به گزارش پارس به نقل از تسنیم پپ گواردیولا در آستانه دیدار امشب (سه‌شنبه) شاگردانش مقابل بارسلونا در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمامان اروپا با حضور در کنفرانس خبری اظهار داشت: البته که دوست دارم در همان 15 دقیقه ابتدایی سه گل بزنیم ولی همان قدر که توپ را می‌توان به سرعت به محوطه جریمه حریف رساند به همان سرعت هم توپ به محوطه جریمه ما می‌رسد. بارسلونا تیم قدرتمندی است و این را در بازی رفت دیدیم. بارسا در کار با توپ و زدن ضدحملات تبحر خاصی دارد و اگر مالکیت توپ را به خوبی در اختیار نگیریم، بارسا در 15 دقیقه کار را تمام خواهد کرد، درست همانند بازی رفت!

وی افزود: از اینکه در جمع چهار تیم برتر اروپا هستیم، خوشحالیم. ما در بازی رفت با نتیجه 3 بر صفر مغلوب بارسلونا شدیم و حالا باید به مصاف بهترین تیم 15 سال اخیر برویم. ما باید پیش از هر چیزی و بیشتر به خوبی دفاع کنیم و سپس باید ببینیم که اوضاع چطور پیش خواهد رفت. هیچ‌گاه نمی‌شود حدس زد که در بازی چه اتفاقی خواهد افتاد درست همانند بازی رفت دو تیم که تا دقیقه 77 بازی بدون گل بود.

گواردیولا تصریح کرد: البته بایرن‌مونیخ باید در این بازی دروازه بارسلونا را باز کند. باید در این بازی از معدود موقعیت‌های احتمالی خود نهایت استفاده را ببریم ولی با توجه به توانایی‌های خود می‌توانیم نشان دهیم که قادر به انجام چه کارهایی هستیم، البته انتظار نداریم که با همان اختلافی که از سد شاختار دونتسک گذشتیم, بتوانیم بارسا را شکست دهیم. به هر حال باید صبور باشیم و نمی‌توانیم در همان 20 یا 25 دقیقه اول کار را تمام کنیم و به همه اهداف‌مان برسیم.

سرمربی 44 ساله سرخپوشان مونیخی در ادامه عنوان کرد: اینکه خودت را بهترین مربی جهان بدانی، چیز مزخرف و چرندی است. از اینکه در بایرن‌مونیخ هستم، خوشحالم و می‌خواهم هر آنچه که از دستم برمی‌آید را برای باشگاه و بازیکنانم انجام دهم.  از همان روز اولی که سرمربی بایرن شدم سعی کردم تا به بهترین نحو ممکن به وظیفه‌ام عمل کنم. اگر تلاشم کافی نبوده باید عذرخواهی کنم. حضور در این جایگاه آرزوی من بود. البته که می‌خواهم مقابل بارسلونا به پیروزی برسیم ولی اگر هم موفق به این کار نشویم زندگی‌ام تغییری نخواهد کرد.

پپ گواردیولا در پایان خاطرنشان کرد: همه چیز از آن بازیکنان خواهد شد و من برای شهرت خودم نمی‌جنگم، من برای بازیکنان اینجا هستم. ما بایرن‌مونیخ هستیم و هرگز چنین فکری نمی‌کنم که در تقابل با بارسلونا شانسی نداریم. این بازی نیست که نتوانیم به پیروزی برسیم ولی برای نتیجه گرفتن بایستی مغز خود را به کار بیندازیم و با جان و دل بازی کنیم.