به گزارش پارس به نقل از خبر ورزشی، همه چیز عادی بود که ناگهان دراگان اسکوچیچ مصاحبه کرد و گفت قاضی مایه شرمساری او است و به فولاد خیانت کرده است. این حرف‌های سرمربی فولاد واکنش تند قاضی را درپی داشت و مهاجم فولاد  از خودش دفاع و اتهامات تازه‌ای را متوجه اسکوچیچ کرد. قاضی طبق قول و قراری که با باشگاه فولاد گذاشته بود نمی‌خواست درباره اسکوچیچ حرف بزند. وقتی دراگان گفت او را نمی‌شناسد، در جواب به گفتن این جمله که حرفی برای گفتن ندارم بسنده کرد اما این بار سکوت قاضی شکست.

اسكوچيچ مي‌گويد تو به فولاد خيانت كردي!
خيانت؟ من چه جوري مي‌توانم به فولاد خيانت كنم، وقتي من را بازي نمي‌دهد و حتي نامم در ليست ۱۸ نفره قرار نمي‌گيرد، چطور مي‌توانم خيانت كنم. من را در بهترين شرايط بدني از تركيب تيم خارج مي‌كند و حتي نامم را در ليست ۱۸ نفره هم قرار نمي‌دهد كه وقتي بازي گره خورد به عنوان بازيكن تعويضي به ميدان بروم، آن وقت من به فولاد خيانت كرده‌ام؟! من مايه شرمساري هستم؟! خنده‌دار است.

نه، انگار اسكوچيچ گفته تو هر وقت دلت خواست مي‌رفتي و مي‌آمدي و...
اصلاً چنين چيزي نيست. من براي اينكه تمركزم روي كمك به فولاد باشد، حتي در اهواز خانه هم نگرفتم و در يك اتاق در مهمانسراي فولاد ماندم. به خاطر فولاد حاضر شدم در مهمانسراي فولاد اتاق بگيرم و از خانواده‌ام دور باشم. متأسفانه اين آقا درگير توهم شده است. با تمام احترامي كه براي ايشان قائل هستم، ايشان تصورات خودش را تبديل مي‌كند به واقعيت... خودش را با ديگران مقايسه مي‌كند و از پيشنهادهايش حرف مي‌زند و بعد هم به ديگران تهمت مي‌زند.

مي‌شود بگويي دراگان خودش را با چه كسي مقايسه مي‌كند؟
با كروش، با قلعه‌نويي... مي‌گويد من الان از تيم ملي و استقلال پيشنهاد دارم و بايد جاي كروش سرمربي تيم ملي باشم. خيانت كسي كرده كه تحت قرارداد فولاد است و ذهنش درگير قراردادهاي پيشنهادي تيم‌هاي ديگر مي‌شود. نمي‌خواهم بي‌احترامي كنم اما دراگان خيلي تحت تأثير جو قرار گرفته و خودش را خيلي بالاتر از فولاد مي‌داند و اصلاً الان به فكر آينده فولاد نيست.

حرف سنگيني است، يعني اسكوچيچ به فولاد خيانت مي‌كند؟
من چنين حرفي نزدم. من فقط چند سؤال مي‌پرسم، شما به من بگوييد بازيكني كه سرمربي نامش را در ليست ۱۸ نفره قرار نمي‌دهد، چطور مي‌تواند به تيمش خيانت كند؟ آن وقت اگر يك مربي كه تحت قرارداد باشگاه است، هنوز فصل تمام نشده، به فكر پيشنهادهاي فصل بعد باشد، اسمش خيانت نيست؟! خيانت كسي مي‌كند كه بي‌دليل به تركيب تيم برنده دست مي‌زند و بازيكن تأثيرگذارش را روي نيمكت مي‌نشاند.

شما همين الان غيرمستقيم اسكوچيچ را متهم به خيانت كردي!
من فقط سؤال پرسيدم. شما برويد جواب سؤال من را پيدا كنيد. اصلاً برويد از طرفداران فولاد بپرسيد و ببينيد آنها چه مي‌گويند...

آنها چه مي‌گويند؟
خيلي چيزها، مثلاً مي‌گويند چون باشگاه قرارداد اسكوچيچ را تمديد نكرده، اين مربي دوست ندارد ما سهميه آسيا بگيريم. حق هم دارند اين فكر را بكنند. آنها مي‌بينند تيم پشت سر هم نتيجه خوب گرفته اما ناگهان سرمربي تركيب را دست زده و تصور مي‌كنند اسكوچيچ از ۳ برد متوالي فولاد عصباني است.

اتفاقاً اين براي خود ما هم سؤال بود. فولاد ۳ بازي مقابل استقلال، نفت تهران و نفت مسجدسليمان ۹ امتياز گرفت و تو در هر ۳ بازي حضور داشتي اما ناگهان از تركيب خارج شدي و بعد فولاد هم از آسيا حذف شد و هم در ليگ برتر فقط يك امتياز گرفت...
اين را برويد از اسكوچيچ بپرسيد، برويد تحقيق كنيد مشكل ما از كجا شروع شد؟

خودت بگو.
دفعه اول، قبل از بازي رفت مقابل السد در اهواز، من از ناحيه همسترينگ آسيب ديده بودم كه اسكوچيچ به من گفت مي‌خواهم دقيقه ۶۰ يا ۶۵ تو را به زمين بفرستم. گفت براي اين بازي پلن B دارم و تو در پلن B من هستي... در آن بازي، تماشاچي در نيمه دوم شروع كرد به تشويق من و اسكوچيچ وقتي ديد سكوها من را تشويق مي‌كنند، تعويض دقيقه ۶۵ را انجام نداد تا به هواداران فولاد بفهماند با تشويق آنها بازيكن عوض نمي‌كند. دقيقه ۸۷ به من گفت برو داخل زمين، من هم نرفتم، گفتم پايم درد مي‌كند.

پس سرپيچي كردي؟
نه، سرپيچي نكردم. ايشان بود كه به من دروغ گفت و از پلن B حرف زد و بعد بازي‌ام نداد و فردايش هم گفت به من نياز ندارد اما با پادرمياني باشگاه، با اينكه اصلاً مقصر نبودم و واقعاً مصدوم بودم كه به زمين نرفتم، از حق خودم گذشتم و با عذرخواهي از هواداران و بازيكنان فولاد به تمرين برگشتم.

دفعه دوم چه اتفاقي افتاد؟
ما ۳ بازي پشت سر هم استقلال، نفت تهران و نفت مسجدسليمان را برديم و در پايان ۲ بازي از اين ۳ بازي اسكوچيچ مصاحبه كرد و گفت قاضي بهترين بازيكن ما بود. آن وقت روز بازي با السد در دوحه، من را از تركيب درآورد. شما كدام مربي را ديديد كه صبح روز بازي برود روي اعصاب بازيكن خودش؟

به هر حال سرمربي حق دارد براساس ديدگاه خودش، تركيب بچيند...
من نگفتم حق ندارد... صبح بازي با السد من را صدا كرد و گفت در تركيب نيستي، من هم قبول كردم. بعد خودش گفت اگر نظري داري بگو كه من هم خيلي صادقانه نظرم را گفتم.

مي‌شود بگويي چه گفتي؟
گفتم با اينكه مي‌توانم به تيم كمك كنم، به نظر شما احترام مي‌گذارم اما همين حرف ساده باعث شد اسم من را از ليست ۱۸ نفره دربياورد. من اگر در آن بازي روي نيمكت بودم، حداقل نيمه دوم مي‌توانستم به تيم كمك كنم اما اصلاً اسم من را در ليست ۱۸ نفره نگذاشت كه به تيم كمك كنم.

بعد كه از دوحه برگشتيد، چه اتفاقي افتاد؟
به باشگاه اعلام كرد قاضي نيايد سرتمرين... من هم چون تابع باشگاه هستم پذيرفتم. من به عنوان يك بازيكن حرفه‌اي، تحت قرارداد باشگاه فولاد هستم.

البته همين هم جالب است، شما و باشگاه بعد از آن اتفاق سكوت كرديد ولي اسكوچيچ چند بار عليه تو صحبت كرد...
متأسفانه به نظر مي‌رسد ايشان قصد دارد من را به عنوان مقصر ناكامي فولاد معرفي كند. بعد از اتفاقات دوحه، برخي مسئولان باشگاه كه مي‌دانستند من مقصر نيستم گفتند چيزي نگو، من هم مي‌خواستم با سكوتم به فولاد كمك كنم اما ايشان حتي اجازه نداد فصل تمام شود. ايشان به من مي‌گويد غيرحرفه‌اي، غيرحرفه‌اي من هستم يا مربي‌اي كه عليه بازيكن خودش صحبت مي‌كند؟ من با كارلوس كروش، ايناسيو، ابراهيم‌زاده، درخشان، قلعه‌نويي و... كار كرده‌ام و مربي حرفه‌اي كم نديده‌ام. كروش كه اصلاً از فوتبال ايران فراتر است، ايناسيو هم واقعاً عالي بود. به مربيان ايراني‌ام هم هميشه احترام گذاشته‌ام. درباره دراگان هم نمي‌خواستم حرف بزنم اما ايشان به من تهمت زد و بي‌احترامي كرد و ناچارم از خودم دفاع كنم.

بدون تعارف فكر مي‌كني دراگان چه مشكلي با تو دارد؟
نمي‌دانم ولي شايد از محبوبيت من بدش مي‌آيد، همان‌طور كه از محبوبيت فركي و نعيم سعداوي ناراحت مي‌شد. اصلاً هركسي در استاديوم اهواز تشويق شود، دراگان با او به مشكل مي‌خورد اما حرف‌هاي اسكوچيچ نمي‌تواند من را از چشم هواداران فولاد بيندازد. من بهترين روزهاي ورزشي‌ام را در فولاد گذراندم و هميشه به هواداران فولاد احترام گذاشته‌ام و مي‌گذارم. هواداران فولاد خودشان مي‌دانند خائن كيست و خيانت چيست.