به گزارش پارس به نقل از فارس ، طی یکی دو ماه اخیر اتفاقات بسیار زیاد و البته در نوع خود عجیبی در فدراسیون فوتبال رخ داد که همزمانی وقوع آنها با آمدن علیرضا اسدی به این فدراسیون به عنوان دبیرکل، اذهان را به سمت و سویی برد که گویا وی در این اتفاقات نقش داشته است.

یکی از این دست اتفاقات مربوط می‌شد به داستان‌هایی که بر سر رفتن یا ماندن کی‌روش به وجود آمده بود و همگان دبیرکل جدید را متهم ردیف اول این موضوع معرفی می‌کردند چراکه در جلسه او با کی‌روش صحبت‌هایی مطرح شده بود، که سرمربی تیم ملی را به شدت برافروخته و باعث شده بود که او علیه دبیرکل انتقادات زیادی را مطرح کند.

بر همین اساس با اسدی، دبیرکل فدراسیون به منظور شفاف سازی همین اتفاقات و بسیاری از مسائل دیگر گفت و گوی مفصلی را انجام دادیم که متن آن در زیر می‌آید:

 در مورد اتفاقاتی که طی چند روز اخیر رخ داد صحبت می‌کنید؟ چطور شد که به یکباره ورق برگشت و کی‌روش ماندنی شد؟

اتفاق خاصی نیفتاد و از روز اول هم همینطور بود. ما از روز اول هم نگاهمان این بود که چارچوب‌ها و حیطه وظایف مشخص شود. هیچکس از روز اول نگفت که کی‌روش باید برود و من هم تمام مصاحبه‌ها و مستنداتم وجود دارد که هیچگاه نگفتم که کی‌روش باید برود.

 یعنی هیچگاه بحث تغییر کی‌روش وجود نداشت؟

خیر هیچگاه چنین بحثی وجود نداشت و رسانه‌ها این بحث را به وجود آوردند و خودشان هم باید جواب بدهند.

 البته از صحبت‌های کی‌روش این طور برمی‌آمد که شما در فدراسیون شمشیر را برای وی از رو بسته‌اید.

این موضوع را از خود کی‌روش بپرسید.

 شاید در جلسات به گونه‌ای با او صحبت کردید که کی‌روش این استنباط را داشته است؟

اگر وزیر را در مجلس می‌خواهند تا از وی سوال بپرسند معنی‌اش چیست؟ اگر سوالی را از کسی بپرسید یعنی می‌خواهید او را برکنار کند؟ هیچ زمانی نه من و نه هیچ فردی از فدراسیون از برکناری کی‌روش صحبت کرده است و اگر کسی چنین صحبتی را مطرح کرده است، یک مدرک به ما نشان بدهد.

شاید هم کی‌روش از لحن برخورد شما ناراحت شده است؟

می‌‌توانید از او سوال کنید و لحن برخورد من را سوال کنید.

 پس چرا کی‌روش بحث توهین به وی را مطرح کرد؟ شاید همین موارد باعث گمانه‌زنی رسانه‌ای در خصوص مواردی که از آنها یاد کردم، شد.

رسانه‌ها باید اول مطالب را خوب بشنوند و مستندات را هم به خوبی نگاه کنند و زود هول نشوند و گرد و خاک الکی هم نکنند. حالا هم باید خودشان جواب دهند. اگر یک جایی از من شنیده باشید که از تغییر کی‌روش صحبت کرده باشم، خودم قبول می‌‌کنم.

 البته شما همیشه از درست شدن چارچوب‌ها و اصول صحبت کرده‌اید.

درست است و الان هم همین است و من به این جمله سرمربی تیم ملی استناد می‌کنم که تغییر در این شرایط به 5 دلیل به صلاح تیم ملی نبوده و عقلانی هم نیست و کی‌روش نیز خودش در این خصوص از نقل قول من استفاده کرده است.

 به نظر اما وزارت ورزش با ماندن کی‌روش موافق نبود؟

اصلا این طور نیست.

نشانه‌های آشکاری مبنی بر این امر مشخص بود که وزارتی‌ها او را نمی‌‌خواهند.

نشانه‌های آشکار را رسانه‌ها درست کرده و برای مردم تبدیل به ذهنیت می‌‌کنند. اگر کسی بخواهد کار درست و حسابی انجام دهد آن را به صراحت اعلام می‌‌کند و قرار نیست در این خصوص چانه‌زنی شود.

به نظر شما توافقات کلی برای ماندن کی‌روش انجام می‌شود؟

من در جلسه نبودم و از کسانی که در جلسه بودند، بپرسید.

مدیرکل حراست وزارت ورزش در گفت وگویی اعلام کرد که کی‌روش در مورد مدیریت داخلی فدراسیون فوتبال نیز مواردی را مطرح کرده است.

این موضوع را نمی‌‌دانم و خبر از این چیزها ندارم. رایزنی‌ها تا وقتی به قطعیت نرسد، همین فضای غبارآلود را ایجاد می‌کند. باید نشست، با هم صحبت کرد و بر اساس منافع ملی، به نتیجه رسید و از سوی دیگر هم سرمربی باید تمام توان خود را برای کار بگذارد.

ما یک تیم ملی داریم. تیم ملی، پیراهن و بازیکنانش عزیز هستند و خود من هم روزی این پیراهن را پوشیده‌ام و همه مسائل را می‌دانم. هیچکسی روی بحث تیم ملی نه مخالفتی دارد و نه بحث دیگری وجود دارد. اگر هم صحبتی می‌شود هم در خصوص مربیان قبلی هم این موارد وجود داشته است. مگر پس از ناکامی تیم ملی در زمان آقای قلعه‌نویی و مایلی‌کهن از آنها سوال و جواب نکردند؟ مربیان تیم ملی با خود تیم ملی فرق می‌کنند. هم تیم ملی و هم مربیانش از عزیزان ما هستند اما در حوزه ارزیابی عملکرد، هیچ زمانی بازیکنان را مورد ارزیابی قرار نمی‌دهیم چون آنها از گوشت و پوست و خون خود ما هستند و مشکلی با آنها نداریم.

یکی از شروطی که از سوی کی‌روش برای ماندن مطرح شده بود، این بود که شما دبیرکل فدراسیون نباشید.

آقای کی‌روش اگر چنین شرطی را گذاشته باشد که فکر نمی‌کنم چنین چیزی وجود داشته باشد و برای من هم غیرقابل تصور است، حرف درستی را مطرح نکرده چون یک آدم فنی هیچگاه در حوزه  غیرفنی دخالت و صحبت نمی‌کند. کی‌روش انقدر متخصص است که مطمئن هستم چنین چیزی را مطرح نکرده و این حرف ها زاییده تفکرات یکسری آدم‌هایی است که الکی گرد و غبار بلند می‌کنند و در آخر هم به هیچ چیزی نمی‌رسند.

پس اگر کی‌روش بماند، شما به عنوان دبیرکل حاضر به حمایت و همکاری با او هستید؟

هر مربی دیگری هم باشد وظیفه ما حمایت از تیم ملی است و این موضوع وظیفه ما است که هر کاری از دستمان برمی‌آید برای تیم ملی انجام دهیم.

 برخی شایعات هم از استعفای شما از دبیرکلی فدراسیون فوتبال خبر داده بود؟ این موضوع صحت دارد؟

سه چهار سایت هم زده بودند که من تصادف کرده و فوت کرده‌ام! من نباید به شایعات جواب بدهم. اگر قرار باشد بخواهیم به هر شایعه‌ای جواب بدهیم که وقت تلف کردن است و وقت این کارها واقعا وجود ندارد.

اگر از سوی رئیس فدراسیون فوتبال به شما پیشنهاد سرپرستی یا مدیریت تیم‌های ملی شود، قبول می‌کنید؟

دبیرکل، دبیرکل است و سرپرست تیم ملی نیست. سرپرست تیم ملی باید شاحصه‌هایی از جمله دانش فنی و سابقه ملی داشته باشد و از لحاظ روحی و روانی نیز باوقار باشد. باید کسی باشد که به مربی و در کنار او به وی کمک کند و تنش‌ها را جمع کند. این طور نیست که هرکسی به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شود. باید شأن سرپرست تیم ملی حفظ شود و باید آدم توانمندی را انتخاب کرد تا بتواند بازوی قوی برای سرمربی باشد. این طوری که حسن آقا و حسین آقا چون آدم خوبی هستند، سرپرست تیم ملی شوند، نیست. سرپرستی شاخصه‌‌هایی دارد که باید طبق آن این فرد را انتخاب کرد.

 آقای کی‌روش از اتهام دزدی و دلالی به خود نیز صحبت کرده بود و حتی آقای حسنی‌خو هم گفتند که این حرف بی ربطی است و صحت ندارد.

واقعا همین طور است.

 البته گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این بود که شما این اتهام را به وی زده‌اید؟

ما در تمام صحبت‌هایمان این شکلی در خصوص این قضایا حرف نزدیم. از جانب من این موضوع اصلا مطرح نشده و من به هیچ وجه در جلسه اول هم این صحبت‌‌ها را نکردم. اصلا وارد این بحث‌های این چنینی که درباره آن نه سند و مدرکی ندارد، نمی‌شوم. مگر می‌شود با آبروی یک نفر چه داخلی و چه خارجی بازی کرد و همین طور به وی انگ زد؟ این کار غیر اخلاقی است و اگر کسی مسلمان باشد و به یکسری اصول پایبند هیچگاه چنین صحبت‌هایی را نمی‌کند.

 اینکه می گویید بعدها یکسری مسائل را فاش می‌کنم. این مسائل به واقع چیست؟

کسی که می‌گوید آقای اسدی می‌خواست به عنوان سرپرست تیم ملی با این تیم به سفر برود، در حالی که اصلا اسم من در لیست نبود و صحبت‌های دیگری از این قبیل مسائل. یا گفتند که چون با تیم ملی نرفت خواستند او را به کره و ژاپن ببرند تا از دلش دربیاورند در حالی که چنین سفری هم مطرح نبود و من گفتم در تهران می‌مانم تا کارها را انجام دهم. مستنداتی دارم که افرادی هستند که فضا را غبارآلود می‌کنند تا ذهن‌ها را به تشویش ببرند.