به گزارش پارس به نقل از  ایسنا: رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی در سالن 12هزار نفری آزادی تهران آغاز شد که ایران در حساس ترین مسابقه گروه یک برابر آذربایجان قرار گرفت و نتیجه را واگذار کرد. ایران که چهار ستاره اش (سوریان، نوروزی، عبدولی و رضایی)حاضر نشده بودند تیم ملی را همراهی کنند در حالی مقابل آذربایجان قرار گرفت که تمامی قهرمانانش را در اختیار داشت.

ایران در این باخت تقریبا شانسی برای فینالیست شدن ندارد و در صورت دومی در گروه، باید برای سکوی سومی مبارزه کند.

نتایج انفرادی: ایران – آذربایجان

59 کیلوگرم: محسن حاجی پور 4 – روشن بایراموف 2

حاجی پور در وقت اول با یک بارانداز 2 امتیاز از نایب قهرمان المپیک لندن گرفت و بخاطر اعتراض آذربایجانی ها، یک امتیاز هم پس از بازبینی فیلم بدست آورد تا 3-0 پیش افتد. بایراموف با بارانداز 2 امتیاز را جبران کرد اما حاجی پور در نهایت 4-2 کشتی را از بایراموف برد تا در غیاب سوریان، یک برد شیرین را نصیب ایران کند.

66 کیلوگرم: افشین بیابانگرد 0 – حسن علی یف 5

علی یف آذربایجانی آماده تر از بیابانگرد نشان داد و با دو بارانداز 4 امتیاز پیش افتاد. قهرمان سال 2010 جهان در وقت دوم هم کشتی را اداره کرد تا در نهایت 5 بر صفر بیابانگرد دارنده مدال برنز 2014 جهان را شکست دهد.

71 کیلوگرم: رامین طاهری 4 - رسول چونایف 4 (برنده)

طاهری دارنده مدال برنز وزن 66 کیلوگرم جوانان جهان و چونایف نفر سوم سال 2014 جهان یک کشتی دیدنی را به نمایش گذاشتند. چونایف در شروع کشتی با یک فن کمر 4 امتیاز گرفت که روی همین فن طاهری او را به پل برد و با یک بارانداز نتیجه را 4 بر 4 کرد. این نتیجه تا پایان تغییری نکرد و طاهری به دلیل داشتن یک اخطار بازنده شد اما نمایش این کشتی گیر جوان ایران شجاعانه بود.

75 کیلوگرم: یوسف اخباری 0 – الوین مرسلیف 2

ملی پوش 75 کیلوگرم آذربایجان و دارنده مدال برنز 2014 جهان در این کشتی مسلط بود و در نهایت 2 بر صفر برنده شد تا آذربایجان 3-1 از ایران پیش افتد.

80 کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی 4 – رفیق حسین اف 5

اخلاقی در وقت اول 2-1 پیش افتاد و در 30 ثانیه پایانی 2 امتیاز دیگر گرفت و 4-1 پیش افتاد اما درست در 10 ثانیه آخر اخلاقی خاک شد و یک فیتو خورد تا 5-4 بازنده شود و ایران 4-1 از آذربایجان عقب بیفتد.

85 کیلوگرم: مجتبی کریم فر 4 – اسلام عباس اف 10

کریم فر شروع بدی داشت و خوردن فنون مختلف از جمله کول انداز و بارانداز 8-2 عقب افتاد. این مسابقه در نهایت 10 بر 4 به سود عباس اف تمام شد تا برد آذربایجان در این کشتی قطعی شود.

98 کیلوگرم: مهدی علیاری 1 – اورخان نوریف 0

علیاری دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی در این مسابقه که تشریفاتی بود و تغییری در تعیین تیم برنده ایجاد نمی کرد 1-0 به برتری رسید.

130 کیلوگرم: بهنام مهدیزاده – صباح شریعتی

در حال برگزاری