به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حمید رسایی در مورد پروسه خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اظهار نظر اخیر رئیس فراکسیون ورزش مجلس مبنی بر اینکه با ارائه طرحی دو فوریتی آمادگی داریم مانع برگزاری مزایده چهارم واگذاری این دو باشگاه شویم،گفت: اگر نجف‌نژاد می‌خواهد طرحی را به مجلس ارائه دهد به نظر می‌رسد هدفش این است که نحوه قیمت گذاری و مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مورد مناقشه قرار دهد.

وی افزود: طبق قانون و مصوبه مجلس این دو باشگاه باید خصوصی شوند چون یکی از مصادیق اصلی فساد در این دو باشگاه یا سایر باشگاه‌های دولتی و شبه دولتی، خصوصی نبودن آنها و استفاده از بودجه دولتی است. هزینه ای که در این باشگاه‌های دولتی و شبه دولتی صورت می‌گیرد هزینه ظاهری است چون هزینه واقعی آن نوعی پولشویی محترمانه و قانونی محسوب می‌شود. در چنین شرایطی یکی از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از فساد و پولشویی در باشگاه‌ها و خصوصی شدن و شفاف شدن هزینه‌های آنها است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در مورد مکانیزم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس‌ خاطرنشان کرد: قیمت گذاری و نحوه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جای کار بیشتری دارد تا خصوصی سازی این دو باشگاه هرچه سریعتر و بهتر انجام شود.

رسایی در مورد نتیجه تحقیق و تفحص کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد فساد و ناپاکی‌ها در فوتبال تصریح کرد: گزارش فساد، تخلفات و ناپاکی‌ها در فوتبال تدوین و نهایی شده است و در هفته جاری در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح می‌شود تا در دستور کار مجلس قرار گرفته و در صحن مجلس قرائت شود.