به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه"، رئال لوکزامبورگو نه خوب بازی می کرد و نه خوب نتیجه می گرفت. بسیاری او را با ابداع سیستمی که رئال در آن با 4 مهاجم (رائول، باپتیستا، روبینیو و رونالدو) به میدان می رفت به یاد می آوردند.


10 سال پس از اخراج لوکزامبورگو از مربیگری رئال، روبرتو کارلوس پرده از دلیل اخراج این مربی برداشت. مدافع چپ برزیلی افسانه ای رئال مادرید به UOL گفت:" شیوه کاری لوکزامبورگو در رئال خوب بود اما وقتی دو یا سه بازیکن در تیم وجود دارند که با مربی موافق نیستند و از بخت بد، بهترین بازیکنان تیم نیز هستند، یک مربی کار بسیار دشواری برای موفق شدن خواهد داشت.
سرانجام همان بازیکنان کاری کردند که لوکزامبورگو از رئال اخراج شود. او کار سختی برای مربیگری در رئال داشت و نمی توانست ایده هایش را در تیم پیاده کند. همان سه بازیکن، با تاکتیک های لوکزامبورگو موافق نبودند و ایده هایش را درک نمی کردند. مشکل در عدم احترام متقابل نبود؛ مشکل از کم کاری عده ای از بازیکنان بود.
آنها در زمین، همه توانشان را نمی گذاشتند و آنچه لوکزامبورگو از آنها می خواست را در زمین اجرا نمی کردند. وقتی شرایط اینگونه باشد، تیم هم نتیجه نمی گیرد و آسان ترین راه چاره، اخراج سرمربی خواهد بود."