به گزارش پارس، فرشاد پیوس در گفت‌وگو با ایسنا، ابتدا درباره انتخاب افشین پیروانی به عنوان مدیر اجرایی تیم ملی و جواد نکونام به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش اظهار کرد: نمی‌دانم روی چه اصولی این دو نفر انتخاب شدند. اما جواد نکونام بازیکن خوبی بوده و می‌تواند تاثیرات مثبتی در تیم ملی داشته باشد.

او همچنین علاقه زیادی هم به مربی‌گری دارد. نکونام علاوه بر علاقه، تجربه زیادی هم دارد که می‌تواند این تجربه را در اختیار بازیکنان تیم ملی قرار دهد. به اعتقاد من فدراسیون فوتبال کار خوبی انجام داد که بازیکنان سابق تیم ملی را به کار می‌گیرد تا از تجربیات آن‌ها استفاده کند.

وی درباره افشین پیروانی هم گفت: افشین پیروانی به عنوان مدیر اجرایی انتخاب شده است اما من نمی‌دانم وظایف مدیر اجرایی تیم ملی چیست. در کل انتخاب خوبی انجام شده چون پیروانی هم تجربیات زیادی دارد و می‌تواند به تیم ملی کمک کند. انتخاب‌های خیلی خوبی انجام شده به شرطی که این دو نفر به تیم ملی کمک کنند و این گونه نباشد که کی‌روش با آن‌ها تعامل نداشته باشد.

پیوس با بیان اینکه تیم ملی در حال حاضر شرایط خوبی را دارد، اضافه کرد: اردوهایی که برنامه‌ریزی شده می‌تواند به آمادگی تیم ملی کمک کند. به راحتی می‌توانیم از گروه خودمان صعود کنیم، بنابراین نباید نگران باشیم و باید برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. در حال حاضر هم که به هفته‌های پایانی لیگ نزدیک می شویم و قرار است اسامی بازیکنان تیم ملی اعلام شود، بازی‌های جذابی را در لیگ شاهد هستیم. همیشه وقتی قرار است اسامی تیم ملی اعلام شود، لیگ جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. البته تیم ملی باید قدری جوان شود. کی‌روش تا به حال گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است. اما باید بیشتر به این امر بپردازد چرا که این جوانان هستند که آینده فوتبال ایران را می‌سازند.

پیوس همچنین درباره اتفاقات اخیری که در تیم پرسپولیس رخ داده است، گفت: در هیچ جای دنیا، تیم‌ها مثل تیم‌های ایران حاشیه ندارند. در باشگاه‌های اروپایی، مدیریت درستی وجود دارد حال آنکه عدم ثبات مدیریت در باشگاه پرسپولیس باعث بروز حاشیه شده است. از تشکیلاتی که هر دو هفته یک‌بار مدیرعاملش را تغییر می‌دهد، چه انتظاری دارید؟ وقتی ثبات مدیریت وجود ندارد، بازیکن هم حرف هیچ کس را گوش نمی‌دهد. به اعتقاد من بازیکنان مقصر نیستند، وقتی معلوم نیست اعضای هیات مدیره باشگاه چه کسانی هستند و چه زمان‌هایی جلسه برگزار می‌کنند، بازیکنان هم بی‌نظمی می‌کنند. بعضی اعضای هیات مدیره برای منافع شخصی به باشگاه آمده‌اند و نمی‌توانند خوب مدیریت کنند. همدلی در تیم وجود ندارد و هر کس به فکر منافع خودش است؛ همین مسئله باعث شده تیم نتایج ضعیفی بگیرد.

پیوس با اشاره به اخراج پیام صادقیان اظهار کرد: نباید او را اخراج می‌کردند. باید صبر می‌کردند تا فصل به پایان برسد. زیرا الان بازیکنان جایگزین در حدی نیستند که بتواند جایگزین مناسبی برای او باشند. با بازیکنان خاطی باید برخورد شود، اما نه به طوری که تیم آسیب ببیند. وقتی مشاوران خوبی اطراف باشگاه نباشند، چنین تصمیماتی هم گرفته می‌شود. اگر من بودم در این مقطع پیام را اخراج نمی‌کردم. بلکه اجازه می‌دادم فصل به اتمام می رسید و بعد تصمیم می‌گرفتم.

وی اضافه کرد: در دوره ما، حتی جرات نمی‌کردیم سرمان را بالا بگیریم. اگر علی پروین حرفی به ما می‌زد، فقط می‌گفتیم چشم و سرمان را بالا نمی‌آوردیم. ما برای بزرگترها احترام خاصی قائل بودیم. افرادی چون من، هرچه داریم اول از خدا است، بعد از هواداران خونگرم است. هواداران من را فرشاد پیوس کردند. در حال حاضر هیچ گونه احترامی در پرسپولیس وجود ندارد.

کاپیتان اسبق پرسپولیس درباره دیدار این تیم برابر بنیادکار نیز گفت: پرسپولیس قدرت شکست دادن بنیادکار را دارد. قبلا گفته بودم در قطر بازی سختی خواهیم داشت که دیدید در نهایت هم شکست خوردیم. اما الان می‌گویم به راحتی بنیادکار را شکست می‌دهیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر سرمربی پرسپولیس بودید چند بازیکن را برای فصل بعد نگه می‌داشتید، گفت: من اگر سرمربی پرسپولیس بودم، فقط 7 بازیکن را برای فصل بعد نگه می‌داشتم و بقیه را در لیست مازاد قرار می‌دادم.