به گزارش پارس به نقل از تسنیم، امیر قلعه‌ نویی پس از پایان تمرین تیم فوتبال استقلال در خصوص دیدار روز جمعه این تیم مقابل گسترش فولاد تبریز اظهار داشت: ابتدا باید به باشگاه فرهنگی ورزشی نفت تهران بابت صعود به لیگ قهرمانان آسیا را تبریک بگویم که سهمیه ایران را حفظ کردند. تشکری هم باید از جمعیت حاضر در ورزشگاه داشته باشم که به ورزشگاه رفته و نماینده ایران را تنها نگذاشتند.

قلعه‌ نویی : شرایط تیم استقلال خوب است / کرار شاید چوب مرا می خورد

سر مربی تیم استقلال شرایط این تیم را خوب توصیف کرد و گفت: " شادابی به تیم برگشته و مَنیت‌ها از تیم رفته است. بازیکنانی در استقلال حضور دارند که مردم را دوست دارند و سیاه‌ بازی نمی‌کنند چه بازیکنان قدیم و چه بازیکنان جدید پول آن‌چنانی نگرفته‌اند. دغدغه مالی وجود دارد اما بزرگان تیم خودشان بازیکنان را دور خود جمع می‌کنند و می‌گویند که به خاطر مردم این چند بازی را انجام دهید در صورتی که در گذشته برخی بازیکنان هم پول می‌گرفتند و هم سیاه‌بازی می‌کردند. "
قلعه نویی تصریح کرد: " برای بازی روز جمعه ۲،۳ بازیکن محروم و مصدوم داریم و جای تعجب دارد که چرا حکم‌ های این‌ چنینی صادر می‌کنند. حکمی که نه گزارشی داده شده و نه ماده آنها به حکم می‌خورد. شاید صدور این حکم به دلیل این بوده که من سرمربی استقلال هستم و اگر هر فرد دیگری سرمربی استقلال بود این حکم را صادر نمی‌کردند. کرار شاید چوب مرا می‌خورد."
قلعه‌نویی ادامه داد: تیم گسترش فولاد و فراز کمالوند کار فرهنگی انجام دادند و به ما زنگ زدند و به ما اعلام کردند که زمین اصلی گسترش را در اختیار ما قرار می‌دهند. کمالوند انسان خوبیست و در چند وقت اخیر اذیت شد. آنها حتی ساعت تمرین خود را تغییر دادند و متاسفانه این فرهنگ در فوتبال ما تغییر کرده است.

وی در مورد اینکه به نظر می‌ رسد استقلال بازی آسانی مقابل گسترش فولاد دارد، گفت: اصلا این طور نیست و یکی از سخت‌ ترین بازی‌های ما مقابل گسترش فولاد است. تیم‌ های فراز کمالوند تیم‌های خوبی هستند و در ۵۰ متر رو به جلو خطرناک کار می‌کنند. ما به لحاظ فنی و همچنین روحی روانی شرایط خوبی داریم و تنها مشکل ما نبود ۳ بازیکن است. یعقوب کریمی مصدوم، کرار جاسم محروم و آرش برهانی ۳ اخطاره است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره این موضوع که استقلال با تفاضل گل بهتر می‌تواند روز جمعه به صدر جدول برود، عنوان کرد: دنبال تفاضل گل نیستیم بلکه دنبال گرفتن ۳ امتیاز این بازی خواهیم بود. مهمتر از تفاضل گل برای ما پیروزی در این دیدار است.

قلعه‌نویی در مورد اینکه رضا قوچان‌ نژاد به الوکره قطر پیوسته و این بازیکن ششمین بازیکنی است که از ایران به لیگ قطر می‌رود، گفت: اگر من صحبت کنم از زمین و زمان، قلم به دستان و میکروفن به دستان به من حمله می‌کنند. من یک بار در مورد شانس تیم ملی در جام ملت‌ها صحبت کردم اما به من حمله شد و پس از حذف ایران مقابل عراق بعد از بنجامین ویلیامز داور استرالیایی تقصیر را گردن من انداختند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های عربی زنگ خطری برای فوتبال ایران باشد، گفت: " این سوال را از قلم‌ به دستان و میکروفن‌ به دست‌ها بپرسید. مسلمانان عمر و عاصی که ماهی یک بار هم به حمام نمی‌روند به ما حمله می‌کنند. آن زمان که مربی تیم ملی ایران بودم با رفتن بازیکنان ایرانی به لیگ امارات مخالفت کردم اما میکروفن به دستان با من مخالفت کردند. باید ببینیم قلم به دستان چطور قلم می‌زنند چرا که حذف مقابل کره جنوبی را خیانت دانستند اما حذف مقابل عراق را قهرمانی. دوست ندارم دیگر راجع به این مسئله صحبت کنم."

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان با اشاره به حضور کرمی سرمربی تیم فوتبال دانشجویان اظهار داشت: از حضور کرمی در تمرین استقلال تشکر می‌کنم و برای او آرزوی موفقیت دارم.

پیش از این نیز، محمد مایلی کهن، یک گزارشگر و مجری مشهور فوتبال را "کیروشی پور" لقب داده بود.