به گزارش پارس به نقل از تسنیم، دور برگشت دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی از فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود که نمایندگان کشورمان در دو گروه B و D دیدارهای خود را دنبال خواهند کرد. نفت تهران از گروه B باید در عربستان به مصاف الشباب برود و تراکتورسازی تبریز در گروه D میزبان الاهلی دیگر نماینده کشور عربستان خواهد بود.

تراکتورسازی - الاهلی عربستان

شاگردان تونی اولیویرا در سه بازی ابتدایی خود در دور رفت دیدارهای مرحله گروهی فقط توانستند به یک پیروزی برسند و دو بازی دیگر را با شکست پشت سر گذاشتند. آخرین شکست تراکتورسازی در این مرحله مقابل الاهلی در عربستان بود و حالا سرخپوشان تبریز به فکر جبران این نتیجه هستند.

الاهلی حریف قدرتمندی نشان داده و مطمئناً آنها در تبریز هم تراکتورسازی را اذیت خواهند کرد و باید دید سرمربی پرتغالی نماینده کشورمان چه تمهیداتی خواهد داشت تا شاگردانش در خانه اسیر عرب‌ها نشوند. مطمئناً تراکتورسازی اگر نتیجه‌ای غیر از پیروزی در این دیدار کسب کند، کارش برای صعود به مرحله بعدی بسیار کم خواهد شد و این می‌تواند یک ناکامی در کارنامه تونی اولیویرا باشد. با این حال بازیکنان تراکتورسازی اکنون شرایط بهتری نسبت به دور رفت پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد انگیزه زیادی برای موفقیت در آسیا دارند.

الشباب عربستان - نفت تهران
اوضاع نفت در جدول گروه B چندان بد نیست و با وجود اینکه شاگردان علیرضا منصوریان با 4 امتیاز در رتبه سوم جدول ایستاده‌اند اما با تیم صدرنشین که العین امارات است، فقط یک امتیاز فاصله دارند. این مسئله شاید برای بازیکنان جوان و کم تجربه نفت روحیه‌بخش باشد و آنها امید زیادی به صعود داشته باشند اما قطعاً امتیازهای الشباب برای آنها می‌تواند یک تهدید باشد.

نماینده عربستان که در دیدار رفت مقابل نفت شکست خورد اکنون با 2 امتیاز در قعر جدول این گروه قرار گرفته و مطمئناً برای بالا کشیدن خود و البته انتقام از نفت، برای پیروزی شدن دست به هر کاری خواهد زد. با این حال یک بازی هوشمندانه از سوی نماینده کشورمان می‌تواند تمام معادلات الشبابی‌ها را به هم بزند و پیروزی دوباره مقابل نماینده عربستان می‌تواند به اندازه حفر یک چاه نفت برای شاگردان منصوریان ارزشمند باشد.

برنامه دیدارهای هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا
سه‌شنبه، 18 فروردین

گروه B:
العین امارات - پاختاکور ازبکستان، ساعت 19:45
الشباب عربستان - نفت تهران، ساعت 22:05، ورزشگاه پادشاه فهد

گروه D:
تراکتورسازی تبریز - الاهلی عربستان، ساعت 16، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
نسف قارشی ازبسکتان - الاهلی امارات، ساعت 18:30

گروه F:
سئونگنام کره‌جنوبی - گوانگژو R&F چین، ساعت 15
بوریرام تایلند - گامبا اوزکای ژاپن، ساعت 15:30

گروه H:
وسترن سیدنی استرالیا - اف‌سی سئول کره‌جنوبی، ساعت 14
کاشیما آنتلرز ژاپن - گوانگژو اورگراند چین، ساعت 15

چهارشنبه، 19 فروردین

گروه A:
پرسپولیس - النصر عربستان، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادی
لخویای قطر - بنیادکار ازبکستان، ساعت 20

گروه C:
لوکوموتیو تاشکند ازبکستان - السد قطر، ساعت 15:30
الهلال عربستان - فولاد خوزستان، ساعت 22:15، ورزشگاه پادشاه فهد

گروه E:
بین دونگ ویتنام - جونبوک موتورز کره‌جنوبی، ساعت 15:30
شاندونگ لیوننگ چین - کاشیوا ریسول ژاپن، ساعت 15:30

گروه G:
سوون سامسونگ کره‌جنوبی - بریزبین رور استرالیا، ساعت 15
اوراوا رد ژاپن - بیجینگ گوان چین، ساعت 15