به گزارش پارس به نقل از مهر، این دوره از مسابقات با حضور تیم هایی از  ازبکستان، ترکمنستان، لبنان، عراق، سوریه ،هند و تیم ملی ایران صبح امروز در لبنان آغاز و ساعاتی قبل با قهرمانی تیم ملی کشورمان در بخش مردان به پایان رسید.

تیم ملی کوراش مردان ایران برای نخستین بار با کسب هفت مدال طلا بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد. تیم های لبنان و ترکمنستان هم عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش بانوان  تیم ملی کوراش کشورمان با کسب دو مدال طلا، چهار نقره و یک برنز به مقام نایب قهرمانی دست یافت. در این بخش تیم ملی ترکمنستان با کسب سه مدال طلا و یک نقره قهرمان و سوریه با یک طلا و ۵ برنز در مکان سوم ایستاد.

علی محمد نیا بازیکن تیم ملی کوراش جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان به عنوان بهترین و فنی ترین بازیکن این دور رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.

لیلا چغلوند در وزن ۵۲- کیلوگرم و دنیا آقایی در وزن ۶۳- کیلوگرم دومدال طلای بخش بانوان را کسب کردند. طاهره آذرپیوند ، زهرا نادری ، سحر چغلوند و فاطمه برمکی سه مدال نقره و تکتم بیدل هم یک نشان برنز برای تیم ملی کشورمان در این مسابقات کسب کردند. راضیه سلیمی هدایت تیم ملی بانوان کشورمان را برعهده داشت.

در بخش مردان هم سعید رضائیان ، مصطفی دلیریان ، هادی قدیمی ، الیاس علی اکبری ، یونس ولیزاده ، علی محمدنیا و حمید قلی حسنقه با برتری مقابل رقبای خود موفق به کسب مدال طلا شدند. رضا مهنانی و حسین علی اکبری کادر فنی تیم ملی مردان را در این دوره از رقابتها برعهده داشتند.