به گزارش پارس،  علی کریمی از موضوعات این روزهای اطراف باشگاه پر‌سپولیس و داربی پیش‌رو گفت. او همچنین شایعه بازگشتش به میادین فو‌تبا‌ل را نادرست خواند و گفت منطقی نیست که یک بازیکن در سن ۳۷ سالگی به فو‌تبا‌ل باز گردد.

* آقای کریمی! پست‌تان در اینستاگرام این روزها خبرساز شده است. می‌گویند شما برای فو‌تبا‌ل ایران سورپرایز دارید.

- من نوشته‌ام که سورپرایز دارم؟ من ننوشته‌ام اما به هر حال هر پستی که من در اینستاگرام می‌گذارم هر کس برای خود برداشتی دارد. زمانی که بازی می‌کردم سورپرایزی نداشتم چه برسد که حالا برای خودم لِک و لِک می‌کنم.

* اما شایعه شده شما قصد بازگشت به میادین را دارید و حتی این شایعه قوت گرفته که می‌خواهید دوباره فصل بعد پیراهن پر‌سپولیس را بر تن کنید.

- اصلا جور در نمی‌آید که بخواهم چنین تصمیمی بگیرم. یک وقت یک بازیکن ۲۷ ساله تصمیم به خداحافظی می‌گیرد و بعد از یک سال پشیمان می‌شود، اما وقتی یک بازیکن ۳۷ ساله از فو‌تبا‌ل می‌رود بعد از یک سال چگونه می‌تواند به فو‌تبا‌ل برگردد؟ این اصلا منطقی نیست.

* به‌ هر‌ حال در زیر همان پستی که گذاشته‌اید خیلی از هو‌اد‌ا‌رانتان خواهان بازگشت به فو‌تبا‌ل شدند.

- مردم همیشه به من لطف داشته و دارند و من تنها شرمنده آنها هستم و قطعا نمی‌توانم لطف آنها را هیچ وقت جبران کنم. بعضی اتفاق‌ها می‌افتد که دست ما نیست و پایان فو‌تبا‌ل هم از جمله همین موضوعات است. به‌ هر‌ حال یک روز دوران فو‌تبا‌ل یک بازیکن تمام می‌شود و این یک واقعیت است.

* آقای کریمی! شما به عنوان بازیکنی که داربی‌های زیادی را تجربه کرده‌اید نظرتان درباره بی اهمیت‌ترین داربی تاریخ تهران چیست؟

- درست است که این بازی از نظر نتیجه‌ تاثیری برای هیچ یک از دو تیم ندارد، اما رویارویی پر‌سپولیس و استقلال همیشه یک بازی ویژه‌ است. اگر یادتان باشد سه سال پیش پر‌سپولیس و استقلال در جام ولایت هم به مصاف هم رفتند؛ دیداری که هیچ وقت در تاریخ داربی‌های دو تیم ثبت نشد اما آن بازی هم مهم بود، چرا که یک طرفش پر‌سپولیس بود و طرف دیگرش استقلال. به‌ هر‌ حال رویارویی‌های دو تیم همیشه برای باشگاه، کادرفنی، بازیکنان و هو‌اد‌ا‌ران دو تیم مهم بوده است. اهمیت خاص خودش را دارد. همیشه دیدارهای استقلال و پر‌سپولیس را به لحاظ حساسیت با ال کلاسیکو و داربی‌ ایتالیا مقایسه می‌کنند. جدا از این که تفاوت‌های فنی این بازی‌ها در چیست اما به‌ هر‌ حال داربی تهران حساسیت‌های خاص خودش را دارد. امیدوارم بازیکنان دو تیم هم بتوانند با نمایش‌شان هو‌اد‌ا‌رانی که سختی های زیادی را متحمل می‌شوند را خوشحال کنند. این بازی آخرین دیدار دو تیم در لیگ برتر است و همانطور که گفتم نتیجه‌اش تاثیری در سرنوشت دو تیم ندارد. به همین خاطر امیدوارم بازیکنان دو تیم کیفیت‌شان را نشان دهند.

* و حتما شما دوست دارید که تیم محبوب‌تان پیروز این دیدار باشد.

- طبیعی است که دوست دارم پر‌سپولیس برنده این بازی باشد. نمی‌توانید هو‌اد‌ا‌ری را از دو تیم پیدا کنید که از پیروزی حریفشان خوشحال شوند. جدا از اهمیت پیروزی در داربی فکر می‌کنم یک برد روحیه بخش در داربی بتواند کمک بسیار بزرگی به پر‌سپولیس در بازی با الهلال باشد. بازی با الهلال مهم‌تر‌ین بازی فصل پر‌سپولیس است. اگر با روحیه به دست آمده از پیروزی در داربی به مصاف الهلال برویم می‌توانیم در تهران نتیجه‌ خوبی کسب کنیم. پر‌سپولیس اگر می‌خواهد کاری انجام بدهد در همین بازی رفت باید انجام دهد، چرا که در بازی برگشت باید منتظر هر گونه خراب‌کاری عربستانی ها باشیم.

* بعد از بازی برابر گسترش فولاد برخی‌ها به عملکرد برانکو انتقاد وارد کردند. فکر می کنید بعد از این مدت کوتاه فرصت مناسبی است تا عملکرد برانکو را ارزیابی کنیم؟

- متاسفانه این رفتارها اتفاقات جدیدی نیست. تا یک مربی می‌آید انتظار داریم در چند ماه همه مشکلات را برطرف کند. درست است که برانکو سابقه خوبی در فو‌تبا‌ل ایران دارد و آخرین مقام ایران در جام ملت‌های آسیا با او کسب شده و آسان‌ترین صعود به جا‌م جها‌نی را با برانکو داشته‌ایم اما بعد از ۹ سال دوری، نسل فو‌تبا‌ل ایران تغییر پیدا کرده و برانکو نیاز دارد که بازیکنان را بشناسد. باید به او زمان داد. ضمن این که باشگاه هم حتما با تحقیق و بررسی برانکو را انتخاب کرده است. او مثل هر مربی دیگری برای موفقیت به امکانات نیاز دارد. راه سختی پیش‌روی برانکو است. امیدوارم هفته‌ بعد تکلیف استقلال و پر‌سپولیس مشخص شود تا برای فصل بعد مشکلات این دو باشگاه مدیریت شود و اتفاقاتی که این فصل افتاد را دیگر شاهد نباشیم.

* نکته‌ای که وجود دارد این که زمان مزایده استقلال و پر‌سپولیس دقیقا روزی است که پر‌سپولیس باید در آسیا به میدان برود.

- نمی‌شود به این قضیه ایرادی گرفت. زمان مزایده از قبل مشخص شده بود. شاید کسانی که زمان مزایده را مشخص کرده‌اند فکر نمی‌کرد‌ند پر‌سپولیس به مرحله بعد صعود کند. تنها همان طور که در ابتدای صحبت‌هایم گفتم امیدوارم پر‌سپولیس بتواند برد روحیه بخشی در داربی کسب کند. اگر پر‌سپولیس بتواند از الهلال بگذرد فصل بعد با تیم جدید و باشگاهی جدید امیدواری زیادی برای صعود از پلی‌آف به وجود می‌آید.