به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین ؛ رئیس فدراسیون فوتبال مهمان حضوری برنامه نود بود. او در این برنامه در مورد كارلوس کی روش و ماجرای جدایی احتمالی او گفت: «اولا اینكه اصلا بحث تغییر در كادر فنی مطرح نیست. هیچ فكر منطقی و درستی نمی‌گوید در این مقطع كه به مسابقات انتخابی جام جهانی نزدیك می‌شویم سرمربی را عوض كنیم. کی روش با بافت فوتبال ما تیم ملی آشناست. بحثی كه برای تغییر تغییر مطرح شده، از طرف فدراسیون نبوده و نیست. ما ازکی روش رضایت داریم و بعد از جام جهانی هم با پیشنهادی كه به او دادیم، قرارداد 4 ساله ای بستیم. طبق این قرارداد هر وقت بگوییم برو، باید خسارت یك سال را به او بدهیم. بعد از جام ملت‌ها هم با اینكه تا یك هفته زمان داشتیم به کی روش بگوییم برو، اما هیات رئیسه تشكیل جلسه داد و قبول كردیم او بماند. منتها کی روش از قبل جام ملت‌ها یكی دو جلسه با ما داشت و بابت شرایط حضورش و مسائلی كه خواسته و فراهم نشده بود، اظهار نارضایتی كرد.»
به گزارش خبرآنلاین كفاشیان ادامه داد: «به کی روش گفتیم برو جام ملت‌ها و برگرد، بعد مشكلات را حل می‌كنیم. بعد كه برگشت گفت من نمی‌توانم كار كنم. دبیركل جدید هم آمد و جلسه گذاشتیم و او را معارفه كردیم. آقای کی روش گفت با من توهین آمیز است برخورد شده و خواست كه برود. ما خواستیم كه برای بازی شیلی و سوئد برود و برگردد. ممنوع الخروج شد و ناراحت شد و ایمیلی به من داد و من گفتم ما حل كردیم این مشكل را. گفتم بیا و ما این قضیه را حل می‌كنیم چراكه از كار شما راضی هستیم. تقاضای کی روش این است كه كارش را قطع كند و حقوق دو سه ماه آینده را بگیرد و از ایران برود. ما این تقاضا را در جلسه فردای هیات رئیسه مطرح می‌كنیم. از من می پرسند چرا می‌خواهد برود، من نمی‌توانم بگویم چرا. شاید دو سه ماه دیگر مشخص شود.»
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جلسه اسدی با کی روش و اینكه سرمربی تیم ملی گفته بود در این جلسه به او اهانت شده گفت: «من خودم در جلسه بودم از اول تا آخر. قبل از اینكه اسدی بیاید در فدراسیون، کی روش گفت كه به من توهین شده و از قبل این زمزمه را سر داده بود. اسدی هم اظهار نظرهای شخصی خودش را كرد. در قرارداد ذكر شده كه مسئولیت کی روش با من است. همیشه هم با من بوده. اینكه اسدی نظر خودش را گفته نمی‌تواند بهانه ای‌ باشد برای اینكه کی روش برود.»
كفاشیان ادامه داد: «من كتبی و شفاهی از کی روش دفاع كردم. نامه‌هایش هست كه به او ایمیل زدم. ولی اگر یكی از اعضای هیات رئیسه بگوید كه من مخالف حضور کی روش هستم، نمی‌توانیم بگوییم فدراسیون مخالف کی روش است. اسدی هم می‌تواند جزو 20 درصد مخالفان کی روش باشد. چه اشكالی دارد؟»
كفاشیان در پاسخ به این سوال كه اختلافات شما با وزارت ورزش دارد فوتبال ما را قربانی می كند گفت: «چه ربطی به مربی دارد؟ کی روش باید بداند كه ممكن است من در اسفندماه از ریاست فدراسیون كنار برود و نفر بعدی بیاید. او یك قرارداد 4 ساله دارد كه همه باید به آن احترام بگذاریم. مسئولیت اسدی در بحث‌های اداری فدراسیون است. باید دید دلیل کی روش برای مطرح كردن این حرف‌ها چیست. امروز هم دوباره به کی روش پیغام دادم كه اگر نظرش ماندن در ایران است، حاضریم با او مذاكره كنیم. احساس می‌كنم کی روش دلش دیگر اینجا نیست. او با یك ماه قبلش خیلی فرق كرده. من نمی‌توانم او را به زور نگه دارم. ولی از کی روش تقاضا می‌كنم به خاطر مردم بماند. گرچه کی روش خودش كتبا به ما اعلام كرده می‌خواهد برود. اگر ته دل کی روش این باشد كه می‌ماند، ما راضی‌اش می‌كنیم.»
عادل به كفاشیان گفت: «مذاكره با کی روش از مذاكرات با 5+1 كه پیچیده تر نیست.» و كفاشیان در پاسخ گفت: «باید به آقای ظریف بگوییم بیاید در مذاكره با کی روش كمك كند. ولی طی یكی دو روز آینده كار را نهایی می كنیم. اگر کی روش فقط دلخوری داشته باشد و تصمیم نگرفته باشد، ما او را حفظ می كنیم.»