پايگاه خبري تحليلي «پارس»- حتی اگر در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن هم دو نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا از مرحله گروهی بالا بروند، این نتایج زیبنده فوتبال پرمدعای ایران که داعیه حضور همیشگی در جام جهانی را دارد، نیست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، سه شکست و یک تساوی آن هم در دیدار خانگی نتایج چهار تیم ایرانی در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا بود؛ نتایجی که باعث حذف قطعی دو نماینده ایران و کشیدن سرنوشت دو نماینده دیگر ایران به بازی‌های هفته آخر شد.

تراکتورسازی و فولاد که جزو پرهوادارترین و البته پرامکانات‌ترین تیم‌های ایران هستند، با شکست‌هایی که سه شنبه هفته قبل پذیرفتند، یک هفته مانده به پایان رقابت‌های مرحله گروهی عملا شانس خود را برای صعود به مرحله بعد از دست دادند.

نفت هم با تساوی خانگی در تهران و پرسپولیس هم با قبول شکست در دوحه، برای صعود به مرحله دوم به پیروزی در بازی آخر نیاز دارند.

با این نتایج یعنی در خوش بینانه‌ترین حالت ممکن تنها نیمی از نمایندگان ایران شانس عبور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را دارند و این زیبنده فوتبال ایران که داعیه قهرمانی در آسیا و صعود همیشگی به جام جهانی را دارد، نیست.

جمع کل امتیاز نمایندگان ایران از 60 امتیاز ممکن تنها 24 امتیاز بوده است. 4 نماینده ایران روی هم در بازی‌هایی که انجام داده‌اند 23 گل دریافت کرده‌اند و تنها موفق شده‌اند 19 گل در 20 بازی خود به ثمر برسانند. تراکتورسازی و فولاد در بین 4 تیم چهارم هستند و پرسپولیس و نفت در مکان دوم گروه خود قرار گرفته‌اند.

در 4 گروهی که نمایندگان ایران در آن حضور دارند تیم های لخویای قطر، العین امارات، السد قطر و الهلال عربستان صدرنشینان گروه‌های خود هستند.

این نتایج ضعیف و حتی شرم‌آور فوتبال باشگاهی ایران را کنار افول عجیب تیم استقلال در لیگ بگذارید تا بهتر متوجه شوید که از فوتبال باشگاهی ایران چیزی نمانده و باید تنها امیدوار ماند که فوتبال ملی برای ورزش ایران آبروداری کند.

به هر حال دور از انتظار نیست که با «شکست بزرگ» فوتبال باشگاهی ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا در سهمیه‌ بندی خود تجدیدنظر کند.(ایسنا)