به گزارش پارس به نقل از فارس، انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا پنجشنبه گذشته به میزبانی منامه در بحرین برگزار شد.

در این مراسم علی کفاشیان که تنها کاندیدای احراز کرسی نایب رئیسی AFC از منطقه آسیای میانه بود، به صورت رسمی برای این کرسی انتخاب و معرفی شد.

در جریان دیدارهای قبل و بعد از انتخابات، رؤسای کشورهای مختلف در دید و بازدید با یکدیگر به رایزنی و لابی‌‌های انتخاباتی پرداختند که در این بین رؤسای فدراسیون‌های بسیاری از کشورهای کاندید برای حضور در هیأت اجرایی با کفاشیان دیدار کرده و از فدراسیون فوتبال ایران خواستار حمایت در انتخابات شدند.

در این بین علی کفاشیان نیز پس از اینکه به طور رسمی به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد در دیداری با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز شرکت کرد.

در این دیدار شیخ سلمان ابتدا از کفاشیان بابت حمایتی که فدراسیون فوتبال ایران در انتخابات از وی انجام داد، تشکر کرد.

همچنین در این دیدار شیخ سلمان فوتبال ایران را پراهمیت برشمرد و گفت: در فوتبال ایران، تماشاگران بسیار خوبی وجود دارند و از همه مهم‌تر اینکه مردم بافرهنگی در این کشور زندگی می‌کنند و این کشور نیز کشور بسیار زیبایی به شمار می‌رود.

رئیس AFC که برای یک دوره ۴ ساله دیگر به عنوان ریاست این کنفدراسیون انتخاب شده است در ادامه دیدار خود با کفاشیان افزود: ایران را بسیار دوست دارم و کشوری به شمار می‌رود که در همه زمینه‌ها جایگاه و پتانسیل بالایی دارد.

در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد کفاشیان از شیخ سلمان درخواست تا او به عنوان رئیس AFC سهم ایران را در فوتبال آسیا در نظر بگیرد که شیخ سلمان در واکنش به این درخواست به کفاشیان اظهار داشت:‌ شما دیگر نایب رئیس AFC هستید و قطعا سهم فوتبال بزرگ ایران در آسیا تأمین خواهد شد ضمن اینکه ما هم خوشحالیم که شما به خانواده هیأت اجرایی در فوتبال آسیا اضافه شدید و ورودتان به این جمع را را خوشامد می‌گوییم.