیگ را قطعی کند و سمهیه دوم فوتبال آذربایجان شرقی در سطح اول فوتبال کشور حفظ شود.

آبی پوشان تبریزی در پایان 30 هفته رقابت دشوار در لیگ چهاردهم، موفق به کسب 31 امتیاز شد و در نهایت این دوره از مسابقات را با قرار گرفتن در رده یازدهم به پایان رساندند.

گسترشی‌ها که فصل گذشته در اولین حضورشان در لیگ برتر با 32 امتیاز در رده دهم قرار گرفته بودند، امسال 6 برد و 13 تساوی و 11 شکست داشتند و با 30 گل زده و 39 گل خورده، تفاضل منفی 9 را از خود به جای گذاشتند.

شاگردان کمالوند، لیگ چهاردهم را با شکست یک بر صفر مقابل راه آهن در خارج از خانه به پایان رساندند.