به گزارش پارس ، کارلوس کی‌روش در نشست خبری با بیان اینکه با ابراز تشکر بابت دغدغه‌های تیم ملی مورد توجه خبرنگاران است و همچنین عذرخواهی به خاطر سوءتفاهم‌هایی که قبل از این نشست خبری به وجود آمد در پاسخ به این سؤال که نظرش در مورد صحبت‌هایی که وزیر ورزش کرده بود و این موضوع که امروز به خاطر همین انتقادات در جلسه‌ای با کفاشیان حضور به هم رسانده بود گفت: ما فکر می‌کردیم بعد از صحبت‌های کفاشیان دیگر لزومی برای صحبت‌های من نیست و به کارمان ادامه دادیم.

در قسمت اول جلسه امروز صحبت‌هایی مطرح شد که در این مورد آقای کفاشیان در نشستی که داشتند موارد لازم را بیان کردند که این صحبت‌ها از طرف من و همچنین افشین پیروانی بود و دیگر در این مورد صحبتی ندارم.

وی ادامه داد: کفاشیان رئیس است و صحبت‌ها و تصمیم‌های او چیزی است که باید انجام شود.

وی افزود: در قسمت دوم جلسه به دنبال راهکار بودیم برای تیم ملی و اردویی که پیش رو داریم. در ابتدا دو مینی‌کمپ در ماه خرداد خواهیم داشت که در آن از بازیکنانی که در لیگ قهرمانان آسیا و فینال جام حذفی هستند استفاده نمی‌کنیم ضمن اینکه در این دو مینی‌کمپ که در تهران برگزار می‌شود به بازیکنان جوان و جدیدی فرصت می‌دهیم تا بتوانند برای حضور در تیم ملی بجنگند و متوجه شوند تا چه اندازه توجه به بازیکنان در لیگ وجود داشته و هدف این است که آنها در تیم ملی فرصت برای جنگندگی و ابراز وجود داشته باشند.

سرمربی تیم ملی گفت: مطمئناً پس از اعلام اسامی تیم ملی چند سورپرایز خوب برای همگان در این اسامی خواهد بود فراتر از آن این که این یک اعلام احترام خواهد بود به عملکرد آنها در لیگ برتر فوتبال.

کی‌روش گفت: بعد از هفته اول ماه ژوئن اردوی نهایی خود را اجرا خواهیم کرد و تقریباً مطمئنم اردوی نهایی ما در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد. امروز با همدیگر سخت کار کردیم و می‌توانم در این لحظه اعلام کنم که بازی با ازبکستان در یازده ژوئن ۲۰۱۵ در تاشکند قطعی شده و پس از چهار پنج روز اسکان در ازبکستان برای اولین بازی خود در مقدماتی جام جهانی راهی عشق‌آباد خواهیم شد. ضمن اینکه سعی می‌کنیم بعد از بازی با عمان در تهران به مصاف ژاپن برویم که هنوز این دیدار قطعی نشده است.

کی‌روش ادامه داد: در نتیجه باید خدمتتان عرض کنم که جزئیات جلسه دوم همین هایی بود که الآن اعلام کردم که خروجی آن از جلسه با افشین پیروانی به دست آمد. ضمن اینکه هیچ صحبتی در مورد مطالبی که در ابتدا بیان کردید ندارم و رئیس فدراسیون فوتبال باید در مورد آنها توضیح دهد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد اینکه آیا حضور نکونام به عنوان دستیار او در تیم ملی قطعی شده است یا خیر، گفت: همانطور که کفاشیان اعلام کرد این گزینه را هم بررسی کردیم و همانطور که او گفت این پیشنهاد داده شده البته در مورد ماندگاری مارکار بحثی نیست و او به کارش ادامه می‌دهد. اما من پیشنهاد دادم و علاقه دارم که نکونام به عنوان دستیار در تیم ملی کار کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به غیبت چند هفته‌ایش در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی‌های لیگ چطور از وجود چند سورپرایز در تیم ملی صحبت می‌کند، گفت:‌ سؤال خوبی بود بسیار زیاد و از نزدیک عملکرد بازیکنان را مورد بررسی قرار دادم و حتی قبل از اینکه رفتنم به استادیوم را قطع کنم بعضی از این بازیکنان را در طول فصل زیر نظر داشتم. باید در نظر داشته باشیم کادر فوق‌العاده‌ای دارم و اعتماد خود را به آنها ابراز می‌کنم و همیشه رابطه نزدیکی با آنها داشته‌ام. به طور مثال مهرداد خانبان همیشه سردردهای زیادی به من می‌دهد چرا که تمام بازی‌ها را به صورت ضبط شده به من ارائه کرده و ما حتی اطلاعات خود را با تمام سرمربیان لیگ رد و بدل می‌کنیم.

وی افزود: بعد از سه و نیم سال که از نزدیک عملکرد بازیکنان را دیده‌ام اطمینان دارم که هفته آینده تصمیمات فوق‌العاده خوبی خواهیم گرفت.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: طبق مقررات AFC  باید لیست اولیه بازیکنان که شامل ۵۰ بازیکن خواهد بود را تا دوشنبه اعلام کنیم و البته لیست نهایی هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی بار دیگر در پاسخ به این سؤال که در مورد انتقادات روز چهارشنبه گذشته وزیر چه صحبتی دارد، گفت: هفته گذشته بسیار مشغول بودم و به خاطر تماشای دیدارهای یوونتوس و رئال مادرید و همچنین بارسلونا و بایرن مونیخ سرم بسیار شلوغ بود.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا در برنامه‌اش برگزاری جلسه با سرمربیان تیم‌های باشگاهی گنجانده شده است یا خیر، گفت: آقای پیروانی توضیحات را داده اما خود دوستان حضور دارند و می‌توانند شهادت دهند که در چهار سال گذشته درهای تیم ملی همیشه باز بوده و از حضور کسی هیچگاه در تمرین تیم ملی جلوگیری نشده است. افرادی که نیامده‌اند مطمئناً نظرشان این بوده چیزی برای یاد گرفتن در تیم ملی وجود نداشته است.