به گزارش پارس به نقل از جهان ، تیم ملی کشتی فرنگی ایران که برای اولین بار در تاریخ کشورمان؛ عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی ازبکستان در شهریور ماه ۹۳ را به خود اختصاص داده بود ، در رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی – تهران در حد و اندازه های خود ظاهر نشد و در اولین گام ایران برابر آذربایجان شکست خورد.

عده ای ضعف تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را در این رقابتها در ارتباط با میزان پاداش اهدایی به ورزشکاران و مربیان عنوان می کنند، البته امیدواریم اینگونه نباشد.

اگر چنین چیزی صحت داشته باشد پس تعصی و غیرت ایرانی کجا رفت؟

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در نخستین گام از جام جهانی کشتی فرنگی برابر آذربایجان با شکستی سنگین مواجه شد تا جام جهانی کشتی فرنگی کابوس بار برای این تیم شروع شود.

فرنگی‌کاران کشورمان با این شکست با قهرمانی در این مسابقات وداع کردند چون تنها تیم سرگروه به فینال راه می یافت. تیم ایران در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد.

همان گونه که پیش بینی شده بود تیمهای آذربایجان و روسیه فینالیست این رقابتها شدند که در دیدار پایانی تیم ملی آذربایجان در حالی که در تعداد بردها با روسیه مساوی کرده بود بخاطر پوئن مثبت قهرمان شد.

جمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی و قاسم رضایی چهار ستاره تیم ملی کشتی فرنگی با وجود هشدارهای مکرر شورای کشتی فرنگی و کادر فنی تیم ملی، حاضر به همراهی در این مسابقات نشدند. آنها دلایل مختلفی را در توجیه غیبت خود ذکر کردند تا ایران که پارسال به راحتی جمهوری آذربایجان را برده بود، امسال به‌‌ همان راحتی نتیجه را واگذار کند.

چند هفته پیش میزان پاداش دریافتی به مربیان بحث روز ورزش شده بود به شکلی که ، تعدادی از مربیان نسبت به پاداش دریافتی اعتراض کردند و اظهار داشتند که به عنوان اعتراض هدایای دریافتی را برمی گردانند!

شایان ذکر است در مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون به ورزشکاران طلایی ۱۵۰ سکه ادهدا گردید ولی به سرمربیان آنان ۳۰ سکه طلا داده شد که این مسئله موجب اعتراض مربیان چند رشته ورزشی شد . که البته این مسئله از چند زاویه قابل بررسی است .

پس از اهدای جوائز چند تن از مربیا تیمهای مختلف ورزشی اظهار کرده بودند که این برخوردها می تواند در نتیجه ورزشکاران تاثیرگذار باشد!؟…

گفتنی ست تیم ملی کشتی فرنگی ایران که در دور گذشته رقابت‌های جهانی به عنوان هشتم رسیده بود، در این دوره بازیها در شهریور ماه ۹۳ به مقام قهرمانی رسید. تیم روسیه بعد از ایران در جایگاه دوم قرار گرفت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی ازبکستان را به خود اختصاص داد تا افتخاری تاریخی به نام فرنگی کاران کشورمان ثبت شود.

در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از ۲۲ شهریور ماه به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز شده بود تیم ملی ایران موفق به کسب یک مدال طلا توسط حمید سوریان در ۵۹ کیلو، یک نقره توسط امید نوروزی در ۶۶ کیلو و ۲ مدال برنز توسط افشین بیابانگرد در ۷۱ و قاسم رضایی در ۹۸ کیلوگرم شد.

در ضمن تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک با هدایت محمد بنا و کسب ۳ مدال طلا عنوان قهرمانی بازی‌های المپیک را به خود اختصاص داده بود.

پیش از این بهترین عنوان تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی سال ۲۰۰۹ در دانمارک بود که ایران به عنوان نایب قهرمان جهان رسیده بود.
به هر حال کارشناسان و علاقه مندان رشته کشتی فرنگی و اهالی کشتی توقع نمایش بهتری از کشتی گیران این رشته داشتند.

به هر روی غیبت  4 ملی پوش اصلی ایران در این مسابقات سوال برانگیز بود ، امیدواریم میزان پاداشها در نتیجه گیری تیم ملی کشتی فرنگی تاثیر گذار نباشد و غیرت ایرانی در کشتی ادامه دار باشد.