به گزارش پارس، امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص دیدار فردای تیم‌های استقلال و نفت که خیلی‌ها آن را فینال زودرس لیگ برتر می‌دانند گفت: من هم موافقم که بازی فردا فینال زودرس است و حتی سر تمرین هم روز گذشته این موضوع را به بازیکنان گفتم اما بازی فردا بازی نیست که قهرمان را مشخص کند چون امتیازات زیادی تا پایان لیگ باقی مانده و رقبای دیگری هم در این میان هستند و اینطور نیست که فقط استقلال و نفت مدعی باشند.
 
وی ادامه داد: خوشحالم که فوتبال ایران قطب‌های زیادی دارد و فوتبالمان چند قطبی شده اما متاسفانه به جای قطب‌سازی قطب‌کشی کرده‌اند و می‌بینیم که استقلال و پرسپولیس آنطور که باید شاید حمایت نشدند. چند سالی هست که من در تیم‌هایی مثل تراکتورسازی، مس کرمان، سپاهان و تیم ملی مربیگری کردم و می‌بینم که در حق استقلال و پرسپولیس اجحاف شده و به نظرم باید نگاه‌ها به این دو باشگاه عوض شود. الان می‌بینیم که برای این دو باشگاه مزایده می‌گذارند اما برگزار نمی‌شود و این مسئله به شان استقلال و پرسپولیس که سرمایه‌های ملی ما هستند لطمه می‌زند. واقعیت قضیه این است که از طریق استقلال و پرسپولیس می‌توان مشکلات زیادی را از بین برد و نشاط به جامعه آورد اما کاری کرده‌اند که قطب‌کشی انجام شده است.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه پیشنهاد او برای اینکه قطب‌کشی نشود چیست افزود: من 12، 13 سال کار اجرایی کردم و افتخار می‌کنم در شهرداری کار کردم که کرباسچی مسئول آن بود. ما تجربه خوبی در فوتبال ایران به نام باشگاه سپاهان داریم و باید بگویم که سپاهان را یک باشگاه واقعی دیدم که از زحمات آقایانی مثل خلیلیان، رحیمی، تاج و ساکت باید تشکر کنم و فکر می‌کنم هزار و 700 ورزشکار عضو این باشگاه هستند و در مورد 40 درصد از مدال‌هایی که در بازی‌های آسیای گوانگ‌جو به دست آمد برای اصفهان بود و به نظرم این تجربه می‌تواند به ما کمک کند آن هم در حالی که آقایانی مثل اسلامیان و تاج شروع‌کننده این راه بودند و ما هم می‌توانیم همان راهی را برویم که فولاد و سپاهان رفتند.
 
وی افزود: البته فوتبال ما بازدهی مالی ندارد و اگر کسی هم می‌خواهد در فوتبال هزینه کند هزار نوع انگ به او می‌چسبانند و دیدید که هرگاه بخش خصوصی به تیمی ورود کرد موفق نبود آن هم در حالی که هزینه‌هایی برای این کار پرداخته‌اند اما بستری آماده نیست و امیدوارم از طرح اسلامیان حمایت شود تا به فوتبال کمک شود و استقلال و پرسپولیس هم از بلاتکلیفی در بیایند و سپاهان در این مورد تجربه موفق است.
 
قلعه‌نویی  در خصوص دیدار فردای استقلال و نفت خاطرنشان کرد: قطعا بازی سختی داریم اما ما با همه نیروهایمان در این بازی حاضر نمی‌شویم چون کرار محروم است و شاید محرومیت او ادامه داشته باشد. مثل سریال‌هایی که ادامه دارد! شاید کرار را دو جلسه دیگر را محروم کردند و باید بگویم که کرار را در اصل 4 جلسه محروم کردند.
 
وی افزود: به تیم نفت و کادر فنی و مدیریتش هم تبریک می‌گویم که هم در لیگ برتر می‌درخشند و هم در لیگ آسیا و در فینال جام حذفی هم حضور دارند و این نشان می‌دهد که آنها عقبه و برنامه‌ای دارند و به نظرم منصوریان و قنبرزاده تلاش خوبی برای این باشگاه انجام می‌دهند.
 
قلعه‌نویی گفت: ما هم در این چند وقت بر روی نقاط قوت این تیم کار کردیم و می‌دانیم که نقاط قوت نفت پرتاب اوت، شروع مجدد و ضربات کاشته است و باید ارتباط مبعلی را با خط حمله نفت قطع کنیم تا بتوانیم به یکی از اهدافمان برسیم و امیدوارم که مردم هم به استادیوم بیایند تا به بازی‌ها جذابیت داده شود.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد مشکلات مالی این باشگاه هم افزود: 6 ماهی است که مشکلات مالی داریم اما بزرگ‌ترهای تیم مثل رضا عنایتی، وحید طالب‌لو و امیرحسین صادقی بزرگی می‌کنند و با اینکه دغدغه مالی ما از همه تیم‌ها بیشتر است به خاطر مردم و پیراهن استقلال بدون حرف کار می‌کنیم و امیدوارم که مشکلات ما حل شود.