به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین در ۷۹ دربی گذشته، ۴۲۵ بازیکن در دربی پایتخت به میدان رفته اند و نام خود را در لیست بازیکنان حاضر در این بازی کلاسیک ثبت کرده اند.

تیم پرسپولیس از ۲۳۳ بازیکن در دربی استفاده کرده است و ۲۲۳ بازیکن نیز پیراهن استقلال را در دربی به تن کرده اند. البته ۳۱ بازیکن با پیراهن هر دو تیم بازی کرده اند. از این تعداد بازیکن حاضر در دربی، ۳۲ نفر خارجی بوده اند که الونگ کامرونی و هوار مولا محمد عراقی با پیراهن هر دو تیم در دربی بازی کرده اند.

علی پروین با ۲۰ بازی در دربی رکورد حضور را به نام خود زده است و علیرضا نیکبخت واحدی با ۱۹ بازی برای پرسپولیس و استقلال در رده دوم قرار دارد. محمود فکری و افشین پیروانی نیز با ۱۸ حضور در دربی در رده های بعدی لیست بیشترین بازی در دربی قرار گرفته اند.

در دربی ۸۰ نیز بازیکنانی مثل سوشا مکانی، مهدی جعفرپور، فرناندوگابریل، ژوزه تادو، بابک حاتمی، رضا خالقی فر، علی علیپور، محمد عباس زاده (پرسپولیس) و یعقوب کریمی، میلاد نوری، محسن کریمی، بهنام برزای (استقلال) برای اولین بار می توانند نام خود را دربی ثبت کنند. از این میان، حضور مکانی ، حاتمی و گابریل در ترکیب پرسپولیس قطعی است.