به گزارش پارس به نقل از ایسنا تحقیقات انجام شده در دانشگاه کانزاس نشان داده است که پیاده‌روی سریع به صورت منظم می‌تواند در درمان سرطان موثر باشد و پیشرفت‌هایی ایجاد کند.

 

یکی از اساتید فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه کانزاس می‌گوید انجام ورزش با شدت متوسط اکسیژن‌رسانی به تومور را افزایش می‌دهد و در درمان سرطان موثر است. در حال حاضر 750 هزار دلار بودجه انجمن سرطان آمریکا صرف انجام این تحقیقات شده است.

 

یکی از محققان می‌گوید: اگر ما بتوانیم تاثیر درمان‌های متداول را افزایش دهیم، میزان پیشرفت بیماران افزایش می‌یابد. ورزش تاثیرات مثبتی بر درمان‌های متداول دارد. ورزش درمانی است که بر سیستم‌های مختلف بدن تاثیرگذار است.

 

مطالعات پیشین تاثیر ورزش بر تومور را نشان نداده بود. مدیر این تحقیقات می‌گوید: ما علاقه‌مند شدیم که بدانیم به هنگام ورزش و بعد از آن چه اتفاقی برای تومور می‌افتد تا بتوانیم در درمان‌ها پیشرفت ایجاد کنیم.

 

در این مطالعات از نمونه‌های تومور پروستات استفاده شد. هنگامی که اکسیژن کمتری به تومور می‌رسد، معمولا خطرناک خواهد بود. اکسیژن باعث تخریب سلول‌های سرطانی می‌شود.

 

سلول‌هایی که اکسیژن کمتری به آن‌ها می‌رسد مقاومت بیشتری نسبت به درمان‌ها دارند. اگر با کمک ورزش قلب، شش‌ها و عروق خونی فعالیت‌شان بیشتر شود، اکسیژن‌رسانی و خون‌رسانی به تومور بیشتر می‌شود.

 

ورزش با شدت متوسط 30 تا 60 درصد از توانایی هوازی فرد را استفاده می‌کند. ورزش با شدت متوسط، زیاد شدید نیست و بیشتر افراد می‌توانند آن را انجام دهند.

 

بررسی‌ها نشان داده است که ورزش با شدت متوسط می‌تواند بسیاری از عوارض درمانی را از بین ببرد. این عوارض عبارتند از: خستگی، کاهش حجم عضلات، سوء هاضمه و...

 

مدیر این تحقیقات در ادامه افزود: ورزش با شدت متوسط هیچ عوارضی ندارد، معمولا ورزش برای از بین بردن عوارض سرطان و درمان‌های سخت تجویز می‌شود، اما مطالعات تاثیر مستقیم ورزش بر تومور نیز می‌تواند مفید باشد.