به گزرش تسنیم، پلیس بین‌الملل (اینترپل) در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که این سازمان در تعقیب فردی رینکُن، هافبک اسبق تیم فوتبال رئال مادرید است. طبق اعلام اینترپل هافبک کلمبیایی پیشین کهکشانی‌ها به قاچاق مواد مخدر در پاناما متهم است.


اینترپل اعلام کرده است که جستجو برای دستگیری هافبک 48 ساله پیشین کهکشانی‌ها در راستای درخواست مقامات قضایی پاناماست که ارتکاب دو فقره جرم را از سوی رینکُن تأیید کرده‌اند. جرم اول هافبک اسبق رئال‌مادرید پولشویی و جرم دوم او شراکت در امور مربوط به قاچاق مواد مخدر است.

رینکُن در واکنش به این موضوع در گفت‌و‌گو با یکی از شبکه‌های تلوزیونی کلمبیا اعلام کرده است که مقامات قضایی پاناما هیچ مدرکی برای اثبات اتهامات نسبت داده شده به او ندارند.
 


او با تأکید بر اینکه پاناما هیچ مدرکی علیه او ندارد، افزود: برزیلی‌ها نیز چنین اتهاماتی را به من نسبت داده بودند اما چون نتوانستند هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود پیدا کنند، این پرونده را مختومه اعلام کردند.

رینکُن که در فصل 96-1995 برای رئال‌مادرید توپ می‌زد، سابقه بازی در تیم‌های آمه‌ریکا دکالی کلمبیا، ناپولی، پالمیراس، کورینتیانس، سانتوس و کروزیرو برزیل را هم دارد. بزرگترین موفقیت‌های دوران بازیگری رینکُن در کورینتیانس رقم خورد، زمانی که به این تیم برای فتح جام جهانی باشگاه‌ها در سال 2000 کمک کرد.

رینکُن همچنین 84 بازی برای تیم ملی کلمبیا انجام داده و 17 گل ملی هم در کارنامه‌اش به ثبت رسیده است.