به گزارش پارس به نقل از ایسنا مهدی تاج در نشست خبری که در مشهد برگزار شد، در خصوص زمان قطعی برگزاری داربی استقلال و پر‌سپولیس گفت: داربی جمعه برگزار می‌شود. این زمان قطعی است اما اگر استقلال یکشنبه با تراکتورسازی بازی کند و از گرفتن سهمیه آسیایی ناامید شود، می‌توان بازی را به پنج‌شنبه تغییر داد. طبیعتا برای برگزاری داربی استقلال و پر‌سپولیس که همیشه تماشاگران ویژه‌ خود را داشته، روز پنج‌شنبه مناسب‌تر است و باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد ولی اگر قرار باشد زمان داربی تغییر کند قطعا با توافق طرفین این زمان تغییر می‌کند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: در خصوص فینال لیگ برتر نیز ما دو شهر اصفهان و تبریز را در نظر گرفته‌ایم. سال گذشته مراسم بسیار خوبی برگزار شد که امسال نیز قصد داریم با کیفیت این مراسم را برگزار کنیم و به همین منظور استیج بسیار زیبایی تهیه شده است. در اصفهان و تبریز هر دو محل را بسیج کرده‌ و پیش‌بینی می‌کنیم امسال به دو جا ختم می‌شود، این در حالی است سال گذشته چهار شهر را در نظر گرفته بودیم.

تاج همچنین با تبریک صعود تیم سیاه‌جامگان ابومسلم به لیگ برتر تصریح کرد: این که تیمی بخواهد سهمیه خریداری کند و در لیگ برتر حاضر شود، برای ما خیلی ارزشمند نیست و به آن اعتقادی نداریم ولی این که تیمی از لیگ دسته دو به لیگ برتر بتواند صعود کند برای ما بسیار جای خوشحالی دارد و به همین منظور به خراسانی‌ها تبریک می‌گویم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: برای حضور تیمی در لیگ برتر باید حداقل قابلیت‌ها را باشگاه داشته باشد و پیش از صعود به فکر منابع مالی جهت حضور در لیگ برتر باشد. خو‌شبختا‌نه سیاه‌جامگان بدهی ندارد و حضورش در لیگ برتر بلامانع است. منتهی این باشگاه باید براساس حداقل‌هایی که سازمان لیگ در قالب عددی به آنها ارائه خواهد داد، امکاناتی را برای این باشگاه و حضور در لیگ برتر مهیا کند.

رییس سازمان لیگ همچنین عنوان کرد: از تیم‌هایی که در لیگ برتر حاضر می‌شوند ضمانتی گرفته می‌شود که از حداقل هزینه‌ها در طول فصل برمی‌آیند تا در میانه راه لیگ را رها نکنند و به همین منظور از سیاه‌جامگان نیز ضمانت اولیه را خواهیم گرفت.

وی همچنین با اشاره به این که در فصل گذشته مشکلاتی از لحاظ میزبانی در مشهد وجود داشته است، خاطر‌نشان کرد: امسال نمایندگان مشهد به دو تیم رسیده است و به همین منظور از هیات فو‌تبا‌ل خراسان رضوی نیز ضمانتی برای برگزاری هر‌ چه‌ بهتر این مسابقات و تدارک نیازهای اولیه همچون یگان ویژه‌، زمین، توپ جمع کن‌ها و همکاری با صدا و سیما و نیز اسپانسرها خواهیم گرفت و جلسه‌ای نیز برگزار می‌شود.

تاج در خصوص پرداخت حق پخش تلویزیونی از سوی صدا و سیما به سازمان لیگ اظها‌ر کرد: متاسفانه امسال نیز در بحث حق پخش تلویزیونی حاصلی نداشتیم. در طول فصل شورای تامین نامه‌ای به فدراسیون فو‌تبا‌ل زد و از ما خواستار راه دادن دوربین‌ها به زمین‌ها شد. برای ما احترام به قوانین کشور بالاتر از خواسته‌های خودمان است و این اتفاق رخ داد اما تا به امروز هیچ پولی از سازمان صدا و سیما بابت پخش مستقیم رخ نداده است ولی کارگروهی تعریف شده است تا بتوانیم در خصوص رفع مشکلات این موضوع رایزنی‌هایی صورت گیرد.

رییس سازمان لیگ همچنین در مورد شرایط تیم فولاد نوین و حضور در لیگ برتر عنوان کرد: فولاد نوین در حال‌ حاضر لیگ برتری است ولی از آنجایی که با تیم فولاد خوزستان از نظر حامی مالی و اعضای هیات مدیره تلاقی دارد، نمی‌تواند در مسابقات حضور یابد مگر این که این اشتراکات جدا شود و در این صورت می‌تواند در لیگ حضور داشته باشد.

وی با اشاره به این که امسال لیگ با 20 تیم برگزار خواهد شد، ا‌ضافه‌ کرد‌: AFC برای صدور مجوز حر‌فه‌ای برای باشگاه‌ها جهت حضور در لیگ برتر الزاماتی را مشخص کرده است که تیم‌ها باید به این موارد توجه کنند.

تاج با اشاره به بحث مبالغ میلیاردی بازیکنان و مربیان در لیگ برتر نیز توضیح داد: فصل جاری 20 بازیکن و سه سرمربی قراردادی بالای یک میلیارد تومان داشتند و بازرسی کل کشور روی موضوع قراردادهای بازیکنان و مربیان بررسی خوبی داشت. ما نیز در ابتدای فصل از باشگاه‌ها خواستیم تا قرارداد خود را روی سایت باشگاه‌ها قرار دهند که خو‌شبختا‌نه همه باشگاه‌ها به این خواسته عمل کردند. بر اساس آمار گرفته شده پنج بازیکن و یک سرمربی قراردادی بین یک میلیارد و 800 میلیون تومان داشتند. یک سرمربی و دو مربی و 32 بازیکن تا 600 میلیون داشتند. 54 بازیکن نیز قرارداد آنها در بازه 400 تا 600 میلیون تومان قرار گرفت. 102 بازیکن و دو مربی بین 200 تا 400 میلیون تومان قرارداد خود را بسته بودند و 265 بازیکن که به بیش از دو سوم بازیکنان لیگ را تشکیل می‌دهند زیر 200 میلیون تومان قرارداد داشتند.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: هنوز قرارداد همه بازیکنان پرداخت نشده است و به طور میانگین 32 درصد بازیکنان تنها توانسته‌اند پول خود را دریافت کنند. خو‌شبختا‌نه دیگر مبالغی پشت پرده وجود ندارد، زیرا سازمان لیگ به صورت جدی وارد قضیه شده است و دیگر رقم محرمانه‌ای نیز وجود ندارد و با افشا کردن در سایت‌ها این موضوع حل شد، زیرا همیشه فساد از جاهایی شروع می‌شود که محرمانه است و افشا نمی‌شود.

تاج همچنین در خصوص آماری که سازمان لیگ از حضور بازیکنان در لیگ‌های برتر دارد، خاطر‌ نشان کرد: در تهران 155 بازیکن در لیگ‌های برتر و دسته یک و دو حضور دارند اما از این بین 101 بازیکن در تهران بازی می‌کنند. در خوزستان نیز 110 بازیکن حضور دارند که تنها 62 نفر از این بازیکنان خوزستانی در استان خود در تیم‌های لیگ برتر هستند. در خراسان رضوی نیز سیاه‌جامگان 12 بازیکن بومی داشت که می‌توان گفت 38 درصد از بازیکنانش مربوط به خودشان بود و تیم پدیده نیز 12 بازیکن بومی و در واقع 44 درصد بازیکن از مجموعه خراسان رضوی داشت. خراسان رضوی 23 بازیکن لیگ برتری دارد که این بازیکنان در تیم‌های مختلف کشور به میدان می‌روند.

رییس سازمان لیگ ا‌دا‌مه‌ داد: باشگاه‌ها می‌توانند با به کارگیری بازیکنان جوان و همچنین بازیکنان بومی از صرف هزینه‌های زیاد جلوگیری به عمل آورند و با اعداد گفته‌ شده متوجه شدیم که خیلی وضع بدی در بحث بازیکنان نداریم.