به گزارش پارس به نقل از فارس، برانکو ایوانکوویچ در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: خیلی هیجان‌زده هستم به خصوص که با چند همکار و نزدیک به 10 سال همکار خود را دیدم او رقیب من هست. در 4 سال گذشته خیلی مسائل را پشت سر گذاشتیم. من و او موفقیت‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم که همیشه باقی خواهد ماند و زیباترین مسئله خواهد بود. متاسفانه بعد از بازی با استقلال، دیدار با سپاهان بزرگترین دربی است. راجع به سپاهان نیازی نیست صحبت کنم می‌دانید که چه نتایج خوبی در 4-5 سال گذشته کسب کرده اند. فردا آن‌چیزی که انتظار داریم این است که بازی پرهیجان و با لذتی برای تماشاگران به اجرا بگذاریم.خوشحال و پرهیجان هستم البته کمی هم استرس دارم و  عصبی‌ام به علت بازگشت بین تماشاگران خودمان.
 
وی در مورد شناختش از سپاهان تاکید کرد: در 9 سال گذشته در صحبت بودم با پرسپولیس و چند باشگاه دیگر در ایران تا جایی که به من مربوط می‌شود این است که باید تیم را بچینم. در این مدت کوتاه تیم را فکر می‌کنم شناختم همان طور که من برای بازی با استقلال خوزستان من تیم را بستم.
 
برانکو در مورد مصدومان و محرومان تیمش گفت: بنگر و امید عالیشاه نمی‌توانند در این بازی ما را همراهی کنند.
 
سرمربی پرسپولیس در مورد غیبت پیام صادقیان گفت: راه حل داریم، اما اجازه بدهید اینها اصرار تیم پرسپولیس باقی بماند.
 
وی تصریح کرد: ما چندین هدف خواهیم داشت. می خواهیم با آرامش شرایط را پشت سر بگذاریم و امسال به دور دوم آسیا برویم، در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را جذب کنیم و بازیکنان در اختیار داریم خود را تحمیل کنند تا نشان دهند که سزاوار حضور در پرسپولیس هستند البته می دانم که خیلی ها این را نشان خواهند داد هنوز کسی را خط نمی زنیم و به همه شانس می دهم با وجود نتایج کسب شده اما کل تیم را تغییر نخواهیم داد.
 
سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: کیفیت و بازی سپاهان نشان می‌دهد نتایج خوبی را با بوناچیچ و کرانچار گرفتند و البته برای کسی پنهان نیست که فرکی بنای خود را گذاشته تا جایی که سپاهان را بسیار خوب می بینیم که طرز بازی آنها فرق می‌کند. 2 ملی‌پوش خوب دارد و 2 بازیکن جوان دارد هنوز بازیکن عزیز من محرم نویدکیا بار اصلی تیم است عقیلی هم کاملا مسلط بر اوضاع است تیمی که در همه خطوط خوب بسته شده است.
 
برانکو در مورد اینکه چقدر از دانسته‌های چلنگر که مدتی در سپاهان بوده، برای این بازی استفاده می‌کند گفت: من حرفه‌ای هستم و از او فقط در ترجمه استفاده می‌کنیم.
 
وی در مورد دستیار ایرانی تصریح کرد: کریم باقری با ماست و در این مدت با یک نفر دیگر توافق می‌کنیم. برنامه سنگینی داریم هر 3 روز یکبار باید بازی کنیم. بعد از دیدار فردا با لخویا بازی داریم همین طور که زمان می گذرد موانع را می‌گذرانیم به همین خاطر 2 دستیار خودم را آوردم.
 
سرمربی پرسپولیس در مورد عدم حضور خلعتبری گفت: به این مسائل زیاد نمی‌پردازم و به مشکلات تیم ها ورود نمی‌کنم به تیم خود می‌رسم اما مقابل تراکتورسازی هم سپاهان بدون او بود و نتیجه گرفت.
 
وی در مورد کنار کشیدن حسین هدایتی از خرید پرسپولیس و مشکلات مالی گفت: در چارچوب این کنفرانس نیست. پرسپولیس بزرگترین باشگاه اسیاست و قطعا راه حل پیدا خواهد شد.
 
برانکو در خصوص اینکه کی‌روش اعلام کرده در ایران گروگان است و آیا در زمان حضورش در تیم ملی چنین احساسی داشته تصریح کرد: به مسائل کی‌روش نمی‌توانم ورود کنم، چه در ایران و چه خارج از ایران. همیشه گفتم 5 سال شگفت آور در ایران داشتم و هیچ وقت مشکل نداشتم. نمی‌دانم کی‌روش چه چیزی گفته و نمی‌توانم وارد شوم اما هرگز چنین احساسی را در ایران نداشتم.