به گزارش پارس و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، تیم جوانان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که شهریورماه در کشور مکزیک برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

فرهاد نفرزاده، سرمربی تیم والیبال جوانان در تشریح برنامه‌های آماده سازی این تیم گفت: نخستین اردوی آماده سازی تیم ما از 18 فروردین ماه با حضور 19 بازیکن آغاز خواهد شد و تا رقابت‌های جهانی 10 مرحله اردو خواهیم داشت. دو مرحله از اردوهای آماده سازی 15 روزه خواهد بود و در بین هر اردو نیز سه روز استراحت برای بازیکنان و کادر فنی برنامه ریزی شده است.

سرمربی تیم والیبال جوانان در باره کادر فنی این تیم اظهار داشت: بر اساس صحبت‌های انجام شده، حضور مسعود آرمات و عباس علی میر حسینی به عنوان مربیان، طاهر گرافر (مربی بدنساز) و میر ابوالفضل معصوم زاده به عنوان پزشکیار در تیم جوانان قطعی است و اسامی سایر اعضای کادر فنی و محل برگزاری نخستین اردو نیز تا 17 فروردین ماه اعلام خواهد شد.

نفرزاده در باره بازی‌های تدارکاتی شاگردانش گفت: اردوهای آماده سازی تیم تا مرداد ماه ادامه خواهد داشت و اگر درخواست مسابقه دوستانه داخلی داشته باشیم استقبال خواهیم کرد. در نیمه دوم مردادماه اردوی 15 روزه در اروپا خواهیم داشت تا ضمن آماده سازی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت، دیدارهای دوستانه‌ای نیز با تیم ملی والیبال جوانان کشورهایی اروپایی برگزار کنیم.حریفان ایران بعد از مشخص شدن تیم‌های صعود کننده اروپا به مسابقات قهرمانی جهان و قرعه کشی رقابت‌های جهانی مکزیک مشخص می‌شوند و بر اساس گروه بندی انجام شده بازی‌های دوستانه بین المللی خود را برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی در ادامه به محل برگزاری مسابقات جهانی مکزیک و تشابه شرایط آب و هوایی این کشور با آمریکا اشاره کرد و گفت: در راستای درخواست رئیس فدراسیون والیبال آمریکا برای گسترش همکاری‌های ورزشی و نزدیکی این کشور به محل برگزاری مسابقات جهانی، تیم والیبال جوانان از اول شهریورماه اردوی یک هفته تا 10 روزه در آمریکا خواهد داشت و با تیم والیبال جوانان این کشور کمپ مشترک برگزار خواهد کرد. فاصله مکزیک با ایران بسیار زیاد است و ضرورت دارد برای ایجاد شرایط مناسب آب و هوایی و جغرافیایی برای بازیکنان، تیم زودتر به مکزیک اعزام شود. به همین دلیل با پیشنهاد اردوی آمریکا موافقت شده است.

مسابقات والیبال قهرمان جوانان پسر جهان از 21 شهریورماه سال آینده به میزبانی مکزیک آغاز می‌شود. اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی نخست تیم ملی والیبال جوانان به شرح زیر است:

پاسورها: حمید حمودی، معین معینی فر، سپهر حیدری و مهدی وهابی
قطرپاسورها: امین اسمعیل نژاد، محمد علی پیران، مهران نوری و جابر اسماعیل پور
دریافت کننده‌ها: آرش هادی زاده، ابوالفضل رحیمی، سلیم چپر لی، سالار حیدری و مهیا عسکری گرجی
سرعتی‌ها: سهند اله وردیان، محمدرضا عوض پور، رحمان تقی زاده و عبداله محمد آلق
لیبروها: محمد دلیری و حسین کامران