بحث واگذاری سرخابی‌ها مطرح شده است. پرسپولیس سه نفر مشتری داشت که هریک به دلایلی تایید نشدند، استقلال هم بدون مشتری بود.

من در مصاحبه‌های متعدد گفته‌ام که مشکل بزرگ این است که ورزش ما اقتصادی نیست. وقتی ما در تولید و صنعت برنامه‌ای نداریم انتظار دارید در ورزش برنامه داشته باشیم؟ به هرحال ورزش هم نوعی تولید است.

بحث اقتصاد در ورزش بحث کلانی است. بارزترین دلیلی که باعث مشکلات اقتصادی در فوتبال می‌شود، چیست؟

یکی از دلایل این است که نیروهای کارآمدی که در ورزش هستند آماتورند. ما ساز و کار لازم برای سرمایه گذاری را نداریم چون فوتبال هیچ توجیه اقتصادی نداریم. اگر استقلال و پرسپولیس را همین امروز، مجانی در اختیار همین افرادی که این دو تیم را می خواهند، قرار دهند مطمئن باشید سال بعد تیم را تحویل می‌دهند. هیچ گروهی پولش را دور نمی‌ریزد و همه به دنبال نفع بردن هستند. همین 300 میلیارد اگر در بازار امروز کشور سرمایه گذاری شود 1000 میلیارد سوددهی دارد.

گفتید مدیران آماتور، منظورتان از این مدیران چه کسانی هستند؟

دوست ندارم اسم ببرم. همین مدیرانی که ظرف چهارسال 80 میلیارد بدهی باقی گذاشته و می‌روند.

از بحث اقتصادی ماجرا هم نمی‌توان چشم پوشی کرد. استقلال و پرسپولیس درحال حاضر درآمدزایی کمی ندارند. این دو تیم حق پخش، اسپانسر و بلیط دارند، تنها مشکل آن‌ها کپی رایت است، با این حال فاصله زیادی با باشگاه‌های بزرگ دنیا دارند.

اعلام شده که میانگین حضور تماشاگران پنج هزار نفر است. اسپانسر هم که با التماس می‌گیرد با این درآمد چگونه می‌شود تیمداری کرد؟ می‌گویند کپی رایت داریم ولی رعایت نمی شود، مثل این است که بگوییم کلاهبرداری داریم و کلاهبرداران را مجازات نمی کنند این چه قانونی است؟ این عذر بدتر از گناه است.

حق پخش هم پرداخت می‌شود.

 طبق قانون اساسی تلویزیون متعلق به حاکمیت است. نمی شود که به خاطر دو تیم فوتبال قانون اساسی را تغییر داد.

کاهش تعداد تماشاگران از مشکلات عمده فوتبال ما است. چه راهکاری برای حضور تماشاگران پیشنهاد می کنید؟

به هرحال ما فوتبالیست سطح بالا نداریم. شما ببینید رئال و بارسلونا ستاره‌هایی مثل رونالدو را می‌خرند تا تماشاگر به ورزشگاه بیاید. مشکل دوم این است که برخی تماشاگران از مدیران و مربیانی که بالای سر این دو تیم هستند، متفرند و دوستشان ندارند. آقایان چطور بلند اوقات شان را به بطالت بگذارنند ولی بلند نیستند این موضوعات را تحلیل کنند؟ مشکل این است که نسنجیده کار می کنند.

آقای روشن گفته بودند که استقلالی ها هوشمندانه تر عمل کردند که جلو نیامدند.

اصلا این تحلیل‌ها درست نیست. هدایتی اگر پرسپولیس را بخرد، شک نکنید سال بعد تحویل می‌دهد.

بحث تبانی هم در لیگ یک و تیم ملی مطرح شده ، شما از جمله مدیرانی بودید که از دست های ناپاک گفتید.

من چه در زمانیکه بودم و چه زمانیکه نبودم گفتم که عوامل ناپاکی در فوتبال ما هستند. نکاتی را گفتم. می بینید که امروز صحبت‌های من رنگ واقعیت به خود گرفته و خودش را نشان می‌دهد. متاسفانه گروهی در فوتبال ایران سرشان را مثل کبک در برف کرده اند، یک بخش جهل دارد یک بخش هم نمی بیند. مردم باید نظر بدهند. شما ببینید که افراد ناسالم و ناپاک فوتبال ما را به چالش کشیده اند. در ابتدا گودرزی یک حرکت‌هایی کرد ولی از یک جایی هراس پیدا کرد و متوقف شد. اگر ایشان یا هرکس دیگری می‌خواهد خدمتی برای سازماندهی فوتبال کند و نام نیک به جای بگذارد باید افراد ناپاک را خیلی منطقی بازنشسته کنند.