به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی کفاشیان ظهر امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگارانی که برای پیگیری اخبار فدراسیون فوتبال به این فدراسیون آمده بودند، اظهار داشت: از آقای حسینی (مدیرروابط عمومی فدراسیون فوتبال) خواستم امروز در محل سالن کنفرانس روابط عمومی فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برای آقای کی‌روش ترتیب دهد که اگر لازم بود، نقطه نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارد.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از حضور یا عدم حضور کارلوس کی‌روش در محل فدراسیون فوتبال در خصوص نشست روز گذشته سرمربی پرتغالی تیم ملی با دبیرکل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: روز گذشته کی‌روش با دکتر اسدی جلسه‌ای داشت و با هم در خصوص مسائل مختلف صحبت کردند. آنها باید با هم آشنا می‌شدند.

«چه کسی گفته است کی‌روش پس از جلسه با اسدی ناراحت بوده است؟»، کفاشیان با بیان این جمله گفت: بالاخره باید ما و دکتر اسدی با کی‌روش نشستی می‌گذاشتیم و سرمربی تیم ملی با دبیرکل فدراسیون آشنا می‌شد. ما برای تمام سرمربیان تیم‌های ملی همین برنامه را خواهیم داشت.

کی‌روش روز گذشته پس از نشست با اسدی عنوان کرده است با دلی شکسته فدراسیون را ترک می‌کند. کفاشیان در مواجهه با طرح این پرسش از سوی خبرنگاران اظهار داشت: دیگر اشکم را در نیاورید!

وی افزود: کی‌روش با دبیرکل فدراسیون فوتبال صحبت کرده و در ادامه هم مواردی میان آنها مطرح خواهد شد. کی‌روش در نهایت با من در ارتباط است و این من هستم که تصمیم‌گیرنده نهایی خواهم بود. کی‌روش در موارد مختلف با مسئولان فدراسیون صحبت خواهد کرد و اگر موردی باشد با من در میان خواهد گذاشت.

حضور سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در اردوی تیم فوتبال امید کشورمان سوژه پرسش دیگر خبرنگاران از کفاشیان بود که وی در پاسخ به آن گفت: ما از قبل به کی‌روش گفته بودیم برای این مرحله باید این دو بازیکن در اختیار تیم امید باشند. کی‌روش می‌تواند در اردوی اتریش و بازی دوستانه با سوئد و اتریش از بازیکنان دیگر استفاده کند و پس از آن دوباره آزمون و جهانبخش را به اردوی تیم ملی دعوت کند.

وی تأکید کرد: در این زمینه تصمیم نهایی را ما می‌گیریم و اگر لازم باشد خاکپور و کی‌روش باهم نشستی خواهند داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دلایل عدم حضور کارلوس کی‌روش در محل این فدراسیون گفت: کی‌روش کاری نداشته که به فدراسیون بیاید. قطعاً اگر لازم باشد او به فدراسیون خواهد آمد.

وی در خصوص نشست کی‌روش و خاکپور خاطر نشان کرد: اگر قرار به برگزاری جلسه بین سرمربیان تیم‌های ملی و امید باشد این نشست در محل آکادمی ملی فوتبال برگزار خواهد شد.

کفاشیان شایعه قهر کارلوس کی‌روش را رد کرد و اظهار داشت: قهر چیست، مگر بچه بازی است؟!

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان بر تفکیک وظایف بین اعضای این فدراسیون تأکید کرد و گفت: اسدی دارد کار خود را انجام می‌دهد و مسئولیت خاص خودش را دارد. کی‌روش هم همین شرایط را دارد.

وی در خصوص اینکه چرا دبیرکل فدراسیون فوتبال از گفت‌وگو با خبرنگاران خودداری می‌کند، بیان کرد:‌ همه که مانند من خوش‌اخلاق نیستند!

کفاشیان در واکنش به طرح این موضوع از سوی سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان مبنی بر اینکه این تیم با در اختیار گرفتن آزمون و جهانبخش قدرت خود را به کی‌روش نشان خواهد داد، گفت: اینجا بحث قدرت نیست. ما با توجه به نیاز تیم امید تصمیم گرفتیم، آزمون و جهانبخش را در اختیار این تیم قرار دهیم.

وی افزود: تیم ملی فوتبال کشورمان بازی‌های تدارکاتی مهمی پیش رو دارد که با این شرایط تمام بازیکنان باید در اختیار تیم ملی باشند اما شرایط تیم امید در مرحله انتخابی المپیک به گونه‌ای است که باید آزمون و جهانبخش با این تیم به میدان بروند.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: در مسابقات فوتبال انتخابی قهرمانی جوانان آسیا نیز کارلوس کی‌روش قصد داشت از آزمون در تیم ملی استفاده کند اما او را با توجه به نیاز تیم جوانان کشورمان در اختیار این تیم قرار دادیم و مشکلی هم پیش نیامد. اطمینان داریم که این بار هم مشکلی به وجود نمی‌آید و کی‌روش اعتراض نخواهد کرد.

کفاشیان در واکنش به این شایعه که کی‌روش چون پشت دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ایتالیا عباس ترابیان بوده با برگزاری این بازی مخالفت کرده است، گفت: این چه بحثی است؟ این مسئله ربطی به ترابیان ندارد. کی‌روش گفت صلاح نمی‌داند در این مقطع با ایتالیا بازی کنیم و باید به مصاف تیم‌های دیگر برویم. در این خصوص کی‌روش چند گزینه را مدنظر دارد که در حال هماهنگی برای برگزاری بازی با آنها هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا بوی رفتن کارلوس کی‌روش می‌آید؟»، گفت: من که چنین بویی را احساس نمی‌کنم!