به گزارش پارس به نقل از ايسنا طبق مطالعات جدید و آمارهای به دست آمده آسیب‌دیدگی‌ رباط صلیبی در بین ورزشکاران جوان یک اپیدمی است ورزشکارانی که یک بار جراحی ترمیم ACL انجام می‌دهند به احتمال زیاد برای بار دوم نیز دچار آسیب‌دیدگی‌ می‌شوند.

 

مدیر این تحقیقات از بیمارستان تخصصی جراحی نیویورک می‌گوید: این اولین مطالعاتی است که به ارزیابی درصد جراحی‌های ACL در افراد زیر 21 سال و میزان تکرار این جراحی در این افراد پرداخته است. یافته‌های این مطالعات در جلسه جامعه ارتوپد تخصصی کودکان آمریکا مطرح شد.

 

در این مطالعات 23 هزار و 912 نفر که جراحی زانو انجام داده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. در بین این افراد 1955 نفر بیش از یک بار جراحی ACL انجام داده بودند و 3341 نفر بیش از یک بار جراحی زانو در مواردی غیر از ترمیم ACL انجام داده بودند.

 

به صورت متوسط فاصله بین جراحی ACL اول و دوم 1.6 سال بود. زمان متوسط بین جراحی ACL و جراحی غیر ACL 1.4 سال بود.

 

افرادی که برای بار دوم جراحی ACL انجام داده بودند غالبا جوان، مرد و سفید پوست بودند. افرادی که برای بار دوم جراحی زانو در مواردی غیر از ACL انجام داده بودند غالبا جوان، زن و سفید پوست بودند.

 

مدیر این تحقیقات می‌گوید: افزایش میزان جراحی ACL بسیار نگران کننده است کودکان معمولا از سنین پایین شروع به ورزش با شدت و زمان زیاد می‌کنند تنها به صورت حر‌فه‌ای در یک رشته ورزشی فعالیت می‌کنند. این کار باعث افزایش فشار به زانو و آسیب‌دیدگی‌ می‌شود. افرادی که جوان هستند و یک بار ACL خود را با کمک عمل جراحی ترمیم می‌کنند، معمولا دوباره مجبور به انجام این عمل جراحی می‌شوند. باید مطالعات بیشتری در زمینه فاکتورهای موثر در آسیب‌دیدگی‌ مجدد انجام شود تا بتوانیم از این اتفاق در ورزشکاران جوان جلوگیری کنیم.

 

بیمارستان جراحی‌های تخصصی در نیویورک اخیرا 2.79 میلیون دلار از منابع خصوصی برای انجام برنامه‌هایی در زمینه آسیب‌دیدگی‌ ACL دریافت کرده است . هدف و تمرکز اصلی این برنامه‌ها جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌ ACL در ورزشکاران جوان است. احتمال این آسیب‌دیدگی‌ در ورزش‌های بسکتبال، فو‌تبا‌ل و اسکی بیش از دیگر ورزش‌ها است.