به گزارش پارس به نقل از مهر، تیم فوتبال بارسلونا بعد از ظهر امروز یکشنبه در چارچوب هفته بیست و ششم رقابتهای لالیگای اسپانیا میزبان رایو وایه‌کانو بود که ارایه یک بازی برتر حریف خود را ۶ بر یک در هم کوبید و به صدر جدول رده‌بندی لالیگا صعود کرد.
 
نیمه اول این دیدار با یک گل به سود بارسلونا خاتمه یافت. در دقیقه ۵ بازی لوئیز سوارز گل اول این دیدار را به ثمر رساند. در ادامه کار بارسلونا نتوانست گلهای بیشتری را وارد دروازه حریف کند تا این نیمه با یک گل به سود میزبان خاتمه یابد.
 
با شروع نیمه دوم بارسلونا خیلی زود به گل دوم رسید. جرارد پیکه در دقیقه ۴۹ در یک ریباند توانست گل دوم را به ثمر برساند. در دقیقه ۵۴ بازی بود که تیتو از تیم وایه کانو اخراج شد تا کار برای این تیم دشوار شود.

لیونل مسی که انگیزه‌های زیادی برای گلزنی داشت در دقیقه ۵۴ از روی نقطع پنالتی گل سوم بارسا را وارد دروازه حریف کرد. البته یک بار دروازه‌بان حریف توپ وی را مهار کرد که داور دستور به تکرار پنالتی را داد و مسی در مرتبه دوم موفق به گلزنی شد. مسی در دقایق ۶۳ و ۶۸ دو گل دیگر به ثمر رساند تا تعداد گل‌های خود را در لالیگا به کریستیانو رونالدو برساند.

در دقیقه ۸۰ بازی دنی آلوز مرتکب خطای پنالتی شد و از داور کارت قرمز دریافت کرد. آلبرتو بوئنو این ضربه را درون دروازه بارسلونا جای داد. بارسلونا که دست بردار نبود در دقیقه ۹۰ توسط سوارز به گل ششم خود رسید. سوارز روی پاس مسی دروازه بان حریف را فریب داد و موفق به گلزنی شد.
 
بارسلونا با این پیروزی پرگل ۶۲ امتیازی شد و با یک امتیاز بیشتر نسبت به رئال مادرید به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. ۸۷ هزار و ۱۵۱ هوادار این پیروزی و صدرنشینی را در ورزشگاه نیوکمپ جشن گرفتند.