به گزارش پارس به نقل از شبکه خبر، سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: فوتبال ایران توانایی صعود به جام جهانی دارد و برنامه های مهمی تا جام جهانی 2018 خواهیم داشت.


 کارلوس کی روش امشب بعد از برگزاری نشست چهارساعته با رییس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران افزود: الان می توانیم در باره برنامه های آینده فوتبال ایران صحبت کنیم، اما آینده در دست خداوند است.البته با افرادی می توانیم کار کنیم که سرمربی خود را بتوانند تقدیر و تحسین کنند.

به نظر می رشد کی روش که از سه روز پیش با کمک دوستان خبرنگارش شایعه لغو بازی دوستانه با شیلی را مطرح کرده بود، بخوبی مورد تقدیر و تحسین قرار گرفته و همانند بی کیفیت بودن تولیدات آل اشپورت در آستانه جام جهانی، همه چیز به یکباره خوب و ردیف شده است.

وی تاکید کرد: همیشه می شود در مورد برنامه ها صحبت کرد اما نکته ای که مهم است این است که با توجه به عملکرد خوبی که در جام ملت ها داشتیم و توانستیم به جام جهانی صعود کنیم، الان به نقطه ای نزدیک شدیم که اگر می خواهیم پیشرفت کنیم، باید یک سری نکات دیگری داشته باشیم. وظیفه من این است که پیراهن تیم ملی را ارتقا دهم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در باره نتایج نشست امشب خود با رییس فدراسیون فوتبال گفت: بعد از چند روزی که از فدراسیون فوتبال دور بودم، جلسه خوبی بود تا یک سری مسائل را در میان بگذاریم.

وی که به نظر عصبانی و خسته بود، در پاسخ به این سئوال که از نشست طولانی امشب خسته شدید، گفت: عادت کردم که در زندگی جلسات طولانی داشته باشم. از کار کردن خسته نمی شوم، 15 ساعت هم جلسه کاری داشته باشم، مشکلی ندارم.

کی روش در خصوص وضعیت آزمون و جهانبخش تصریح کرد: باید بگویم این مسئله جزئی از صحبت های امروز ما نبود. همان طوری که می دانید متاسفانه وظیفه ملی این 2 بازیکن بین امید و بزرگسال در یک زمان مشترک قرار گرفته است. دقیقا برخی کارشناسان یک نظر دارند و برخی دیگر نظر دیگری دارند، به همین دلیل در فوتبال نظرهای مختلفی وجود دارد. در فوتبال جهان هیچ شکی نداریم که تاثیری که بزرگسالان با یک تیم ملی خوب می تواند داشته باشد قابل قیاس با هیچ مسابقه ای رده دیگری نیست.

وی گفت: این فرصت را داشتم که با خاکپور جلسه ای داشته باشم و او هم نظرش این بود که این بازیکنان باید در تیم ملی بزرگسالان باشند. وظیفه و مسئلویت سنگینی دارم باید تصمیمی را بگیرم که مناسب باشد. وقتی همه موافق هستند، تصمیم گرفتن راحت تر است اما وقتی نظراتا مختلفی وجود داشته باشد، تصمی گیری بسیار دشوار می شود. از بعد فنی می گویم که هیچ شکی ندارم این بازیکنان باید در تیم ملی بزرگسالان باشند. وینگادا هم بود این نظر را داشت، وقتی وینگادا اینجا بود من بازیکنان المپیک را گرفتم و در اختیار داشتم.

کی روش با تاکید بر اینکه همیشه نقطه نظرم این بوده که بهترین تصمیم برای تیم ملی گرفته شود، گفت: من به نقطه نظرات مختلف احترام می گذارم، اما تصمیم گیرنده من هستم و با توجه به شرایط دوست دارم بهترین تصمیم را بگیرم. مسوولیت من در تیم ملی سنگین است. در خرداد ماه سال آینده ما بازی مقدماتی برای صعود به جام جهانی 2018 داریم.

وی اضافه کرد: متاسفانه تنها دو مسابقه تدارکاتی در فروردین داریم و باید از این فرصت استفاده کنم. بزرگترین اولویت ما صعود به جام جهانی 2018 است و باید از آن استفاده کنم.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه مسابقه با سوئد تقریبا قطعی شده است، در باره دیدار با تیم های ملی اتریش و شیلی که به نظر می رسد، قطعی نشده است، اظهار داشت: صحبت های کفاشیان درخصوص قطعی نشدن دیدار برابر اتریش و شیلی به نظر می رسد به خاطر عدم تامین مسایل مالی عنوان شده است.

وی تاکید کرد: باید به فدراسیون کمک شود تا دیدار برابر اتریش و شیلی نیز قطعی شود. من از بعد برنامه ریزی و فنی همه کارها را انجام داده ام ، برهمین اساس امیدوارم مساله مالی هم رفع شود تا این دیدار های تدارکاتی برگزار شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباه انتخاب دستیاران ایرانی اش و اینکه با رییس فدراسیون در این خصوص صحبت شده است، گفت: سووال شما مرا به جای دیگری برد و از این فرصت استفاده کرده و به کفاشیان کسب عنوان نایب رییسی کنفدراسیون آسیا را تبریک می گویم.

کی روش ابراز امیدواری کرد: مردم و مسوولان اهمیت این جایگاه را درک کنند چرا که جایگاه بسیار مهم و تاثیر گذاری است.

به اعتقاد وی این پست تنها به خاطر فعالیت هایی که این فدراسیون برای تیم های ملی مختلف انجام داده است به کفاشیان رسیده است.

کی روش ادامه داد: می دانم در داخل هنوز هستند کسانی که این انتخاب را تحسین نمی کنند، اما باید گفت فدراسیون فوتبال ایران در دو سال و نیم گذشته در رتبه نخست فوتبال آسیا بوده و این برای کسب این کرسی به فوتبال ایران کمک کرده است.

به گفته وی نایب رییسی کفاشیان فقط در کنفدراسیون آسیا نیست، از امروز درهای فیفا به روی ایران باز خواهد شد و صدای ایران بیش از این شنیده خواهد شد.

وی در ادامه در باره کادر فنی ایرانی در تیم ملی فوتبال تاکید کرد: همیشه با ذهنیت باز و با تمام تعهد درها را برای مربیان ایرانی بازکرده و با آنان کارمی کنم، ولی معتقدم مربیگری در فدراسیون کار آسانی نیست و باید از خیلی چیزها بگذرید و توانایی آن را داشته باشید که عملکرد خوبی از خود به جای بگذارید.

وی اضافه کرد: ما امروز در کادر خود لوسیانو کاپتیان تیم ملی پرتغال مارکار آقاجانیان و گاسپار را داریم ما به کسانی احتیاج داریم لباس بازیکنان را از روی زمین جمع کنند و به تدارکات تیم کمک کنند.

کی روش ادامه داد: وقتی صحبت از کار در تیم ملی می شود ما اسکار و آقاجانیان را داریم آنها مدت هاست که حقوقی دریافت نکرده اند اما همچنان با خنده وانگیزه بالا به کار ادامه می دهند، همیشه از کادرم حمایت می کنم و تمام کسانی که با تعهد برای تیم ملی می جنگند را دوست دارم.

وی در خاتمه با بیان اینکه به نظرات مربیان احترام می گذارم، تاکید کرد: اگر بعضی از مربیان فکر می کنند گزینه هایی دیگری را باید انتخاب کنند از این رو قید همکاری با ما را می زنند من به آنها احترام می گذارم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به جدایی علی کریمی از تیم ملی اضافه کرد: جدایی کریمی تصمیم خودش بود و من در اتفاقی که برای او افتاد، اصلا خوشحال نشدم من هم نظری دارم و باید به آن احترام گذاشته شود. باید هرچه سریع تر به گمانه زنی ها پایان دهیم.