ایسنا، اتفاقات و رویداهای مختلف مهم فوتبالی را که در مدت 14 روزه نوروز 94 رخ داده بازخوانی کرده که یک به یک در ذیل آورده شده است.

اول فروردین

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران که یک روز قبل خبر جدایی‌اش از تیم ملی پس از دیدار مقابل شیلی و سوئد همگان را شوکه کرده بود در اولین روز سال به دلیل بدهی مالیاتی ممنوع الخروج شد و از پرواز تیم ملی به اتریش به همراه بازیکنان و کادر فنی جا ماند. بدهی مالیاتی که پرداخت آن بر عهده فدراسیون فوتبال بود و کی‌روش را سخت در فرودگاه برآشفته کرد. او یک روز دیرتر توانست یه جمع ملی‌پوشان اضافه شود.

دوم فروردین

اضافه شدن سید جلال حسینی و پژمان منتظری به جمع ملی ‌پوشان در اتریش سبب شد در این روز نخستین تمرین تیم با انسجام بهتری شکل گیرد. در همین روز اسامی 23 بازیکن تیم المپیک ایران برای رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 ریو اعلام شد.

سوم فروردین

تیم ملی المپیک ایران نخستین دیدار در چارچوب مسابقات مقدماتی المپیک 2016 را با پیروزی پنج بر صفر به پایان رساند تا نخستین گام را محکم بردارد.

در همین روز براساس اعلام نتیجه تصمیمات کمیته اجرایی فیفا در زوریخ، امارات در سالهای 2017 و 2018 میزبان مسابقات جام باشگاه های جهان شد.

چهارم فروردین

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین روز از سال 94 با حضور جواد نکونام، مسعود شجاعی، کریم انصاری فرد و اشکان دژاگه کامل شد. علاوه بر این تیم ملی در این روز سومین تمرین خود را انجام داد و شبیه‌سازی تیم ملی فوتبال شیلی در دستور کار قرار گرفت.

پنجم فروردین

خبر درگذشت دو خبرنگار ورزشی ایرانی در سانحه سقوط هواپیمای ایرباس 320 A آلمان، کام خانواده این دو عزیز و اهالی رسانه را تلخ کرد. میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی دو خبرنگاری بودند که برای پوشش رسانه‌ای بازی تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید به اسپانیا رفته بودند. آن‌ها که برای پوشش دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران مقابل شیلی و سوئد به اتریش سفر کرده بودند تصمیم گرفتند فضای ال‌کلاسیکو را نیز از نزدیک تجربه کنند. آن‌ها از بارسلون عازم دوسلدورف شدند که هواپیمای A320 در کوه‌های جنوب فرانسه سقوط کرد.

در این روز حاج‌صفی به دلیل مصدومیت اردوی تیم ملی را ترک کرد و به تهران بازگشت.

هفتم فروردین

تیم ملی ایران در دیداری تدارکاتی تیم پرستاره شیلی را شکست داد. ایران در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی شیلی رفت و توانست با دو گل جواد نکونام و وحید امیری حریف خود را شکست دهد.

نکونام در بازی مقابل شیلی و در شب گلزنی خود موفق به شکست رکورد علی دایی شد. نکونام با حضور در این بازی یکصد و پنجاهمین بازی ملی خود را انجام داد و به تنهایی رکورددار تعداد بازی های ملی فوتبال ایران شد. شکستن این رکورد توسط نکونام همراه با گلزنی او همراه بود.

بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران پس از این پیروزی در شرایط غیر معمولی به سوئد سفر کردند. چند پاره شدن تیم ملی اصلی‌ترین مشکل ایجاد شده بود. بازیکنان به همراه بخشی از کادر فنی در بخش اول از ساعت 12:45 به وقت محلی به استکهلم رفتند و دیگر اعضا در بخش دوم و در ساعت 20:30 عازم سوئد شدند، آن‌ها مجبور بودند تا آن زمان در فرودگاه منتظر بمانند. این حالت غیرطبیعی برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر ایجاد شد و ناراحتی بعضی از اعضای تیم ملی را به همراه داشت.

تیم فوتبال المپیک ایران در این روز موفق شد در دومین دیدار خود سه بر صفر مقابل فلسطین به برتری برسد.

هشتم فروردین

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با نتیجه پرگل 8 بر 3 لبنان را شکست داد و علاوه بر کسب رتبه سوم آسیا مجوز حضور در جام جهانی پرتغال را بدست آورد.

اولین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس در هشتمین روز سال با حواشی همراه بود و پیام صادقیان از تمرین این تیم از سوی درخشان اخراج شد. صائقیان نیز با واکنش نسبت به این اخراج عنوان کرد از ابتدا معلوم بوده که درخشان با او مشکل دارد.

نهم فروردین

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران موفق شد در این روز قهرمان تورنمنت 10 جانبه ژاپن شود.

حضور 80 هزار هوادار افغانی در ورزشگاه آزادی حضور یافتند تا تیم المپیک‌شان را در دیدار مقابل ایران حمایت کنند. اتفاقی که در فوتبال ایران بی سابقه بود و غافلگیری همگان را به همراه داشت، هرچند امید‌های ایران موفق شدند با پیروزی پرگل حریف خود را شکست دهند.

تیم ملی فوتبال ایران نیز که برای رویارویی برابر تیم ملی سوئد به استکهلم سفر کرده، تمرینات خود را در ورزشگاه فرندز آره‌نا دنبال کرد.

دهم فروردین

تمرین تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه فرندز آرنا برای دومین بار برگزار شد، براساس برخی شنیده‌ها این آخرین تمرین تیم ملی با حضور کارلوس کی‌روش بود.

یازدهم فروردین

تیم ملی المپیک ایران مقابل عربستان متحمل شکست شد تا فرصت صعود به عنوان تیم نخست را از دست بدهد و به عنوان یکی‌ از بهترین تیم‌های دوم رقابت‌های دور نخست انتخابی المپیک 2016 ریو به دور دوم صعود کند.

وزیر ورزش که برای تماشای این دیدار به ورزشگاه رفته بود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نشستن کنار کفاشیان دلیل بر آشتی او با رئیس فدراسیون فوتبال است، گفت با کفاشیان قهر نبوده که بخواهد با او آشتی کند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوئد نیز در پایان با برتری سه بر یک سوئدی خاتمه یافت. در این دیدار زلاتان ابراهیموویچ، مارکوس برگ و اولا تویوونن گلزنی کردند و تک گل ایران نیز در دقیقه 23 توسط جواد نکونام از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

دوازدهم فروردین

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از نمایش قابل قبول در بازی دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال سوئد، از تیم ملی خداحافظی کرد. نکونام با انجام 151 بازی رسمی برای تیم ملی فوتبال ایران، رکورد بیشترین بازی ملی در ایران را به خود اختصاص داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را مجموعا 48 هزار دلار جریمه نقدی کرد.

در این روز کاروان تیم ملی فوتبال ایران، پس از برگزاری اردو در اتریش و سوئد، به کشور بازگشت. این درحالی بود که بازگشت کی‌روش باز هم با حاشیه همراه بود.او که گذرنامه‌اش در فرودگاه ضبط شد از این موضوع بسیار ناراحت بود. ضبط گذرنامه کی‌روش نه به دلیل مشکلات مالیاتی بلکه به علت عدم صدور ویزای ایران برای او بود و درنهایت این مشکل با صدور ویزای فرودگاهی حل شد.