به گزارش پارس به نقل از مهر، پس از مدت‌ها بلاتکلیفی در کادر فنی تیم ملی بسکتبال، دو هفته پیش سرپرست فدراسیون بسکتبال از میان هشت گزینه خارجی که رزومه آنها را مورد بررسی قرار داده بود، سرمربی جدید این تیم را انتخاب و معرفی کرد. بر این اساس لوکا پاویچویچ صربستانی به عنوان جایگزین مهمد بچیروویچ که تا پایان بازی‌های آسیایی اینچئون عهده‌دار هدایت تیم ملی بود، انتخاب شد.

معرفی پاویچویچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ۳۱ فروردین‌ماه انجام شد. همان روز از سوی رمضانعلی دولو اعلام شد که این مربی طی چند روز آینده به ایران سفر خواهد کرد تا مذاکرات نهایی با وی را به صورت حضوری انجام دهیم و در صورت حاصل شدن توافقات دوباره در این مرحله از مذاکرات، قرارداد لازم را منعقد کنیم. اتفاقی که با وجود گذشته دو هفته هنوز نیفتاده است. آیا این به معنای ابهام در همکاری میان بسکتبال ایران و مربی منتخب فدراسیون است؟

رمضانعلی دولو، سرپرست فدراسیون بسکتبال به این پرسش خبرنگار مهر پاسخ منفی داد و گفت: تاخیر ایجاد شده در سفر پاویچویچ به ایران تنها به خاطر کارهایی است که باید برای برطرف شدن مشکلات سفر و در نهایت صدور ویزا انجام شود و گرنه با توجه به مذاکراتی که پیش از این انجام شد، فعالیت پاویچویچ در بسکتبال ایران به عنوان سرمربی قطعی است مگر اینکه در مذاکرات حضوری اتفاق دیگری بیفتد.

وی تاکید کرد: پیگیر انجام مقدمات لازم برای سفر پاویچویچ به ایران هستیم. به طور حتم این مربی تا پیش از مرحله پلی‌آف لیگ حرفه‌ای به ایران خواهد آمد. با او مذاکرات دوباره‌ای در تهران خواهیم داشت و بلافاصله پس از انعقاد قرارداد هم همکاری با او را آغاز می‌کنیم.

سرپرست فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه مسابقات قهرمانی آسیا اولین رویدادی است که تیم ملی با هدایت پاویچویچ در آن شرکت خواهدکرد، اظهارداشت: چگونگی حضور در این رقابت‌ها از آنجا که حکم انتخابی المپیک را دارد، برای‌مان خیلی مهم است. امیدوارم تیم ملی بتواند با قهرمانی در آسیا به طور مستقیم راهی المپیک شود.