به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جواد نکونام تابستان گذشته برای بار دوم راهی اسپانیا شد تا برای دومین بار در ترکیب اوساسونا به میدان برود. این تیم با حضور نکونام در ترکیب، چهار پیروزی، سه تساوی و هفت شکست داشته و این بازیکن، تنها یک گل در طول فصل به ثمر رسانده است.

هیچ کس در تابستان فکر نمی‌کرد جواد نکونام پتانسیل پیوستن به اوساسونا را داشته باشد. اوساسونا فصلی ناامید کننده را سپری کرده بود و هواداران از سران باشگاه انتظار داشتند بازیکنان با کیفیتی برای فصل پیش رو خریداری کنند.

خرید هافبک تیم ملی فوتبال ایران که با رضایت مدیران باشگاه همراه بود، شکوه و درخشندگی خاصی به شرایط آن زمان اوساسونا داد. این اتفاق در زمانی رخ داد که باشگاه همچنان زخم های ناشی از سقوط به دسته پایین تر را فراموش نکرده بود. پس از خروج ناگهانی میگل آرچانکو، رییس باشگاه و تعدادی از بازیکنان و مربیان، ورود سرمربی جدید و خرید چند بازیکن جدید، خبرهای خوبی برای هواداران بود. ورود بازیکنی که نامش با دوران بسیار خوب اوساسونا گره خورده بود. او به خانه بازگشته بود. نکونام در مراسم معارفه اش گفت که اوساسونا در قلبش جای دارد.

در هر حال و پیش از آنکه فصل آغاز شود، نکونام درگیر اتفاق های سریالی و جنجالی شد. درست دو روز پیش از آنکه مهلت ثبت قرارداد بازیکنان تمام شود، این بازیکن ایرانی نتوانست یکی از مدارک خود که باید توسط فدراسیون فوتبال کویت برای حضور در اوساسونا صادر می شد را تهیه کند. این موضوع موجب شده بود باشگاه اوساسونا حتی به لغو کردن قرارداد او نیز فکر کند اما سرانجام این مدرک حاضر شد تا نخستین اتفاق ناگوار، پایانی خوش داشته باشد.

نکونام پس از آن در مورد شرایط تیم صحبت کرد و گفت که می تواند تیم را رهبری کند اما باید صبر کند تا یان اوربان، سرمربی جدید تیم جایی در ترکیب ثابت تیمش به او بدهد. هفته سوم رقابت ها بود که اوربان، نکونام را در ترکیب ثابت تیمش به زمین فرستاد. اوساسونا در آن دیدار خانگی با نتیجه سه بر یک مقابل آلاوس شکست خورد و نکونام هم نتوانست بدرخشد.

کیفیت بازی نکونام توانست او را به یکی از مهره های اصلی تیم بدل کند. او ۱۴ دیدار در ترکیب تیم به میدان رفته که در ۱۳ دیدار به عنوان بازیکن ثابت وارد زمین شده است. در این تعداد بازی، اوساسونا توانسته چهار پیروزی، سه تساوی و هفت شکست کسب کند. این آماری خوب برای نکونام نیست.

اوربان در گفت و گویی ابراز امیدواری کرده بود نکونام باید در زمین بیشتر با سایر بازیکنان صحبت کند. البته این بازیکن ایرانی به خاطر حضور در جام ملت های آسیا به همراه تیم ملی فوتبال ایران به استرالیا سفر کرد و چندین بازی اوساسونا را نیز از دست داد. نکونام در ترکیب ایران هم نمایش خوبی داشت. آنها در یک چهارم نهایی مقابل عراق شکست خورده و حذف شدند.

بازگشت از استرالیا و رفتن به اسپانیا برای نکونام به دردسری بدل شد. او با تاخیر به پامپلونا رسید زیرا خودش مجبور شد برای گرفتن ویزای خود و فرزندش اقدام کند. او پس از رسیدن به پامپلونا مصاحبه و از این موضوع گلایه کرد. نکونام همچنین اعلام کرد مبالغی را هم که باشگاه موظف به پرداخت آن بوده، انجام نگرفته و پول هنگفتی از حساب وی برای تسویه آن مبلغ برداشت شده است.

متاسفانه اوساسونا در این فصل شکست های پیاپی را متحمل می شود اما یک اتفاق خوب رخ داده که آن هم بازگشت نکونام به این تیم است. این اتفاق در هفته بیست و سوم و در دیداری عقب افتاده مقابل رئال زاراگوزا رخ داد. نکونام اما در آن دیدار اخراج شد و تیم هم در پامپلونا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

او به خاطر محرومیت، بازی را یاگوسترا را از دست داد اما بازگشت او به ترکیب تیم مقابل مایورکا نیز فایده ای نداشت زیرا اوساسونا باز هم باخت. این موضوع موجب شده تا برخی ها فکر کنند نکونام که اکنون ۳۴ ساله است، دیگر توانایی رهبری اوساسونا را همانند دوره نخست حضورش در این تیم ندارد.