به گزارش پارس به نقل از شفقنا این روزها بازار کری خوانی دربی بین  هواداران سرخابی حسابی داغ است و  در این میان برخی از بازیکنان نیز از این حیث از قافله عقب نمانده اند، رضا عنایتی در گفت و گو با شفقنا ورزشی هم در خصوص این دیدار و حساسیت های  ویژه آن پاسخگوی سوالات ما بود؛ ماحصل این گفتگو در زیر آمده است:

ارزیابی تان از اوضاع استقلال چیست ؟

- بعد از باخت تلخ در برابر تراکتور سازی تیم از نظر روحی و روانی مشکل داشت که با صحبت هایی که مطرح شد، سعی همه بر این شد که یک مقدار شرایط عوض شده و آرامش به مجموعه بازگردد تا با شرایط خوب و نرمالی برای دربی که بازی حساسی است، آماده شویم.

سهم نفرات با تجربه ای مثل شما در بازگشت آرامش چقدر بود؟

- من هم به نوبه خودم سعی کردم به تیم و بازیکنان جوان ترکمک کرده و اهمیت این دیدار را برای آنها توضیح دادم که خوشبختانه همه شرایط را درک کرده و تا بازی شهرآورد ان شاء الله همه چیز جمع وجور می شود و برای این دیدار آماده می شویم.

 بعضی ها می گویند شرایط خاص استقلال، به نوعی کار را برای پرسپولیس راحت تر کرده است، شما با این نظریه موافق هستید؟

- نه ؛ اصلا . این خیلی خنده داراست که حریف بخواهد این طرز فکر را داشته باشد. من مطمئن هستم روز جمعه ما نمایش خوبی را مقابل پرسپولیس از خود به نمایش می گذاریم و در دیدار که حساسیت برد در آن برای ما خیلی زیاد است، دست پر زمین را ترک می کنیم تا با این برد و نتیجه خوب کمی هواداران مان را خوشحال کرده و ناکامی های گذشته مان را جبران کنیم.

رضا عنایتی به نوعی در دربی رکوردار نباختن است . این رکورد در این دیدار هم حفظ می شود؟

- من شخصا دنبال این جور مسائل نیستم و تمام فکر و تمرکزم روی این مساله است که در این دیدار برنده میدان شویم . من تا امروز در 8 دربی برابر پرسپولیس به میدان رفته ام که 3 برد و 5 مساوی داشته ام و امیدوارم این بار نیز در برابر این تیم با پیراهن استقلال نتیجه خوبی را کسب کنم .

چقدر امیداور به گلزنی در این دیدار هستید؟

- همان طور که گفتم در وهله اول تمام تلاش  ما این است که در این دیدار بهترین نتیسجه ممکن برای استقلال رقم بخورد . من در دربی های قبلی ما با پیراهن استقلال دو بار موفق به گلزنی شده ام و بدم نمی آید این بازی سومین گل ام را به این تیم بزنم .

این یعنی کری خوانی برای جریف ؟

-  نه، اتفاقا من اصلا اهل کری خوانی نیستم و معمولا حرف هایم را در زمین می زنم و به حواشی کاری ندارم.

 این روزها در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی کری داغ 4 تا و 6 تا علیه استقلال رواج یافته، این بار عدد استقلال برای پاسخ به این کری خوانی ها چند است؟

- برای من عدد 4 عدد مقدسی است؛ چرا که تعداد پسرانی است که خداوند به من و خانواده ام هدیه داده است. من به هیچ چیز و هیچ کس دیگری کاری ندارم و باز هم عدد 4 را نشان می دهم! برای من عدد 4 عدد شانس است و هنوز هم به آن علاقه دارم.

 لابد به پسرانتان قول گلزنی ام داده اید؟

-  در وهله اول قول بردو  پیروزی داده ام؛ حالا چه بهتر که این مساله با گلزنی ام هم توام شود.

حرف پایانی برای هواداران دو تیم به خصوص استقلالی ها ندارید ؟

- امیدوارم در روزی که استادیوم آزادی مملو از تماشاگر شود، استقلال در این دربی برنده شود و هوادارانش را خوشحال به خانه هایشان بفرستیم. از هواداران دو تیم به خصوص هواداران استقلال تقاضا دارم فقط به تشویق تیم خودشان پرداخته و خدای ناکرده به حریف و هوادارانش بی احترامی نداشته باشند.