به گزارش پارس به نقل از فارس منصور عرفانیان در خصوص حضور شرکت بهنام‌پیشروی کیش در مزایده چهارم برای خرید باشگاه پرسپولیس گفت: هوشمندانه در مزایده چهارم شرکت می‌کنیم و تحت تاثیر فرافکنی‌ها قرار نمی‌گیریم.

وی ادامه داد: در مزایده سوم هم بیشترین مبلغ پیشنهادی از سوی شرکت ما بود و از نظر قوانین شرکت ما در این مزایده مشکلی نداشت اما سازمان خصوصی‌سازی زمانی که اعلام کرد اهلیت متقاضی دیگر رد شده تقاضای ما را هم نپذیرفت و گفتند باید 24 ساعت پیش از باز شدن پاکت مبلغ به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز می‌شد. هر چند که در این باره خود ریاست محترم سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با رسانه ملی و یک روز قبل از برگزاری مزایده سوم اعلام کرد که مدارک شرکت بهنام‌پیشروی کیش موجه است اما به هر دلیل پس از مرحله سوم این مزایده برنده نداشت و ما هم با احترام به قانون از این رای تمکین کردیم و مثل برخی با فرافکنی و فضاسازی که در چند وقت اخیر شاهد آن بودیم انجام ندادیم.

نماینده شرکت بهنام‌پیشروی کیش درباره اینکه گفته می‌شود شرکت استیل‌آذین ایرانیان به دنبال برنده شدن در مزایده سوم است، اظهار داشت:‌ما نمی‌خواهیم به جای دیوان عدالت اداری، سازمان خصوصی‌‌سازی و شورای عالی واگذاری صحبت کنیم یا تصمیم بگیریم چرا که آنها متولی خودشان را دارند و کاری هم به صحبت‌های دیگران نداریم و کاری هم به صحبت‌های انجام شده نخواهیم داشت.چون آنها رویه کاری خودشان را نشان دادند و بار هم پیش‌داوری کردند و خود را برنده اعلام کردند اما ما از قانون تمکین کردیم و این در حالی است که حتی سازمان خصوصی‌سازی می‌توانست ما را برنده این مزایده اعلام کند. هر چند که به گفته پوری‌حسینی برداشت از قانون این است که یا باید 24 ساعت قبل از مزایده پول واریز شده باشد اما کار ما قانونی بود و دیدید که از رای قانون هم تمکین کردیم و به دنبال جنجال نبوده و نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: رویه کاری ما هم زمانی که به عنوان بهره‌بردار انحصاری باشگاه پرسپولیس بودیم همین طور بود که بدون دخالت در امور باشگاه کار می‌کردیم و هرگز به دنبال مطرح کردن خودمان نبودیم و نگفتیم چون پول می‌دهیم پس می‌توانیم دخالت کنیم. رویه کاری ما مشخص است و چارچوب خودمان را می‌دانیم و هیچ گاه به دنبال حاشیه‌سازی نبوده و نیستیم.

عرفانیان در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت استیل‌آذین می‌تواند در مزایده چهارم شرکت کند، افزود:در این خصوص متولیان امر تصمیم می‌گیرند اما به هر حال شروطی عنوان شده و ما نمی‌خواهیم وارد این مباحث شویم و تنها درباره خودمان حرف می‌زنیم و تحت تاثیر دیگران قرار نمی‌گیریم.

نماینده شرکت بهنام‌پیشروی کیش خاطرنشان کرد: ما در مزایده چهارم شرکت می‌کنیم. اگر لیاقت برنده شدن در این مزایده را داشتیم کاری می‌کنیم تا به جایگاه پرسپولیس خدشه‌ای وارد نشود. بدون جنجال و هیاهو در چارچوب مقررات کار خواهیم کرد و در صورتی که برنده مزایده ما باشیم پرسپولیس‌سالاری محور خواهد بود نه مالک، سرمربی، مدیر و یا بازیکن‌سالاری بلکه پرسپولیس و هوادارانش سالار و سرلوحه کار ما خواهند بود و مطمئن باشید اگر در مزایده چهارم برنده شویم به دنبال حرفه‌ای کردن باشگاه از هر نظر در میادین ورزشی خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این امکان وجود دارد که مزایده سوم برنده‌ای داشته باشد، اظهار داشت: این موردی است که قانونگذار آن را مشخص می‌کند اما اگر قرار به انتخاب برنده باشد شرکت بهنام‌پیشروی کیش ارجحیت دارد چون هم در چارچوب مقررات کار کرده‌ایم و هم اینکه بالاترین مبلغ پیشنهادی از طرف ما بود. هر چند که درباره واریز وجه تفسیر قانون وجود دارد اما در قانون به صراحت آمده چه مواردی باعث می‌شود صلاحیت شرکت در مزایده از بین برود.

عرفانیان در پایان درباره اینکه منظور او از این مسئله مطرح شده بدهی بانکی است، خاطرنشان کرد: اگر بندهای مزایده را بخوانید خودتان متوجه همه چیز خواهید شد اما باز هم تکرار می‌کنم نمی‌خواهیم درباره دیگران حرف بزنیم هر چند که در این مدت بی‌احترامی‌هایی به ما شده اما برای اینکه فضا متشنج نشود سکوت کردیم و به احترام قانون و عدم ایجاد حاشیه حرفی نزدیم و هدف ما برگزاری مزایده در آرامش کامل است نه چیز دیگر.