به گزارش پارس به نقل از فارس ، کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با رادیو جوان در پاسخ به این سؤال که چرا ما از پتانسیل مربیان و ورزشکاران استفاده نمی‌کنیم ولی آنها در کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند، گفت: اینکه مربیان ما در خارج از کشور و در تیم‌های ملی آن کشورها مربیگری کند چیز بدی نیست اما اینکه در رشته‌ خودمان مشکل داشته باشیم و از آنها استفاده نکنیم این بد است. نباید وقتی پتانسیل خوب در کشور داریم از خارج مربی بیاوریم. به عنوان مثال در رشته کاراته حدود 7 یا 8 مربی ایرانی در سطح دنیا در حال فعالیت هستند که این نشانگر ظرفیت بالای کشور ما است. در برخی رشته‌ها هم خودمان مربی می‌آوریم چون استعدادش را نداریم.

وی ادامه داد: اگر در رشته‌ای مربی  خودمان بتواند کار کند که دنبال خارجی برویم این اشتباه است. در مورد ورزشکار هم اگر به باشگاه‌های خارجی می‌رود مشکل ندارد اما اینکه تابعیت بگیرد و برای آن کشور مبارزه کند در شان ایران نیست. ما این موضوع را سرزنش می‌کنیم و باید شرایطی فراهم شود تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: ورزشکار و مربی دوست دارد شرایطی پیش بیاید تا حقوقی بگیرد تا زندگی‌اش تامین شود. باید همه مسئولان کشور همدلی کنند که استعدادهای سرشاری که در ایران وجود دارد خارج نشود.

هاشمی در خصوص برنامه‌های آینده عنوان کرد: ما در دو سال آینده مهم‌ترین و با ارزش‌ترین مسابقات را برای کسب سهمیه المپیک پیش رو داریم. دغدغه و نگرانی ما باید این باشد که شرایطی را فراهم کنیم که ورزشکاران بدون نگرانی در مسابقات حاضر شوند. وظیفه کمیته ملی و وزارت ورزش این است که حداقل شرایطی را  برای رشته‌هایی که می‌توانند سهمیه کسب کنند، فراهم کند. نشست‌هایی را با برخی فدراسیون‌ها برگزار کرده و در سال آینده هم انجام می‌دهیم. کسب سهمیه المپیک افتخار محسوب می‌شود اما بالاتر از آن افزایش تعداد مدال‌ها در المپیک است.