به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مسعود حجی زواره تکواندو کار وزن 74- کیلوگرم ایران در دیدار نهایی مسابقات جهانی تکواندو با غلبه بر نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان صاحب گردن آویز طلا شد.


نماینده وزن 74- کیلوگرم ایران در دیدار نهایی با هوگو و کلاه آبی بر روی شیاپ چانگ رفت و در راند اول توانست با یک ضربه سر 3 امتیاز دریافت کند و در پایان راند اول 4 بر صفر پیروز شود.

در شروع راند دوم رافالوویچ امتیاز اول را کسب کرد اما حجی زواره به امتیاز گیری خود ادامه داد و راند دوم با نتیجه 8 بر 2 به نفع نماینده ایران به پایان رسید.

در شروع راند سوم رقیب ازبکی چند امتیاز پیاپی گرفت اما در نهایت حجی زواره با نتیجه 9 بر 7 پیروز و قهرمان جهان شد.

حجی زواره که در جایگاه 14 وزن سوم المپیک قرار دارد با کسب مدال طلای این مسابقات 120 امتیاز برای حضور در المپیک کسب کرد.

حجی زواره پیش از این نیز رقیب ازبک خود را در فینال بازیهای آسیایی اینچئون شکست داده بود.

با طلای حجی زواره تعداد مدال طلای ایران به عدد 2 رسید. تابحال در مسابقان جهانی تکواندوی روسیه دو فینال در بخش مردان برگزار شده است که ایران هر دو فینال را به نفع خود به پایان رسانده است.

روز گذشته فرزان عاشورزاده نماینده وزن 58- کیلوگرم ایران به مدال طلای وزن دوم دست یافت.

حجی زواره که دومین حضور خود را در مسابقات جهانی تجربه می کند برای رسیدن به مرحله نهایی ابتدا به مصاف چنوف زاکاریا از الجزایر رفت و 13 بر صفر به برتری رسید. در دور بعد تونی کانائت از کرواسی 16 بر 7 مغلوب حجی زواره شد.

رائول مارتینز گارسیا از اسپانیا دیگر حریف نماینده ایران در این مسابقات بود که حجی زواره توانست در 3 راند 7 بر 4 به برتری برسد و راهی مرحله یک چهارم پایانی شود.

نماینده ایران برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی با یوریل ادریانو از مکزیک دیدار کرد و توانست قهرمان جهان در سال 2013 را 14 بر 4 شکست دهد و با رسیدن به مرحله نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد.

تکواندوکار وزن 74- کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی به مصاف البرت گائون نماینده کشور میزبان رفت و نتیجه مسابقات در 3 راند با نتیجه برابر در عدد 5 به پایان رسید. حجی زواره در راند طلایی توانست امتیاز اول را بگیرد و پیروز میدان شود و به فینال مسابقات وزن 74- کیلوگرم برسد.